19vierentachtig
Ouwe rot
verduidelijken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
verduidelijken.
).
@vcovca: da's nu precies wat mij altijd wat afgeschrikt heeft van de formele training: het schijnt de creativiteit uit je te kloppen. Hoe saai om alleen bestaande stukken te kunnen spelen zoals een robot, en geen enkel stuk zelf te kunnen componeren/improviseren?

Onzin.@vcovca: da's nu precies wat mij altijd wat afgeschrikt heeft van de formele training: het schijnt de creativiteit uit je te kloppen.
Waarom moet je opeens ophouden met componeren/improviseren?Hoe saai om alleen bestaande stukken te kunnen spelen zoals een robot, en geen enkel stuk zelf te kunnen componeren/improviseren?
Interessant. Dus al mensen rondom me roepen dat ie vals is, ik merk niks op, ben ik dus meer gewend zulke dingen te horen dan hen? Dus eigenlijk getrainder![]()

Goeie 

Nee dat klopt niet, het uitbreiden van je eigen kunnen via training levert altijd een meerwaarde op, immers je kunt iets door veel te oefenen wat je daarvoor niet kunt. Als iemand je leert hoe je bijvoorbeeld tri-tones akkoorden moet spelen en wat de relatie daartussen is, dan kun je dat direct toepassen in de nummers waar je mee bezig bent. Sterker nog, grote kans dat je dit echt wel ergens in je tracks onbewust toepast. Dit geldt voor alles, of je nu toonladders leert spelen of simpele akkoord harmonieen, alles wat je bijleert zal je via je eigen creativiteit verder toe kunnen passen.@vcovca: da's nu precies wat mij altijd wat afgeschrikt heeft van de formele training: het schijnt de creativiteit uit je te kloppen.
Componeren / improviseren wordt vaak gebruikt als argument, echter naar mijn mening bestaat vrij improviseren niet. Ik noem het vaak de toolbox van muzikanten, iedereen leert kleine stukjes muziek (phrases) waar ze dan in willekeurige volgorde uit kunnen plukken om zo een nummer te spelen. Door meer van die kleine stukjes te leren in je muzikale leven zul je steeds meer 'improviserend' vermogen ontwikkelen.Hoe saai om alleen bestaande stukken te kunnen spelen zoals een robot, en geen enkel stuk zelf te kunnen componeren/improviseren?

als je kijkt hoe grote gitaristen bv jimi hendrix omging met ideeen van anderen.
kleine 'phrases' idd eigen maken en in de rugtas flikkeren, daarna inzetten naar eigen idee.
je vergroot je instrumentarium met studie.
wat je daar vervolgens mee doet is je eigen keus.

. Zeker in de begin periode zaten mijn songs barstensvol akkoord progressies (de ene nog ingewikkelder dan de ander) en stampvol noten in de melodielijnen. Pas heel veel later kreeg ik door dat door 80 procent hiervan weg te laten de muziek zoveel krachtiger werd omdat de focus dan echt naar de hoofdelementen wordt toegetrokken in plaats van naar de technische truukjes.Ik vind het een prachtig verhaal. Mogelijk inspireer je een aantal mensen. 1 is al voldoende.
als je kijkt hoe grote gitaristen bv jimi hendrix omging met ideeen van anderen.
kleine 'phrases' idd eigen maken en in de rugtas flikkeren, daarna inzetten naar eigen idee.
je vergroot je instrumentarium met studie.
wat je daar vervolgens mee doet is je eigen keus.

Je moet juist afdwalen!Dat is de weg naar nieuwe muzieksoorten,nieuwe kunsten,veranderen maakt ideeën los voor jezelf en anderen!Het kan ook heel inspirerend werken om iets na proberen te maken. Zo leer je wel.
Ik dwaal af.......................

Maar belangrijkste met muziek maken is dat je het leuk vindt, ook moet je nooit iets van iemand anders aantrekken kwa mening, zolang je het zelf maar goed vindt, je maakt muziek voor jezelf niet voor anderen.
D