S90 openmaken voor een makeover

Arjan FTM

Stamgast
Hi,

ik heb een S90 als masterkeyboard waarvan de vorige eigenaar een aardig agressieve variant zweethandjes had, waardoor er verschillende plekken van de lak zijn aangetast.

Het leek me een tof project om hem open te maken, bij het lokale supersympathieke garage/autorestauratie bedrijf te laten spuiten in een mooie kleur die aansluit bij mijn bedrijfslogo, want dat kan daar voor slechts een paar tientjes en een kennis van me er met handlettering de broodnodige tekst op te laten zetten.

Sounds cool, right?

Dus ik maak hem net open en tot mijn teleurstelling is het niet een kwestie van "dak eraf, verven maar", maar zit alle electronica dus juist aan de bovenkant van de behuizing vast.

Nu ben ik een beetje huiverig om dat helemaal te ontmantelen omdat ik er geen kilo's kaas van heb gegeten, maar het lijkt me ook een te leuk idee om direct weer te laten varen. (en hij is nu toch al open)

Iemand ideeën over hoe ik dit het beste aan kan pakken of tips waar ik op moet letten of is het gewoon een kwestie van foto's maken, schroefjes verzamelen en labelen en gewoon maar doen......?

Any help is much appreciated!

als je een beetje handig bent moet het wel lukken!

het is idd handig als je er weinig ervaring mee hebt om overal (veel) fotos van te maken, en alles te labelen (bedrading en boarden ed) misschien ook de diverse bij elkaar horende onderdelen bij elkaar in een zakje of doosje doen

dan moet het vast helemaal goed komen!!

idd, vaak die ik bij bv brede connectors met een cd-stift nummeren op mannetje en vrouwtje

Nummertje staat vaak al op de print naast de connector, je kunt die ook overnemen eventueel.

Niet aan de kabels trekken maar alleen aan de connectors.

Maar gewoon netjes werken en het zou geen probleem moeten zijn. Alles zou normaal los moeten komen. Zodra je ergens kracht moet zetten heb je vermoedelijk iets over het hoofd gezien.

Thanks so far...

Ik ga m'n best doen.
Ik was nog wel even benieuwd of iemand misschien enig idee heeft hoe het display bevestigd is.
Gaat dat gewoon met de printplaat mee loskomen of zit dat ook nog echt aan de behuizing vastgemaakt?

Back