Vervangen van MPC 60

NIVC

Stamgast
Gebruik momenteel de mpc 60 om andere hardware aan te sturen en af en toe de sampler. De laatste tijd gebruik ik de sampler zo goed als niet dus denk ik er aan om hem te vervangen met een andere hardware sequencer die wat compacter is. Belangrijk is natuurlijk dat ik nog steeds via midi men hardware kan aansturen en uiteraard een goede timing zoals bij de mpc. Heb al eens gekeken naar de ASQ10, Octatrack, Cirklon, Dark Time, ... Liefst zou ik dus men MPC willen ruilen met iets wat gelijkwaardig is of goedkoper (Cirklon is wat te duur) zodat ik nog iets anders kan aanschaffen. Welke raden jullie mij aan en waarom?

Heb een asq10 nog een tijdje naast de mpc1000 gehouden destijds. Asq10 nooit meer gebruikt, zou voor een mpc1000 gaan. Met Jjos erg uitgebreid.

De asq10 zonder drumpads is erg vervelend.

De Beatstep Pro ziet er veelbelovend uit, helaas is er nog niet zoveel bekend over de timing maar van wat ik kon horen is die aardig strak.

Asq10 nooit meer gebruikt, zou voor een mpc1000 gaan. Met Jjos erg uitgebreid.

De asq10 zonder drumpads is erg vervelend.

dan neem je er toch gewoon een akai mpd 16 bij?

heb even zitten prutsen met de MPC500 (denkik) van een vriend met JJOS, vond het toch ook niet zo handig. De midi implementatie is ook dat niet (hij stuurt enkel clock als je effectief op start drukt, in tegenstelling tot de MPC60 die altijd midiclock stuurt, in sommige setups met clock converters is dit niet ideaal)

Ik heb net een MPC-2500 erbij en dat vind ik een mooi compromis tussen de 1000 en de 4000. Nadeel van de ASQ-10 vond ik de event edit. Bij de MPC-2500 zie je drie events tegelijk en kun je scrollen. Maar die heft weer geen SMPTE.

Ik heb een Cirklon staan voor de livesets en hij is elke cent meer dan waard.
Genoeg midi in en out poorten.
Supersimpel kwa work flow.
Veel leuke manieren om je pattern tracks mee op te bouwen.
Omdat je instruments kan maken is het aansturen van CC's via je Cirklon simpel en duidelijk.

Als je dan toch op zoek ben naar iets waar je een hele tijd mee vooruit kan is een Cirklon denk ik de beste kandidaat, de rest zit toch meer in het zo goedkoop mogelijk produceren van machines die na een jaar of twee weer een opvolger krijgen die net dat ene dingetje wel kan.

Ik heb een Cirklon staan voor de livesets en hij is elke cent meer dan waard.
Genoeg midi in en out poorten.
Supersimpel kwa work flow.
Veel leuke manieren om je pattern tracks mee op te bouwen.
Omdat je instruments kan maken is het aansturen van CC's via je Cirklon simpel en duidelijk.

Als je dan toch op zoek ben naar iets waar je een hele tijd mee vooruit kan is een Cirklon denk ik de beste kandidaat, de rest zit toch meer in het zo goedkoop mogelijk produceren van machines die na een jaar of twee weer een opvolger krijgen die net dat ene dingetje wel kan.

Lijkt me ook ideaal maar heeft niet dezelfde waarde als de MPC en heb niet veel extra voor het ogenblik.

Iemand al met MPC gewerkt en overgeschakeld naar andere sequencer zoals Octa of iets anders?

Ik had een mpc60 als mijn midi-sequencer, ben overgestapt naar een mpc2500 JJOS, en heb een octatrack.

Octatrack is heel vet, maar ik zou er nooit hele nummers mee kunnen sequencen. Daar vind ik de lineaire mpc-manier ongeëvenaard in (persoonlijk).

Gebruik zelf de sampler ook zo goed als niet van de mpc. Af en toe een ride of een hi-hat, verder kom ik niet. Maar als sequencer heb ik nog niks lekkerders gevonden.

Back