Hammond B3

Status
Please reply by conversation.

Ptr

Ingeburgerd
Hallo!

Na in een ander topic gevraagd te hebben naar een Moog Little Phatty om te lenen (die inmiddels niet meer nodig is, omdat onze toetsenist bedacht er toch zélf maar een te kopen), nu een volgende vraag:

Voor onze opnamesessies proberen we zo veel mogelijk gebruik te maken van vintage, of analoge gear. Kortgezegd: we maken graag gebruik van de instrumenten die nagedaan worden, zonder ze na te hoeven doen.

Op dit moment beschikken we zelf over een Rhodes, en dus een LP, maar wat nog héééél vet zou zijn, is om de Hammondpartijen op een echte B3 of A100 in te spelen.

Nu dus mijn vraag: is er iemand die er eentje heeft en bereid is hem voor een dagje uit te lenen?

Dat lijkt me om te beginnen logistiek al een drama. Zoek misschien een studio die een toonwielhammond heeft en neem daarop? Keuze genoeg in mijn ervaring. Niet met B3's, maar A100's en dergelijke wel. Het hoeft trouwens absoluut geen B3 te zijn om vet Hammond te klinken. De A100 is giga creamy.

A100 is zéker een goed alternatief! We hebben echter al een prima studio geboekt, helaas geen Hammond daar aanwezig:). En met een busje oid valt er natuurlijk altijd wel wat te regelen. Maar ik besef me dat het wellicht een longshot is!. Still, you never know!

Ik denk dat je beter met de jongens naar de Hammond kunt rijden dan andersom.

Ze zijn wel te huur, incl transport. Is niet goedkoop maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Duur is wel een probleem, daar we niet zo veel bandbudget hebben. We hadden idd al een mogelijkheid om op locatie partijen op te nemen, maar aangezien we live willen opnemen is dat ook niet zo'n handige move.

Daarom hoopte ik op een vriendelijk forumlid met een Hammond over. Tja, je weet nooit:)! Anders volstaat de Electro natuurlijk wel. Maar ik probeer het graag.

Status
Please reply by conversation.
Back