Aanpassing forumrichtlijnen m.b.t. gebruik generatieve technieken

Ik ging er vanuit dat je met de zoekterm "synthforum" in Google als topresultaat wel op die voorpagina zou uitkomen, maar dat is niet zo. Doe ik iets verkeerd?

Je kunt je donatie ook met een ouderwetse overschrijvingskaart doen.

Wist je dat ze AI gebruiken om je handschrift te digitaliseren? OCR (optical character recognition) is een vroege implementatie van een neuraal netwerk om beeld te ontcijferen en om te zetten naar data, en de moderne varianten die handgeschreven teksten moeten herkennen worden uitgebreid getraind om zo veel mogelijk handschriften te kunnen lezen. De tijd dat een goedlachse oudere dame met een permanentje genaamd Bets of Gea je informatie van de overschrijving overtypte en de overschrijving verzorgde is al heel lang voorbij. Dus als je AI vrij wilt bankieren moet je toch maar gaan internetbankieren, schoppend en schreeuwend de jaren 90 in.

Laatst gewijzigd:
@Nap We worden als land steeds kwetsbaarder door alles maar via internet te laten lopen, en alsof dat nog niet genoeg is komt daar nu ook nog AI bij. Ik doe wat ik kan om die waanzin af te remmen. Maar dan kom jij weer met je afgezaagde drogreden dat ik niet consequent ben omdat ik zo indirect nog steeds (een vroege versie van) AI gebruik. Dus omdat ik niet volledig AI-vrij kan werken zou ik maar beter gewoon met de AI-revolutie mee moeten doen. Maar dat is een valse tegenstelling, oftewel alles of niets denken! Bovendien heb ik al vaker uitgelegd dat mijn argument om in mijn hobby geen AI te gebruiken daar los van staat omdat dat erop berust dat ik in mijn hobby graag zelf dingen uitzoek en bestudeer en dus niet door AI wil laten doen. Maar het is mij inmiddels duidelijk dat met jou geen zinvolle discussie te voeren valt. Je zou het wel kunnen, maar dat interesseert je simpelweg niet. Je hebt duidelijk veel meer plezier in sarcasme, spotprenten, framing, drogredenen en discussietrucs. En die hebben nul bewijskracht. Zinloos dus om daar nog langer op te reageren.

Ik vind het gewoon oprecht grappig dat jij denkt de 'waanzin af te remmen' met je papieren overschrijvingen, terwijl die na een rondje door de AI om er voor de computer behapbare data van te maken in exact hetzelfde proces gaan als iedere andere digitale overboeking. Het vergt zelfs meer CPU en AI inspanningen dan een digitale overschrijving (om nog maar te zwijgen van het maken van het papier, drukwerk, transportkosten etc.). Dus je betaalt meer, verricht meer handelingen en wacht langer, terwijl de onderbouwing om dat te doen gebaseerd is op een romantische mythe van eerlijk ouderwets handwerk dat 25 jaar geleden al is verdwenen. Dat jij daar zelf niet om kunt lachen of op zijn minst de ironie van inziet zie ik als armoede, misschien zou je jezelf eens wat minder serieus moeten nemen. Wat betreft het sarcasme etc, ik kom hier voor mijn plezier dus dan mag er best wat gelachen worden ook toch? Volgens mij ga ik ook bijna altijd wel op de inhoud in, jammer genoeg reageer je daar dan weer zelden op.

Laatst gewijzigd:
Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven een papieren overschrijving gedaan heb, en ondertussen zijn mijn kinderen oud genoeg dat ze zelf een bankkaart mogen hebben.

En nadat ik zelf wat programma's met OCR functionaliteit gemaakt heb, huiver ik bij de gedachte dat zo'n programma gaat bepalen hoeveel geld er van mijn rekening gaat. :D

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven een papieren overschrijving gedaan heb, en ondertussen zijn mijn kinderen oud genoeg dat ze zelf een bankkaart mogen hebben.

En nadat ik zelf wat programma's met OCR functionaliteit gemaakt heb, huiver ik bij de gedachte dat zo'n programma gaat bepalen hoeveel geld er van mijn rekening gaat. :D
Ik wel, ik herinner me nog wel dat je dingen in moest vullen en dan bij de bank in een speciale brievenbus gooien of per post. En dan hopen dat ze het goed konden lezen, want dat ging ook nog weleens mis. Weet niet meer precies wanneer het digitaal werd, maar volgens mij was dat ergens halverwege de jaren 90 via internet. Was er daarvoor al niet iets via de telefoon mogelijk, telebankieren ofzo?

-edit- Oh het bestaat al langer zelfs, die 'moderne fratsen', met je modem via een soort banken BBS:

Laatst gewijzigd:
Synthforum voordat internet en bankoverschrijvingen waren uitgevonden:

1781256086077.png

Vroeger, toen kocht je nog een K1M op basis van een advertentie die bij de Albert Heijn aan de muur hing. En vervolgens mailde (jawel! Digitaal!) je Kawai waarna een echte mens je lief uitlegde hoe je het MIDI kanaal moest instellen. Maar je overschrijvingen deed je gewoon digitaal.

Tja, voor wie is die voorpagina eigenlijk bedoeld?
Het is de enigste pagina die ik bekijk. Het laat me direct de recente topics zien, wat er te koop is (niet dat ik koop maar wel leuk vind om naar de foto’s te kijken), en de laatste nieuwe tracks die er zijn gepost. Dit doe ik wel met mobiel, aangezien ik de desktop versie nooit open voor DSF.

Ach, het kantelpunt ligt op “pronken met andermans veren” ik denk dat iedereen voor zichzelf wel weet waar die morele grens ligt. Hier een track posten die volledig is geprompt en dan veren in je reet verwachten is sowieso al behoorlijk ziek.

Back