Korg ES-1 mk1

kdgh

Stamgast
Dag SF'rs,

Heb een ES1 op de kop weten te tikken en die werkten eventjes prima.
Na wat gespeeld te hebben zette ik hem nog eens aan, maar toen werkte hij niet.
Ik verwisselde simpel even van stekker blok en toen deed hij het weer wel.

Ik wilde even de firmware update uitvoeren, maar tijdens de update viel het ding uit.
Nu is er geen leven meer in te krijgen. Hoeveel stekker blokken en verschillende adapters ik ook probeer van 9v met de juiste polariteit.

Voor detail :

Als ik hem aanzet krijg ik geen welkomst bericht op m'n led scherm en alle led lampjes werken ook niet. Wanneer ik de koptelefoon aansluit en hem aanzet, krijg ik wel een plop te horen met daarna wat suis wat vanzelf weg gaat. Het "klinkt" alsof hij wel op start. Daarna dacht ik dat misschien alleen het zicht kapot was, maar de functies het nog wel deden. Na een sequence proberen te starten of op de sample triggers te drukken, krijg ik geen gehoor.

De adapter input heb ik ook gecheckt en die krijgt netjes 9v binnen na het gemeten te hebben.

Iemand nog enig suggesties of ideetjes om dit ding nog levende lijven te krijgen? Wil graag met dit beestje werken en zo min mogelijk wachten op de reparateur :)

En heb je de verbindingen van het (waarschijnlijk op de print gemonteerde) adapter inputje gecheckt?

dit lijkt mij ook het meest voor de hand liggende oorzaak, evenals een draadbreuk in het kabeltje van de voeding. maar als tijdens de firmware upgrade de spanning er af ging, heb je er een probleem bij ben ik bang.. misschien maar beter contact opnemen met Korg technische dienst ofzo

Ik heb de 9v gemeten IN de korg ja. De soldeer punten van de adapter input gepakt.

Inderdaad hoop ik niet dat ik een complete OS verloren ben... -_____-"

Back