Mobielvriendelijke versie synthforum.nl?

bombario

Gepokt en gemazeld
Internet wordt steeds mobieler en sinds deze week plaatst Google websites die niet mobiel-vriendelijk zijn lager bij de zoekresultaten. Synthofum.nl is nog niet responsive en ik vroeg me af of dat op de planning staat. En is dat makkelijk te realiseren met een andere template of theme, of is dat een hoop werk? Ik ben helaas zelf geen webdesigner, anders bood ik bij deze mijn hulp aan.

Last edited by a moderator:
Webdeveloper hier en ik zou best willen helpen.
Echter kan ik mij herinneren dat het hier een jaartje terug ook over ging en toen kwam men op de conclusie dat het niet zo nodig was...

Groetjes

Dat zou ik ook wel fijn vinden. Synthforum is op de telefoon echt om te huilen.

Naja ik zou het best wel voor gratis en niets willen doen zolang ik maar de mensen weet die hier over gaan

Dat zou ik ook wel fijn vinden. Synthforum is op de telefoon echt om te huilen.

+1
En op de iPad is het al niet veel beter. Wat zou het prettig zijn als Synthforum een Update krijgt.
Ik bezoek dit forum inmiddels voor 95% op Android of iOS devices en vaak is het alleen wat topics scannen omdat reageren al snel teveel gedoe is, zeker op een Android Phone. Ook zoeken werkt daar niet op (Chrome browser)
Ik zeg zet m op vrijwilligers, en klaar die klus! Het gaat er nu al lang genoeg over en op deze manier doorgaan kan gewoon echt niet omdat dit forum dan uiteindelijk een stille dood zal sterven en dat zou ik echt dood zonde vinden.

Iedereen die eventueel een goede gedegen achtergrond heeft in webdevelopment /cms/ vbulletin en zeker niet bang is om een grote uitgebreide database goed onder handen te nemen , die mag mij een p.b sturen met zijn motivatie.
Bedenk dat er ook aardig wat uurtjes in gaat zitten.

Of we intern een grote update gaan uitvoeren, of het uit handen gaan geven door een extern bedrijf , de eindbeslissing doet de stichting.

In ieder geval ga ik hun dan deze optie aan hun voorleggen.

Er zijn toch mobiel geschikte themes/styles beschikbaar voor vBulletin (b.v. waar demian naar linkt), zo super ingewikkeld kan het toch niet zijn?
Of zijn er in de loop van de jaren allerlei synthforum specifieke aanpassingen gemaakt aan de standaard vBulletin software waardoor het toevoegen van een nieuw theme niet meer (eenvouding) mogelijk is?

Volgens mij is het allemaal redelijk standaard, hoogstens wat aparte instellingen voor bijv. het MP-forum. Voor de SF Contest is ook wat werk verricht.

Een update zal vooral voordelen opleveren: mobiele apparaten, moderne html (zonder de overmaat aan tables), lichter, vlotter. Die database is wel groot maar ook niet zo bijzonder.

Zet dan gelijk de tapatalk plugin aan aub

Bij de selectie van een vervangend platform voor synthforum.nl houden wij absoluut rekening met mobiele apparaten. Voor wat betreft de huidige situatie stoppen wij hier zo weinig mogelijk energie in.

Back