Nord stage 2 icm Novation Impulse

hspeulman

Nieuwkomer
Hallo,
Ik speel live in een band met een Nord stage 2 88 key. Daarnaast heb ik een Novation Impulse gekregen. Ik wil de geluiden van de Nord bespelen (m.n. orgels) op de Impulse. Weet iemand hoe ik dat doe met de instellingen op zowel de Nord alsook op de Novation? Dus op de buhne alleen een Nord en een Novation.
Ik dacht 'gewoon' midi 1 op midi 1, waarna ik geluid zou hebben maar dat werkt niet zo.
Dank alvast voor je antwoord.
Gr. Henk

Zoals gezegd heb ik de combinatie Nordstage 2 en de Novation Impulse. Inmiddels komt er geluid uit de Ination vanuit de Nord.
Wat ik m.n. wil op de Novation zijn de orgelsgeluiden. Indien mogelijk en noodzakelijk ook wel eens iets anders, maar in hoofdzaak wordt het orgelsounds.
Hoe stuur ik het geluidsvolume op de Novation. Kan ik de 9 schuiven gebruiken voor invloed op het geluid. Nu stuur ik de geluidsvolume via de draaiknop van de Nord.
Heb ik op de nord een piano, dan hoor ik die ook op de Novation. Doe ik op de Nord een orgel erbij, dan hoor ik dat ook op de Novation. dat laatste wil ik niet. Dat heeft alles te maken met wat je denk ik uitstuurt op de Nord. Allen hoe heb ik nog ff niet in de gaten.

Kun je bv. de drumpads op de Novation ook gebruiken daarvoor met geluiden van de Nord. In de Nord heb ik in een bepaald programma bv. drums zitten (is een sample, die ik in een pgrog heb gezet, bv. bank A, 4-3). Ik wil dan drums op de pads van de Novation en bv. een piano of elec piano die ik dan bespeel op de Nord.

de combinatie op de buhne lijkt me erg handig. Natuurlijk is alleen de Nord al prima op het podium maar een extra toetsenbord (met vooral de geluiden uit de Nord) is top.

Het gaat er dan om: welke midi instellingen of send instellingen op de Nord en welke op de Novation?

gr. henk

Back