Aluminium laten stansen

G

Guest

Guest
Hoi,

Ik ben op zoek naar een bedrijf wat aluminium panels voor eurorack kan stansen.
Iemand hier ervaring met zo een bedrijf?
Google heb ik al ontdekt:)

grtzzz

Je kan het best even navragen, voordeel zit vooral in meerdere aantallen.

Ik zou idd eerder kijken naar waterjet of laser snijden. Heb je geen gereedschap kosten. Gaten kun je ook laten frezen.

je kan ook gemakkelijk zelf figuurzagen .. alu is best zacht. of wil je bedrukken?

Ik wil circa 50 panels laten voorzien van 9 gaten. Het moet er uiteindelijk strak uitzien.
Dus zelf doen is geen optie.

Demian, hoe was jouw ervaring bij deze mensen en wat heb je laten doen voor welke kosten?

Wat zijn de afmetingen van de panelen en de dikte?

Als het ronde gaten zijn zou ik het gewoon CNC laten boren..
Als de panels nog gemaakt moeten worden zou je het gewoon kunnen laten snijden inclusief de gaten (water of laser) 50 panels is wel de moeite denk ik zo. :)

Laatst gewijzigd:
synthi-panel-with-speakers-mockup.jpg

Deze moet ik nog steeds laten maken, ging me volgens de laatste offerte iets van 135,- euro ex btw per stuk kosten, maar dan heb je ook wel een paneel van 40x45 ongeveer.

Verder heb ik wat staaltjes aangevraagd en dat zag er zeer goed uit, ook de verschillende soorten van opdruk en soorten aluminium maakten veel duidelijk (op het gebied van keus)

Alleen het aanleveren van een AI bestand met in layers de gaten en de opdruk is nodig voor productie. PDF / EPS of AI, SVG, DXF, het is allemaal mogelijk.

Verder komen volgens mij de Best of CGS panels er vandaan die monopoly had laten maken, maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.

DSCF1580.JPG

Ik wil zoiets laten maken, om van 1/4 naar 1/8 modules in elkaar te zetten.

Gewoon je PDF bestanden met in 1 laag het snijwerk en in de andere laag je artwork (indien meerdere kleuren, meerdere lagen)

naar ze mailen en je krijgt een prijs, nadat je hebt aangegeven wat voor soort aluminium je wil.

Ik weet niet of je al 100% vastligt op alu, maar als 3mm perspex ook een optie is kun je dat laten snijden/graveren bij formulor.de

Ik heb een aantal perspec modules en alhoewel ik de kleur mooi vind zitten er wat nadelen aan die arelaxed zijn.

Ik vroeg me af; waar ben je uiteindelijk op uit gekomen? Ik ben namelijk voor een projectje ook naar zo iets dergelijks op zoek.

Back