[TRANCE] Hyperspace

Klinkt leuk alleen vind ik de fx iets teveel volume hebben ten overgave van de kick!
Genre is niet echt mijn trancestyle maar is wel leuk gemaakt

7 krijg je van me ;)

niks persoonlijks, maar een 7 is echt veel te veel.

de gesequencete strings lopen uit de maat, onderlinge volumes zijn niet op elkaar afgestemd en er zit nauwelijks laag in de kick.
verder staat de tracks constant op 0 dB of hoger te loeien... iets te veel gecompressed lijkt me.

afgezien van de technische aspecten en mixage durf ik er weinig over te zeggen, aangezien ik geen tranceliefhebber ben. maar er zit niet echt vaart in zoals in het gros aan trancenummers wel zit. de akkoordprogressie is zelfs door de oude grieken al als onorigineel afgedaan, maar dat treft jou geen blaam aangezien het een remix/cover is.

sorry dat ik zo negatief ben, maar als je dit als eindproduct gaat vergelijken met de professionele en semiprofessionele tracks die hier op het forum langskomen is het natuurlijk ver onder de maat.

als beginnerstrack is het een redelijk goede denk ik... het is voor jezelf een van die stappen in het proces waar je later nog met weemoed (en afgrijzen) naar terugdenkt. de eerste twee jaar van electronische muziekproductie maak je toch alleen maar bagger, dat heeft iedereen. dat wil niet zeggen dat je ermee moet stoppen, het is alleen een leerproces.
maar als ik die tracks moet gaan vergelijken met andere tracks die ik hier hoor langskomen dan is een 7 veel te optimistisch en misschien zelfs wel te hoopgevend.

op zich loik maar de compo vind ik wat te voorspellend... maar goed zo was het origineel ook...
Origineel geplaatst door cyan_circle

als beginnerstrack is het een redelijk goede denk ik...
dat wel nutuulk :)

aangezien je een computer tune hebt nagemaakt, check ook eens c64 remakes 8)

Origineel geplaatst door cyan_circle
niks persoonlijks, maar een 7 is echt veel te veel.

de gesequencete strings lopen uit de maat, onderlinge volumes zijn niet op elkaar afgestemd en er zit nauwelijks laag in de kick.
verder staat de tracks constant op 0 dB of hoger te loeien... iets te veel gecompressed lijkt me.

afgezien van de technische aspecten en mixage durf ik er weinig over te zeggen, aangezien ik geen tranceliefhebber ben. maar er zit niet echt vaart in zoals in het gros aan trancenummers wel zit. de akkoordprogressie is zelfs door de oude grieken al als onorigineel afgedaan, maar dat treft jou geen blaam aangezien het een remix/cover is.

sorry dat ik zo negatief ben, maar als je dit als eindproduct gaat vergelijken met de professionele en semiprofessionele tracks die hier op het forum langskomen is het natuurlijk ver onder de maat.

als beginnerstrack is het een redelijk goede denk ik... het is voor jezelf een van die stappen in het proces waar je later nog met weemoed (en afgrijzen) naar terugdenkt. de eerste twee jaar van electronische muziekproductie maak je toch alleen maar bagger, dat heeft iedereen. dat wil niet zeggen dat je ermee moet stoppen, het is alleen een leerproces.
maar als ik die tracks moet gaan vergelijken met andere tracks die ik hier hoor langskomen dan is een 7 veel te optimistisch en misschien zelfs wel te hoopgevend.

poeh, je bent eerlijk, maar da's t enige lichtpuntje uit wat je te melden hebt =(
anywayz, er loopt niks uit de maat voor zover ik dat mogelijk acht omdat de computer dat de hele tijd regelt, ik hoor t tenminste niet..

wat de volumes betreft heb je helemaal gelijk, dat afmixen is volkomen KUT gedaan, moet t nog es opnieuw doen, ben er niet echt goed in..

0dB compressie gebeuren weet ik niet wat je bedoelt, tis wel normalized enz.

akkoorden zijn niet geniaal maar om ze gruwlijk on-orinigeel te noemen vind ik wat ver gaan, er zijn meer dan genoeg on-orinigelere professionele trance platen

poeh, je bent eerlijk, maar da's t enige lichtpuntje uit wat je te melden hebt =(
anywayz, er loopt niks uit de maat voor zover ik dat mogelijk acht omdat de computer dat de hele tijd regelt, ik hoor t tenminste niet..

tja... er zit een soort vertraging in de sequence waardoor het ritmische constant net achter het gehele ritme aan loopt. als je dat gedeelte nou zou samplen en het in zijn geheel een paar milliseconden naar voren zou trekken denk ik dat het wel lekker loopt.

wat de volumes betreft heb je helemaal gelijk, dat afmixen is volkomen KUT gedaan, moet t nog es opnieuw doen, ben er niet echt goed in..

0dB compressie gebeuren weet ik niet wat je bedoelt, tis wel normalized enz.

het komt enorm hard uit mijn geluidskaart blazen. misschien heb je het net te hard gelimit. probeer altijd iets van 0,3 dB onder de 0 dB grens te blijven. ik wil het wel duidelijker uitleggen maar ik zou eigenlijk niet weten hoe.

akkoorden zijn niet geniaal maar om ze gruwlijk on-orinigeel te noemen vind ik wat ver gaan, er zijn meer dan genoeg on-orinigelere professionele trance platen

dat is zeker waar. en zoals ik al zei; het is een remix dus jouw schuld is het niet. ik neem tenminste aan dat het gelijk is aan het origineel (heb ik niet geluisterd).

voel je vooral niet teveel aangevallen, hoor. zoals ik eerder schreef is het compleet logisch dat je bepaalde dingen nog niet in de vingers omdat je nog niet zo lang bezig bent (toch?) maar ik vergelijk het met het gemiddelde niveau van het forum. als anderen je dan een 7 geven vind ik dat niet eerlijk tegenover de rest en ook niet tegenover jou, want er valt nog een hoop te leren.

no harm intended... :biertje:

ik voel me ook zeker neit beledigd :D alle kritiek (indien respectvol) is welkom dus ;)

maarre, dat uit de maat lopen ben ik gewoon niet me je eens, dat laat ik lekker zo,

afmixen ga ik es ff naar kijken :okdan:

Amai heb je hier 2 weken over gedaan??

Pfoeh als ik niet in een halve dag zo'n trance-deun heb samengeraapt heb gooi ik het al weg...

KLinkt wel lekker maar ik weet niet waar ik het moet plaatsen..

tis natuurlijk ook niet mijn smaak.:D

lol, 2 weken betekent niet de hele dag vriend, ik studeer (en niet de eerste de beste studie) dus laten we zeggen zo'n uur of 15 in totaal,

de deun was vrij snel af want t is een cover,

was vooral lang bezig met juiste geluiden maken/zoeken, toevoegingen schrijven en opnemen enz.

ik ben uiteraard ontzettend geinteresseerd in jouw ontzettend vette deunen

ik heb em opnieuw proberen af te mixen en het pieklevel te verlagen,

zelf ben ik tevreden, maarre, cyan>? ist nu beter?

download nieuwste versie hier

Back