Welke synth / sample gebruik Jij nou het intensief.

DRe

SSM spacestation
Wat is het meest gebruikte instrument of module die jij gebruikt. Sample of synth mag allemaal. Van een basskick Pearl export sample tot noise uit een sk1. Er zijn vast wel altijd instrumenten die je gemakkelijk tot nieuwe track brengen.

Lastig....ik denk toch de Virus. Ik begin nl. Vaak vanuit een Lead merk ik en die staat toch vaak wel lekker snel als een huis met een Virus.

Ik heb een preset van de juno60 string nummer 11.. Gebruik ik heel vaak om begin sfeer neer te zetten. Daarna switch ik en schuif ik naar nieuwe sounds.

Ik gebruikte te sub phatty vaak, maar die is weg. Ik heb zo'n gevoel dat de sh 101 nu aan de beurt komt. Maar als je toe bent aan inspiratie, probeer eens wat groente en een midi controller?

https://www.youtube.com/watch?v=xvmTav3SYsc

Meestal maschine icm V-drums/nord drum. Vanuit het jammen ontstaat mijn inspiratie.

Op dit moment word hier de Volca Sample het meest gebruikt. Alhoewel ik met de programma's voor de Nintendo 3DS tot op heden de meeste tijd heb doorgebracht. Het programma Korg M01D is daarvoor favoriet omdat het dankzij de simpele interface ontzettend makkelijk werkt. De basis voor een track is daarmee snel gemaakt en in 75% van de gevallen rond ik de tracks ook echt helemaal af.

ik begin best vaak met een ritme en of wat vage sounds uit de Yamaha RY-30 en sinds kort heb ik een Korg 707 in m'n huis.. toffe synth! heel fijn om even een sfeertje neer te zetten en van daar uit verder te bouwen :D

De 'Popular Synth' preset uit mijn Yamaha S30. Die is met simpele envelope- en filteringrepen te verbouwen tot heel veel synthklanken, variërend van bellen, pads, tot supersaw-achtige dingen. En dat op Performance-niveau; dus zonder de patch zelf te veranderen.

Leuk om te zien dat iedereen het weer anders doet met een andere synth of sample

Ik start altijd met de rhythm sectie, dus Maschine of Roland TR8.

Ofwel met een pianoklank uit de Electro 4, ofwel met een ritme. Soms met een melodie uit één van de monosynths. Heel soms met een akkoordenreeks uit de JD800. Wat eerst komt is bij mij vaak de kern van het nummer, de rest wordt er dan ter ondersteuning omheen gebreid.

Jupiter 80.
Ten eerste al vanwege het heerlijke toetsenbord, maar eigenlijk haal ik er elk type klank wel uit dat ik denk nodig te hebben. Als ik dan de samenstelling van een nummer min of meer compleet heb ga ik kijken of ik bepaalde geluiden uit andere instrumenten kan/ga halen.

Ik heb een preset van de juno60 string nummer 11.. Gebruik ik heel vaak om begin sfeer neer te zetten. Daarna switch ik en schuif ik naar nieuwe sounds.

Juno60 staat hier ook op een gedeelde nummer één.
Het hangt een beetje af van het ideetje of waar ik toevallig achter zit.
De andere insturmenten die nr één delen zijn denk ik de gitaar en cp70.

eigen electronica:
toch wel vaak eerst beat, Maschine en Elektron AR

meer akkoorden dingen liedjes:
gitaar op schoot

opdrachtmuziek:
vaak het element/instrument wat je als eerste hebt bedacht wat t moet hebben. een contrabas, marimba, gitaartje, trommeltje, kan vanalles zijn. ook synthscapes underscoreshizzl

wat een super fijn getypt onderwerp van dit draadje trouwens :D

Eigenlijk zou een mooiere titel ook wel zijn "wat is je favoriete instrument?" zonder alle andere instrumenten te discrimineren.. maar da's wel weer off-topic op een synthforum natuurlijk. :)

en btw.. mijn favoriete sampler is momenteel mijn net verworven EMU5000 ultra.. hij heeft niet zo heel veel karakter als een ouwe 12 bitter maar om de zinloze vraag "Kan de EMU5000 ultra alles?" invulling te geven kan ik dit slechts nog beamen.. Werkelijk alles kun je hier in stoppen.. dus ook bellen... :D

In het geval van de audioterreur hieronder was de Moog Source die ik gesampled had hoofdverdachte en de midifile die ik op internet vond het motief. :D

Attachments

• Jump patch.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 158
Laatst gewijzigd:
Back