Ipad en Amplitube opnemen

G

Guest

Guest
misschien n domme vraag, ik kom net kijken....

ik heb amplitube op de ipad en ik zou graag ook direct willen opnemen, dus de synths/drums in de ipad, niet via de ingebouwde microfoon, maar line-in, zeg maar.

amplitube laat me kiezen tussen interne microfoon en headset, verder niet.

is het mogelijk om direct vanuit de ipad op te nemen, zonder via de microfoon te moeten?

kan dat ook met amplitube, of moet ik dan op zoek naar een andere (multitrack) recorder?

maakt het gebruik van een ipad dock (bv de alesis of focusrite, of behringer) dit mogelijk?

als iemand me kan uitleggen of, en hoe het kan, graag. bedankt.

Je moet dan een class compliant geluidskaart via de camera connection kit aansluiten? Of is amplitude hardware?

In de link is te lezen dat amplitude met een 8 track recorder komt, dus je zou direct op je ipad moeten kunnen opnemen. Dus wat lukt er niet dan? Is er geen handleiding beschikbaar voor het programma? Ik grbuik audiobus om soft synths op de ipad op te nemen in Cubasis, en ook neem ik met mijn MOXF op op mijn ipad in Cubasis met behulp van audiobus.

hee bedankt
ik denk dat dit een oplossing is. amplitube wordt ook genoemd als een compatible app.

de 8 track recorder had ik al, maar als input is er alleen de mogelijkheid van microfoon - da manual geeft ook niets anders aan.

maar de audiobus app maakt dit dus wel mogelijk.

komt vast goed. bedankt.

Audio en midimux schijnen ook handig te zijn om die audio en midi via lightning richting mac te krijgen

hee bedankt
ik denk dat dit een oplossing is. amplitube wordt ook genoemd als een compatible app.

de 8 track recorder had ik al, maar als input is er alleen de mogelijkheid van microfoon - da manual geeft ook niets anders aan.

maar de audiobus app maakt dit dus wel mogelijk.

komt vast goed. bedankt.

ik heb het gisteren even voor je getest, het werkt inderdaad via audiobus, echter als je amplitube als effect wilt gebruiken (bijvoorbeeld als je een daw gebruikt in audiobus op het output kanaal, dan werkt het niet, zou wel moeten, maar dat doet die niet. Als je de interne 8 track audio recorder wilt gebruiken dan kun je amplitube in audiobus op het output kanaal zetten en dan werkt het wel foutloos. (overigens kreeg je amplitube full version deze week gratis in de app store). De 8 track recorder dient overigens extra aangeschaft te worden in amplitube, je hebt standaard maar 1 kanaal tot je beschikking.

wil je externe synths gaan gebruiken met amplitube (hardware) dan heb je inderdaad een interface nodig zoals bijvoorbeeld degene die je genoemd hebt, de microfoon input is dan gelijk aan de input van je interface.

Back