Lovesong Ltd.

Paabs is back :okdan:

Ik had zelf een aantal dingen anders qua arrangement gedaan (imo iets te langgerekt) mis een echte break met dito opbouw na de break waarna het pas echt losbarst (met hats en shakers) Bass stab mag iets dikker en de "vocalen" mogen iets naar voren :) maar technisch gezien top en goed dat je weer bezig bent :okdan:

@ Technisch/ MOD team... kan het zijn dat de SC link er steeds uitklapt? (niet goed afspeelt)

Bij mij ging ie als een trein :) Vind het qua productie lekker hoor.. dat sfeertje van synthjes in de background hangt er lekker spacey bij :mega:
Vocals, fx en de reverb staartjes die je her en der terug laat komen werken lekker.. Beetje herhalend idd maar toch wel inherent aan dit chanre..
Square basje heeft wel een lekkere oldskool vibe.. Ik vind em wel lekker.. :)

Goed bezig weer.. weg bij die reparateur!! :okdan:

Paabs man! Dikke track! Veel beter dan dat Depeche Mode geneuzel jongen. Prima energieke vibe.

Ik ga wel met Daniël mee als het om een echte break gaat. Ik hoorde op een gegeven moment (in mijn hoofd dan) een stuk met pads, melodisch, kick eruit, langzaam opbouwen naar het stuk waar je dan compleet los gaat. Dat stuk zou zich dan ook uitstekend lenen om even een paar wisselingen der akkoorden te kiezen. De vocal voegt naar mijn smaak weinig toe (sorry). Wel gaaf hoe je hem op bepaalde momenten hebt geprocessed. Als je dat vocal lijntje erin wilt houden, zou ik overwegen om dat te laten inzingen door een female vocalist.

Details allemaal. Je hebt gewoon een dikke track afgeleverd en het doet me goed om te zien dat je weer lekker aan het produceren bent! :okdan:.

@ Technisch/ MOD team... kan het zijn dat de SC link er steeds uitklapt? (niet goed afspeelt)

Bericht door een moderator:
Ja hoor, dat kan best zijn.

Bedankt heren voor de opbouwende feedback! Ik had ook zelf het gevoel dat de middenstuk te lang was, maar dat komt omdat ik meer tekst wou zingen. Deze was meer bedoeld als "dance-pop", daarom heb ik de break niet te extreem gevarieerd. Overigens heb ik met andere akkoorden gespeeld maar op een of andere manier liep het gewoon niet goed.

Persoonlijk houd ik meer van de Depeche Mode namaak, maar ik wou ook eens anders proberen, zo zie het maar. Ondanks het feit dat ik nog steeds met problemen zit ben ik niet stil gestaan, alleen had ik de moed verloren en dat hoor je ook in dit nummer. En ook wou ik graag een puntje achter zetten en het nummer afronden in welke vorm dan ook.

Ik zal deze tips in een ander nummer toepassen, bedankt nogmaals voor het luisteren!

Het had gekund idd. Nogmaals, ik had meer tekst voor deze en het liep gewoon niet, en nog een melodie erbij had het nummer alleen maar kazig gemaakt.

Eerlijk gezegd moet ik zelf ook wennen aan de sound en genre. Wellicht doe ik nog een of drie in dezelfde stijl. Wat ik lastig vind bij het maken van soortgelijke producten is dat ik veel tijd insteek in de technische aspecten en dat ik later niet meer weet wat ik hiermee moet, dus ik laat het hierbij.

Vind hem ook lekker, al zit die drum naar mijn smaak wel erg vooraan.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik naar een backingtrack zit te luisteren. Kom op man, gewoon even laten liggen en dan die tekst eroverheen!

Bedankt nogmaals voor de feedback. Ja, deep-house met wat haast lijkt eenmaal min of meer op een backingtrack. En 123 BPM gaat niet werken in dit geval (heb al een proef gedaan en het klinkt dissonant, heel sloom!).
Maar ik neem alle adviezen ten harte voor de volgende producties :)

Laatst gewijzigd:
Ik ben helemaal fan van die vieze bassample in het begin.
die mag wel terugkomen verderop.
Daarna wordt het me wat gewoontjes en te dichtgesmeerd met geluidjes.
Jammer want die eerste 30 seconde kreeg ik er echt zin in.
Hou dat vast!

Ja, leuk muziekje! Het is dat ik nooit dans, anders zou ik het bij deze doen... :-)

Misschien een radio edit?

Ik ben helemaal fan van die vieze bassample in het begin.
die mag wel terugkomen verderop.
Daarna wordt het me wat gewoontjes en te dichtgesmeerd met geluidjes.
Jammer want die eerste 30 seconde kreeg ik er echt zin in.
Hou dat vast!

Dat sample van het begin had ik in meerdere plekken van het nummer geplaatst maar die zat dus later in de weg met de bas; een oplossing is weer het nummer te "re-arrangeren" en daar ruimte voor de geven. Op een gegeven moment moest ik een keuze maken.

Ja, leuk muziekje! Het is dat ik nooit dans, anders zou ik het bij deze doen... :-)

Misschien een radio edit?

Ik zal hierover na denken.

Ik vind je andere muziek style veel toffer dan deze. Ik hoor hier al genoeg houz ;)

Zijn er nog meer commentaren? Afterparty liefhebbers? Of Eurovision liefhebbers?

Laatst gewijzigd:
Voor Eurovision liefhebbers is het helaas wat tam en is de ontbrekende zang ook een probleem. Ik kan je adviseren om er een gevoelige tekst overheen te gooien die na 20 seconden overgaat in een euforisch galmend refrein, en dat dan enkele malen herhalen met sfeerverhogende modulaties. Over een vette lichtshow en opvallende outfit hebben we het later nog weleens.

Mijn stem heb je en dat is alvast een garantie voor plek 4. :okdan:

Voor Eurovision liefhebbers is het helaas wat tam en is de ontbrekende zang ook een probleem. Ik kan je adviseren om er een gevoelige tekst overheen te gooien die na 20 seconden overgaat in een euforisch galmend refrein, en dat dan enkele malen herhalen met sfeerverhogende modulaties. Over een vette lichtshow en opvallende outfit hebben we het later nog weleens.

Mijn stem heb je en dat is alvast een garantie voor plek 4. :okdan:

Bedankt! Voor de Eurovision heb ik al iets in gedachten met alle bovenstaande bijbehorende clichés, plus (niet schrikken) straks lang haar en baard (geen pruik!).

(niet schrikken) straks lang haar en baard (geen pruik!).
No offense, maar hebben we daar na twee jaar inmiddels geen overdosis van gehad? In je verdere plannen heb ik veel vertrouwen! Alleen besef ik ineens dat ik niet kan meestemmen als je voor Nederland meedoet. :erm:

Back