Thomann

Redstudio

Pulverturm
Zijn er nog mensen die wel eens wat bij Thomann ( http://www.thomann.de ) besteld hebben?

Want ik wil dan even graag weten hoe lang het duurde voordat je pakketje aankwam :)

Groeten,

Rob

Ik heb er toevallig net een Presonus BlueTube besteld.

Ik laat je wel weten hoe het ging.

ik heb er afgelopen maandag een sh-32 besteld :)
Maar dat wachten is wel klote :P

Oeh die SH-32 is daar wel lekker goedkoop zeg. Maar die K-station niet echt. ;)

Origineel geplaatst door Redstudio
ik heb er afgelopen maandag een sh-32 besteld :)
Maar dat wachten is wel klote :P

Zover ik weet een week of 3/4 !!!

hehehehe geintje .......>:| echt veel langer als een weekje zal het niet duren...!!!
Veel plezier d'r mee !!! En laat even weten wat je er van vind.

ja nu een stuk of 4 keer....altijd perfect....duurt meestal net iets langer dan een weekje

Olaf

Weet iemand trouwens hoe het zit met BTW aftrekken als je in het buitenland koopt? Ik kan nu voor sommige dingen de BTW aftrekken, maar in combinatie met de Thomann-prijzen wordt het natuurlijk echt interessant.

Origineel geplaatst door lo-fi
Weet iemand trouwens hoe het zit met BTW aftrekken als je in het buitenland koopt? Ik kan nu voor sommige dingen de BTW aftrekken, maar in combinatie met de Thomann-prijzen wordt het natuurlijk echt interessant.

Als je een bedrijf bent met een BTW nummer mag
je de btw terugvragen op je investeringen, net zoals in den brave nederlande. >:|

Het garantieverhaal weet je al (hoop ik.:p)

greetings

Als je een bedrijfje hebt, en een BTW nummer van de belastingdienst kun je de MWtSt (BTW in Duitsland) meteen van de prijs af laten halen. Die kun je dus meteen al van de prijs aftrekken.
Dit geldt alleen voor investeringen. En voor muziekinstrumenten moet je daarvoor wel even eerst goed de belastingwetgeving nalezen! Daar zijn wel aparte regels voor.Maar bij compressors en dat soort spul gaat het best, daar snapt de belastingdienst toch niks van.
De aankoopbedragen ex BTW moet je aan het einde van het jaar wel melden, maar er gebeurt niets meer mee. En de investeringen kun je dan ook nog eens afschrijven van de omzet. HOE MOETEN WE OOIT WINST GAAN MAKEN???

Op de Messe heb ik net bij de Musik Produktiv stand gevraagd hoe het bij hun gaat: je faxt hen je brief van de belastingdienst met je BTW nummer en je bestelt gewoon per fax of email. Via de catalogus krijg je nl. de aftrek niet voor elkaar.

'k zou dus gewoon Thomann ff mailen. Daar kan het vast ook zo. Ik ga het daar ook zo doen. En ik laat het bij een bekende in Duitsland afleveren (ik woon vlak bij de grens), dat scheelt ook nog es heel veel in de rembourskosten. Maar je kan natuurlijk ook vooruit betalen, dan heb je die kosten ook niet.

Ik heb anders gewoon 19% btw betaalt.
Ze rekenen bij thomann de btw van je land.

19% is toch in heel europa? Ze hebben niet voor niets al die BTW's allemaal naar boven afgerond een tijdje geleden? En als het goed is heb je daarvoor ook nog vergoeding gehad via je loon of uitkering of zoiets.

Maar geloof dat je alleen op auto's enzo bpm moet betalen de rest is allemaal gedekt via het schengen akkoort om zo de handel tussen europese landen te vergroten. Kun je lekker CD'es gaan kopen in een duitse winkel. Skeelt je toch heel wat.

Overal 19 % ??? Nou volgens mij was het in Duitland 16%
Maar je kan best gelijk hebben dan is dat pas geleden veranderd ofzo?

Origineel geplaatst door fuse
19% is toch in heel europa? Ze hebben niet voor niets al die BTW's allemaal naar boven afgerond een tijdje geleden? En als het goed is heb je daarvoor

Toch niet, in België is het BTW-tarief 21.5%

Als je inkoopt betaal je de BTW die in DAT land geldt.

Dus als je bij Thomann 19% hebt betaald, heb je je flink laten naaien. Maar ik kan het eigenlijk niet geloven. Dat mag volgens de wet niet eens. Stel je voor je koopt dus als Belg in Nederland, dan krijg je toch ook niet opeens die 21,5% op je rekening te staan? Ze vragen toch niet naar je paspoort als je wat koopt?

Zoals ik al schreef, je moet wel je belastingnummer en uittreksel van KvK overleggen. En dat niet gewoon standaard online bestellen. Dat is alleen voor consumenten.

Je hoeft dus in het buitenland 0% te betalen als je hierover VOORAF de benodigde afspraken maakt.

En de MWtSt is in Duitsland inderdaad 16%.
En die hoef je dus als, je je huiswerk doet, NIET te betalen!

Ik heb inderdaad volgens mij gewoon 16% betaald. Ik kreeg net een mailtje dat het pakketje onderweg is.

Ik heb ook bij Kenton wat besteld maar daar betaal ik dus wel 19% btw.

nope je betaald het btw percentage wat bij het land hoort waar het naar toe word geshipped (sorry :-)

Let maar op tussen de duitse en engelse prijzen bij hun :-P

Vroeger was dat niet zo maar thomann doet het iig nu wel.
Wettelijk gezien weet ik niets van.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Als je een bedrijfje hebt, en een BTW nummer van de belastingdienst kun je de MWtSt (BTW in Duitsland) meteen van de prijs af laten halen. Die kun je dus meteen al van de prijs aftrekken.

Ah, ik was deze thread even uit het oog verloren, maar da's handige informatie. Dan is het ineens jammer dat de MWtSt maar 16% is ;). Met rembourskosten erbij zit je dan niet zo heel veel meer onder de Nederlandse prijzen. Wel logisch eigenlijk.

Hangt er van af wat je koopt.

Thomann heeft veel spul wat echt mega veel goedkoper is als in Nederland.

En rembours is heel duur, je kunt ook via creditcard betalen of vooruit via de bank (kost ook nogal wat hoor). Creditcard is het goedkoopste en het minst safe, maar vaak wel gedekt.

En wat MadR bedoelt weet ik niet, maar wettelijk gezien is dat niet toegestaan (BTW van het land waar het naartoe geshipped wordt). Als je een bedrijf hebt (voor de belastingdienst), heb je aan het begin (ik tenminste wel) een boek gekregen waarin heel veel staat over de eisen en de regels. En daar staat toch echt duidelijk dat je of het tarief betaald in dat land, waar je het koopt, of geen belasting (nultarief). Als bedrijf koop je dus zoals ik eerder heb uitgelegd altijd voor nultarief. Of je moet natuurlijk graag van je geld afwillen. Maar het kan wel alleen wanneer je een inschrijving van de KvK hebt en een BTW nummer van de belastingdienst.

Credo: mailen/faxen/bellen met de leverancier, afspraken maken en geld in je zak houden!

Origineel geplaatst door arnomusicman
Hangt er van af wat je koopt.

En wat MadR bedoelt weet ik niet, maar wettelijk gezien is dat niet toegestaan (BTW van het land waar het naartoe geshipped wordt). Als je een bedrijf hebt (voor de belastingdienst), heb je aan het begin (ik tenminste wel) een boek gekregen waarin heel veel staat over de eisen en de regels. En daar staat toch echt duidelijk dat je of het tarief betaald in dat land, waar je het koopt, of geen belasting (nultarief). Als bedrijf koop je dus zoals ik eerder heb uitgelegd altijd voor nultarief. Of je moet natuurlijk graag van je geld afwillen. Maar het kan wel alleen wanneer je een inschrijving van de KvK hebt en een BTW nummer van de belastingdienst.

Credo: mailen/faxen/bellen met de leverancier, afspraken maken en geld in je zak houden!
Kijk in eerste instantie eens naar de prijzen als je duits of als engels als voertaal op de site selecteerd.
Ik lul ook maar wat ze tegen me daar zeggen.
Als ik producten in de duitse taal bestel word de prijs verhoogd naar mijn belasting tarief.
Deze nieuwe prijs staat ook op de bevestiging.

that's all I know en hoor graag als ik het mis heb.
Ik heb geen btw nummer (zit bij lange na niet aan die 15.000) en maakt dat het verschil

you tell me

Back