Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door renepela
Onwijs gaaf zeg. Ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen om dit te bouwen.
1) Ik wil gebruik maken van dat standaard knoppen board. Wil dus net zo'n exemplaar maken als op dat plaatje (die commodore met dat witte bord met knoppen erop). Ik vroeg me alleen af of je met die layout alle sids kunt besturen, of werkt die layout maar voor 1 sid. Stel dat ik er eentje wil met 4 sids, moet ik dan ook een ander knoppenbord maken?
2) Ik zie mooie plaatjes, maar waar zit nu de midi interface?
3) Is 4 sids het maximum?
SID1-4 Use these buttons to select the SID(s).
They behave like "radio buttons" if only one is pressed so that you can quickly change between the SID setups. It's also possible to select multiple SIDs by holding one of the SID buttons and pushing the additional SID buttons - in this case every parameter change will be sent not only to one, but to all selected SIDs.

Volgens mij klopt dit als een bus.In de oude bruine versie zit nooit een 8580 en in de witte kan zowel een 6581 als een 8580 zitten.
Als het een beetje meezit, heb ik straks wel een paar sids over...
Je moet in assembler programmeren, waar ik de ballen verstand van heb, en de applicatie zelf is niet gedocumenteerd. Je moet zelf maar een beetje uitvogelen hoe het zit... Gelukkig werken de belangrijkste functies. Ik moet alleen het "savemenu" nog aanpassen, ik kan nu nog niet saven omdat ik encoders gebruik ipv knoppen. Maar dit komt wel goed.Origineel geplaatst door renepela
In de oude bruine versie zit nooit een 8580 en in de witte kan zowel een 6581 als een 8580 zitten.

leveren namelijk niet allemaal al te veel.Origineel geplaatst door cloudman
ziet er altijd ongeloofelijk geil uit... maareuh... bestaan er ook mini-projectjes die je met één sid-chip kunt bouwen?
ik meen ooit eens zoiets gezien te hebben. Misschien een leuk projectje voor de mindere die-hard![]()
Haha vetOrigineel geplaatst door Putzi
Jawel... in principe heb je aan 1 core en 1 sid print voldoende, zo heb ik mijn module ook opgebouwd:
SID vicious
Origineel geplaatst door OnAcid
@rene, you've got mail.
Ik heb vandaag een printje met 4 bankstick chips gemaakt en het werkt. Zodoende kan ik 4x 128 patches opslaan.
http://ucapps.de/mbhp_bankstick.html
http://ucapps.de/mbhp/mbhp_multi_bankstick.gif
Ik ben ook nog bezig met het aanpassen van de sidapplicatie voor mijn frontpaneel. Dit is wel een vervelend karwei!Je moet in assembler programmeren, waar ik de ballen verstand van heb, en de applicatie zelf is niet gedocumenteerd. Je moet zelf maar een beetje uitvogelen hoe het zit... Gelukkig werken de belangrijkste functies. Ik moet alleen het "savemenu" nog aanpassen, ik kan nu nog niet saven omdat ik encoders gebruik ipv knoppen. Maar dit komt wel goed.
Hier een goede nederlandse tutorial PIC assembler
. Ik snap alleen nog steeds niet dat ze de software niet in JAL geschreven hebben. zoveel simpeler in gebruik(Als je al wat van pascal weet dan he). Maar zover ik weet is een deel toch ook in C geschreven?
Origineel geplaatst door manvsmachine
en je kunt ook nog altijd een vraag stellen op het forum van circuitsonline of ff wouter van ooijen mailen van VOTI. Die weet er ook alles van![]()

Origineel geplaatst door Putzi
Die naam duikt ook steeds vaker op, zeker sinds hij die encoders levert
Putzi (meer een Atmel-fan)
. En dat komt zeker wel door school
. Bij de Pic18f452 zul je eerst een poort op in of output moeten zetten. Je kunt dit ook nog per pin doen. Maar ik vindt het meestal het makkelijkste om 1 poort als output en 1 poort als input te nemen bijvoorbeeld
afhankelijk van het aantal in en uitgangen dat ik nodig heb natuurlijjk.Origineel geplaatst door manvsmachine
Voor assembler vraagjes kun je soms wel bij mij terecht. Ik snap alleen nog steeds niet dat ze de software niet in JAL geschreven hebben. zoveel simpeler in gebruik(Als je al wat van pascal weet dan he). Maar zover ik weet is een deel toch ook in C geschreven?
Bij die amerikaan heb je daar geen last van, die verpakt alles netjes in antistatische verpakkingen...