Oud spoor

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

ik heb nog een wat oudere track van me.

http://home.planet.nl/~spee0153/Delt.mp3

Wil daar aan gaan verbouwen en opnieuw opnemen meer dance achtige versie van maken.
Is dat een goed idee of moet ik ehm maar zo laten hij is nu meer ricting ambient alhoewel het daar ook weer te snel voor is. Maar te langzaam voro een danceachtig nummer. En wat kan ik nog verbeteren aan dit nummer.
Commentaar wordt op prijs gesteld slecht of goed.

groet Derk

Wauw dit klinkt geweldig man. echt lekker trackje. vooral die piano is vet. wat voor iets is het? echte? samples? welk beestje maakte dit mooie piano geluidje?

verder, strings enzo zijn perfect in de mix afgesteld. dat met die delays en reverbs zit geweldig in mekaar en dat fairlight geluidje is leuk :)
Drumpattern is mooi gedaan met die bass erbij. alleen het einde is beetje afgekapt. voor de rest super strakke en super gave track !

Origineel geplaatst door 6 trak
zeker relaxed... mooie piano chords ook... van hoelang geleden is dit precies?
Zo'n 4 jaar geleden gemaakt moet zeggen heb me een beetje laten beinvloeden met delay piano door Robert Miles.

Origineel geplaatst door Slipperman
Wauw dit klinkt geweldig man. echt lekker trackje. vooral die piano is vet. wat voor iets is het? echte? samples? welk beestje maakte dit mooie piano geluidje?

verder, strings enzo zijn perfect in de mix afgesteld. dat met die delays en reverbs zit geweldig in mekaar en dat fairlight geluidje is leuk :)
Drumpattern is mooi gedaan met die bass erbij. alleen het einde is beetje afgekapt. voor de rest super strakke en super gave track !

Begin is elec Wurlitzer piano met delay en gebruikt in gigasampler. (die is trouwens free te downloaden op internet)
De fairlight komt uit Mijn Yamaha TX16W. Is een standaard sound geleverd bij OS Typhoon.
Andere strings komen uit mijn Roland CM-32P.
De Drums uit de TX16W (TR 909)
Bass is een moogsample gespeeld via de TX16W.
De piano is dacht ik heb er ik twijfel aan maar is volgens mij de standaard piano die mee geleverd wordt met gigasampler.
Het is zaak eigenlijk met alles wat je maakt goed op te schrijven welke machines je gebruikt hebt en hoe je het gemaakt heb.
Ik vergeet dat nogal eens.

Klinkt allemaal erg netjes afgewerkt. Ik vind de strings wel wat zacht staan (vooral in de intro en outro) en de drums iets te hard. Ik heb wel de indruk dat de piano-met-delay af en toe in zichzelf grijpt met de snellere loopjes, wat een beetje rommelig klinkt (en soms wat dissonant); msischien is dat echter al verholpen door 'm gewoon een tikje harder te zetten? En wat het einde betreft moet ik wel met Slipperman instemmen; da's wel jammer om zo een eigenlijk goede track een beetje bruut af te kappen. Van mij mag-ie ook wel iets korter trouwens; zoveel variatie zit er (muzikaal) niet in, terwijl-ie wel ruim 4,5 min. duurt. Maar goed, waarschijnlijk zul je toch niet meer naar deze track omkijken, dus als conclusie: als je het gewoon vlak na Robert Miles had uitgebracht was het een hit geworden. :biertje:

Origineel geplaatst door Cheimoon
t. Maar goed, waarschijnlijk zul je toch niet meer naar deze track omkijken,
Nou ik wilde hem eigenlijk opnieuw opnemen en een wat snellere versie maken.

Ah, okee! Ik dacht na een paar regels dat ik eigenlijk veel te veel in detail ouwehoerde over een track die toch al definitief af was, dus kapte ik m'n verhaal maar wat af. Maar de track is het zeker wel waard om goed uit te werken, vind ik. :okdan:

Back