Tegenmelodie??

Zeronski

Ingeburgerd
Hoe maak je precies een tegenmelodie. Als je b.v een melodie hebt van de tonen CDEF hebt en je speelt deze op de tel hoe loopt dan een tegenmelodie??

Ik vind bv Orbital's In Sides echt het voorbeeld van hoe dat zou moeten. Dus ren naar de platenwinkel en koop die plaat Zeronski!!

Ik zie een tegemelodie als een aparte melodie die perfect onder een andere melodie past

Aan de ene kant is het een aanvulling / dubbeling van de melodie, aan de andere kant gaat ie ook tegen de melodie in.
Een 2e stem als het ware.

-C-

je kan contrapunt regels toepassen, of andere stramienen.
maar het leukste is zelf uitproberen en voor de verandering eens lekker zelf wat verzinnen. lekker!
dat deed ik zelf al voordat ik uberhaupt wist dat er ook regels voor waren.
probeer dat eens en kijk hoe ver je komt!

Origineel geplaatst door cyan_circle
je kan contrapunt regels toepassen, of andere stramienen.
maar het leukste is zelf uitproberen en voor de verandering eens lekker zelf wat verzinnen. lekker!
dat deed ik zelf al voordat ik uberhaupt wist dat er ook regels voor waren.
probeer dat eens en kijk hoe ver je komt!

psies, gewoon lekker op je gehoor afgaan en proberen en proberen en proberen.. en....

Origineel geplaatst door bambamstudio
een halve tel daarvoor, een hele tel daarvoor...

of snap ik niet wat je bedoeld?

Dat hoeft toch niet perse als de tonen in harmonie met elkaar zijn kunnen ze toch ook gelijk gespeelt worden op dezelfde tel?

of speel dezelde melodie nog een keer in maar dan twee keer zo langzaam dan krijg je ook een soort tegenmelodie.
eventueel een delay erover om het wat "voller" te maken en klaar.

Origineel geplaatst door Googol
Maak een melodie via de stepmode, copyeren, paste, en reverse. dan sommige noten verzetten tot dat ie lekker klinkt.

Weet niet waarmee je allemaal werkt. maar dit ging vanuit Cubase Sx.
Software dus.
:) :D

Ik werk met SX ik zal het proberen!!

Back