ik heb zelf een nummer gemaakt dat het niet zozeer probeert te vermijden als meer dat het volledig random gegenereerd werdt maar door fx weer aan elkaar gelijmt wordtOver tegendraads gesproken, bestaat er ook al muziek die opzettelijk alle schijn van de aanwezigheid van een maat of ritme probeert te vermijden?
de nts2 stuurde op verschillende intervals noise naar de pocket scion, de pocket scion genereerd vervolgens willekeurige noten uit een gekozen toonladder.
de pocket scion sensor reageerd in princiepe op grote stappen een pulse van een squarewave is dus bv 1 stap, maar doordat ik noise als input gebruikte was de hoeveelheid stappen en snelheid daartussen dus constant anders waardoor je soms 1 langere noot kreeg en soms een burst van 2-6 noten
de intervals op de nts stuurde ik wel zelf aan maar niet perse volgens enige logica, bij 5 seconde was het iets drukker en met 8 seconde kreeg ik meer een rust waar de reverb meer werk deed
verder bespeelde ik vooral 2 filters en een bitcrusher maar verder ook zonder op een melody te letten, meer als de golven van de zee ze gaan allemaal de zelfde kant op maar geen enkele is het zelfde
Laatst gewijzigd: