Geeft een vco geluid?

Portamentus

Nieuwkomer
De titel zegt het eigenlijk voor een groot deel al.
Als ik mijn speaker verbind met een vco komt er dan een geluids signaal uit?

De output van mijn formant vco's is te beluisteren met koptelefoon, maar deze is daar wel op gemaakt dacht ik ergens gelezen te hebben.

Een VCO stopt niet met spelen als je de toets loslaat. Daar zorgt de VCA voor.

Maar deze vraag komt ergens vandaan. Wat heb je gevonden en van welk apparaat zit je je nu van af te vragen hoe het werkt?

Die laatste twee vragen lijken me sterk gerelateerd.

Maar wat de oorspronkelijke vraag betreft ben ik inderdaad wel benieuwd naar de context. Met dit soort vragen word je 's nachts niet wakker, daar moet een concrete aanleiding voor zijn.

Als je er geen spanning (lees voltage :D) doorheen jaagt ja. Zo niet, nee dunkt me..

Volgens mij geven alleen dingen geluid die lucht in beweging brengen.

Speakers maken geluid, de rest wat daarvoor zit niet, tenzij je onbedoelde of per ongeluk veroorzaakte mechanische bijgeluiden mee gaat tellen.

Als je de VCO ergens tegenaan gooit dan maakt 'ie geluid (kort) zonder dat er stroom nodig is. Als je die VCO dan tegen de speaker gooit (al dan niet verbonden), dan komt er ook geluid uit de speaker. Het touwtje moet wel lang genoeg zijn, anders wordt het lastig.

Je hoofd maakt toch uiteindelijk het geluid "hoorbaar"? Je oren vangen alleen maar luchttrillingen op die worden vertaald naar electrische pulsjes die in je hoofd worden vertaald naar "hoorbaar geluid"

Geluid bestaat alleen maar in je hoofd

Back