Beatles rework

Ok hier de update:

http://soundcloud.com/reinierdynamite/and-i-love-her

Mijn doelstelling om de track in één keer goed te maken is helaas niet gehaald.
Ik ben blij met de op- en aanmerkingen die ik hier heb gekregen en ik heb ze ter harte genomen.

Eigenlijk zis er niet veel veranderd:
- de mix is minder schel
- brekbeatloop zachter om minder loopy-te laten klinken
- iets meer stereo beeld
- de bas is punchy-er geworden en op sommige plekken anders gespeeld

Hopelijk is hij ook minder saai (voor de genen die dat vonden).

ik vind het toch één van mijn meesterwerken maar dat komt waarschijnlijk omdat het niveau van mijn andere tracks wat laag ligt :D
En ook kan ik zeggen dat het een geslaagde track is omdat hij na 300 keer gehoord te hebben nog niet is gaan vervelen.

Nogmaals dank voor de feedback :okdan:

Ik moet zodra de strings erin komen meteen denken aan "justify my love" van Madonna. Raar he.

Hij's geinig :).

Nou heb ik een goed ontwikkelde aversie tegen alles dat ook maar enigszins riekt naar The Beatles. Dus dat helpt mij niet om je rework als meesterwerk te beschouwen...

Laatst gewijzigd:
So, ey doc.

Als in "alles wat naar The Beatles riekt" dus van hun zelf ?
Of als in..
"Alles wat naar The Beatles riekt" maar dan waar anderen aan hebben lopen te zitten ?

Optie 2 toch bedoel je of niet ?

Nee, sorry man :). Echt alles dat naar The Beatles riekt, dus incluis hun eigen producties. Mijn moeder was van The Stones en dat heeft ze er met de deegroller ingeramt.

Ik moet zodra de strings erin komen meteen denken aan "justify my love" van Madonna. Raar he.

vind ik niet erg wat dat is nou nét het nummer van Madonna dat wel wél goed vind.. Sexy nummer met lekker breakbeatloopje en een ééntonig basje dat steeds het zelfde doet ;)

Ik heb hem wederom opnieuw ge-upload met een nog betere mix... vond het toch nog niet helemaal lekker klinken maar nu wel. Nu houd ik mijn poten er van af (hopelijk)

Nee, sorry man :). Echt alles dat naar The Beatles riekt, dus incluis hun eigen producties. Mijn moeder was van The Stones en dat heeft ze er met de deegroller ingeramt.

Ik heb dat altijd een beetje raar gevonden.. Beatles vs. The Stones. Het zijn 2 verschillende soorten muziek die je eigenlijk moeilijk met elkaar kan vergelijken. Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten. Er zijn van beide bands nummers die ik goed vind en nummers die ik minder vind.
Mijn ouders luisterden voornamelijk naar klassieke muziek. Ik heb ook invloeden van mijn oudere broer en zus mee gekregen die naar Hendrix luisterden ed. In mijn jongere jaren hield ik meer van rock-achtige muziek met gitaren ed. dat is in de loop der tijd wel minder geworden maar je ontwikkelt in de loop van je leven ook je eigen muzieksmaak mag ik hopen :)

je ontwikkelt in de loop van je leven ook je eigen muzieksmaak mag ik hopen :)

Dat sowieso! :D

Ik heb dat altijd een beetje raar gevonden.. Beatles vs. The Stones. Het zijn 2 verschillende soorten muziek die je eigenlijk moeilijk met elkaar kan vergelijken. Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten.

Ik denk dat dat niet alleen met de muziek an sich te maken heeft. Men snapte destijds al heel goed wat de impact van marketing was. De Beatles waren netjes en keurig en ze speelden gald gepolijste muziek. De Stones waren de luidruchtige en ruige blues- cq rock muzikanten.

Mijn ouders luisterden voornamelijk naar klassieke muziek. Ik heb ook invloeden van mijn oudere broer en zus mee gekregen die naar Hendrix luisterden ed. In mijn jongere jaren hield ik meer van rock-achtige muziek met gitaren ed. dat is in de loop der tijd wel minder geworden

Die ouwe van mij luisterde alleen maar naar klassiek. De zondag was zijn dag :). Er werd bij ons ook veel Dire Straits, Feeltwood Mac en Ierse muziek gedraaid. En zelf was ik in mijn jonge jaren de grootse Queen fan van de straat, althans van de oneven zijde. Maar dat heb ik zo vaak gehoord dat ik het nu echt niet meer horen kan. En dat laatste heb ik ook (hoewel veel minder geoord) met de Beatles. Ik kan het er niet naar luisteren zonder volledig in de weerstand te schieten.

En zelf was ik in mijn jonge jaren de grootse Queen fan van de straat, althans van de oneven zijde. Maar dat heb ik zo vaak gehoord dat ik het nu echt niet meer horen kan. En dat laatste heb ik ook (hoewel veel minder geoord) met de Beatles. Ik kan het er niet naar luisteren zonder volledig in de weerstand te schieten.

Queen vond ik vroeger ook stoer.. vooral omdat ze op hun hoezen zette: "No Synths!" :D

share-from-pixlr.jpg

Later gingen ze toch synthesizers gebruiken en zelfs disco maken.. toen ook nog bekend werd dat Freddy Mercury een enorme relnicht was haakte ik af.. inmiddels leerde ik zelf ook de synthesizer ontdekken en disco zelfs ook waarderen. in 1983 was dat.. Herbie Hancock met Rockit kon je echt niet omheen... en ook Hashim - Al Naafiysh

Queen stond op mijn allereerste cassettebandjes. Een klasgenoot was er helemaal gek van, op zijn jas zat een embleem. Ik heb ´Night at the Opera´helemaal grijs gedraaid! Daarna ben ik afgehaakt en kan het tegenwoordig niet meer verdragen.

De Beatles hebben me nooit zo geïnteresseerd. Ik kwam er mee in aanraking door de kerkkoren die ik als kind hoorde. Wel heb ik ooit wat bootlegs van studiomateriaal gehoord van de Beatles en daar ben ik dan wel weer van onder de indruk! Ik was wel fan van de ´Four Seasons´ die een beetje de draak staken met de Beatles e.a. in `The Genuine Imitation Life Gazette´.. :-)

Op mijn negende kocht ik mijn eerste singeltje: Killer Queen. Ik had er weken voor gespaard. Ik ben afgehaakt bij Flash Gordon. De eerste 5 LP's worden hier nog regelmatig gedraaid.

Dat ze steeds vermeldden dat ze geen synths gebruikten was vermoed ik ook om duidelijk te maken dat die rare geluiden uit de zelfgebouwde gitaar van Brian May kwamen, en dus niet uit een synthesizer.

Back