TR-606 start niet als sync kabel aangesloten is

Snaek

Ouwe rot
Zoals de titel van deze thread al zegt: mijn 606 wil niet de sequences afspelen als er een sync kabel aangesloten is. Het maakt daarbij niet uit of de sync switch op out of in staat. Ik wil graag mijn 606 syncen via mijn Doepfer MSY1, maar dat werkt op deze manier dus niet.

Heeft iemand ideeën? Alvast hartelijk dank!

Ah ja, thanks daar lag het aan!

Alleen werkt sync in nu nog steeds niet helaas :(

Ik ben wat lang uit de hardware muziek loop geweest dus ik maak mss wat domme fouten op het moment, excuses daarvoor!

Hij moet op 'in' staan; anders werkt het niet.

Het kan inderdaad zijn dat je een DIN kabel hebt waar niet alle punten zijn aangesloten; voor MIDI heb je namelijk niet alle draden nodig.

Daarnaast toch goed controleren of er wel een MIDI clock naar je Doepfer gaat; in bijvoorbeeld ableton moet je dat per interface aanzetten.

Bedankt voor je bericht P3t0r. Ik zie dat de Midi clock van mijn hardware sequencer (Kawai Q80) goed binnenkomt bij de Doepfer, want als ik het tempo verlaag van mijn Kawai gaat het Clock lampje langzamer knipperen van de Doepfer

sync maarweinig new doosjes op datgebied jaahdie roland;?xpensive

Achterop je 606 sync op slave zetten.

Zwarte schuifknopje rechts naast de sync input

TR-606-modified-03.jpg

Het lag uiteindelijk toch aan de kabel. Hij reageerde steeds anders op wat voor kabel ik gebruikte, maar nu heb ik eindelijk 1 gevonden die echt goed werkt.

Bedankt voor de hulp jongens!

Back