Heeft iemand heel misschien deze hardware in zijn/haar setup?

Nisei

Ouwe rot
Een kennis van me zit in een Schotse band en vond een oude Yamaha QY700 floppy disk met daarop meerdere tracks. 1 nummer is onbekend en nooit gereleased en de band is benieuwd naar het nummer want ze herinneren het zich niet meer (20 jaar geleden).
Wel kon ze me vertellen wat de setup toen was dus ik zoek naar iemand die heel misschien de volgende hardware heeft staan. Het werkt uiteraard alleen als iemand exact deze combinatie heeft staan en niet maar 1 of 2 apparaten. De patches die op de bass station zijn gebruikt blijft natuurlijk een probleem en ik zal nog even vragen of de samples van de S2000 ook op de floppy staan.

Het gaat om de volgende setup:

Yamaha QY700
Roland R5
Akai S2000
Novation Bass Station

Kan je die floppy niet inlezen op een computer en dan die sporen mappen op nieuwe klanken?

Als je de specifieke BS patches en S2K samples kwijt bent hou je toch alleen de drumlijn over en daar bestaan tegenwoordig toch betere alternatieven voor dan een R5...?

Ik zou die floppy gewoon in een QY700 stoppen en de kanalen toewijzen aan interne sounds. R5 kanaal naar ingebouwde drumdoos, Bass station lijn naar een synth bas, en als je de S2000 samples niet meer hebt is dat een giga gok dus daar map je maar een synth stab of een "oh yeah" op. :D

Als je het nummer dan nog niet herkent, is het misschien toch niet zo memorabel...

Ik heb een QY700 maar niet de andere apparaten. Maak een kopie van de floppy voordat je hem uitstuurt, als het ding uberhaupt nog niet corrupt is.

Bedankt voor de suggesties. Ik geef het even door :)

Back