DX1

Wilde hem net posten. DIe zie je weinig!

Is 7500 niet wat veel voor een soort van DX7? Of mis ik iets?

Hij is heel zeldzaam, dat zal helpen.

Ja, maar, 7500eu, dat is toch wel echt het andere eind van het spectrum of zoiets...

Er heeft er heel lang een bij een muziekwinkel gestaan in de jaren 90, die wilden er 15.000 gulden voor hebben. Zag die advertentie altijd in de midiklavier.

Ja, ooit waren de DX-en behoorlijk prijzig. Maar die tijd is toch echt voorbij.

een heel andere orde is voor mij toch echt meer functioneel verschil. Dit is echt cosmetisch. Hoeveel is een DX7 tegenwoordig? En hoeveel van die 7500eu heb je dan nog over om een latje hout van te kopen voor het toetsenbord?

dang dat zie je niet veel, ik ben benieuwd of die hem voor die prijs verkoopt, dat voelt wel erg hoog zelfs voor een DX1....voor hoeveel gaan die dingen als ze uberhaupt te koop staan

Zitten natuurlijk ook space LED lampjes op enzo, dat toetsenbord schijnt best wel ruk te zijn, veel mensen...of misschien was het er maar 1 hoor ;)....hadden liever een dX5 heb ik ergens gelezen volgens mij ooit

het lijkt me eigenlijk geen ruk toetsenbord als ik dat zo zie

Zeldzame verzamelbakken zijn niet altijd op puur praktische gronden te verantwoorden. Vergeleken met een DX7 is dit wel behoorlijk out of whack, echter.

DX7 kost niks (250 ofzo), DX5 zit ook nog aan de leuke kant van 1000€, DX1 is wat de gek ervoor geeft maar 7500€ lijkt me in 2015 toch nog een beetje moeilijk. Daarvoor koop je een DX5, volledig gevuld TX816 rack, Jellinghaus programmer, en een mooie analoge polysynth. Dus.

De DX1 draagt klankmatig niks bij tov de DX5 dus dan is het wel erg veel opleg voor zeldzaamheid en fancyness. Bij gitaren zie je voor die elementen wel ee ngigantische opleg, bij synths zal dat ooit ook wel maar op dit moment lijkt het me wat optimistisch.

En een volle TX816, dat is 4 keer een DX1 voor 750eu(maar zonder latjes)

Zo, daar is hij dan mee aan de goedkope kant! Die 750 is ook meteen al geboden. DX5 of DX7 erbij en je kan even voort qua FM. :)

Tja, er wilde laatst iemand 2kE voor een Syncussion, dus tja hoever gaat het tegenwoordig?
Men probeert het gewoon denk ik. Up up up!

Back