Analoge synth bass / lead sounds setup

Sssssst niet hardop zeggen joh:P Daarom heb ik ook en Dominion 1...waanzinnig. En elke drummer gitarist zanger toetsenist etc heeft een Little Phatty en nu een Sub37...en hij klinkt mits je goed gaat editen ook als elke andere Moog out there. Wel goede machine hoor maar ik ga ook automatisch voor iets anders dan. De combi Nord en Moog is een goede hoor verder. Maar gaat het echt om bassen dan zou ik die Minitaur als optie blijven houden als je gaat voor 1 toetsenbord

Of de erebus dreadbox als toetsen geen punt zijn voor je bas synth,. :)

Dank jullie wel voor jullie reacties. Het wordt er voor mij alleen niet makkelijker op;). Wat zijn er toch mooie synths op de markt! Ik ben dan ook heel benieuwd wat er in het najaar of begin van 2016 op de markt verschijnt van o.a. Waldorf, Moog en Dave Smith maar dat zullen ze nu nog niet gaan verklappen, helaas.

De goedkoopste, compactste optie is de Minitaur aanschaffen en deze voorlopig in combinatie met mijn Integra-7 module gebruiken samen op 1 midi keyboard. Dan heb ik vette bass sounds die overeind blijven staan en poly synth sounds die ik op den duur kan vervangen door ook wat analoogs.

Maar als ik een 'echte' analoge synth MET keys wil, die al heel lang op mijn verlanglijstje staat, dan is de Sub37 wel een droom synth. Wat een sounds en wat een mogelijkheden maar helaas mono en dus zal ik deze ook naast mijn Integra-7 met midi keyboard moeten gaan gebruiken wat het geheel minder compact maakt. Maar goed, wie weet komt er volgend jaar iets compacts super goeds uit wat voldoet aan al mijn wensen maar ik vrees dat zoiets niet bestaat... In die tussentijd zal ik de diverse synth fora goed in de gaten houden en hoop ik dat ik mezelf onder controle kan houden voordat ik een te vroege koop ga doen.

Hoe compact wil je het hebben? Het gaat toch om de kwaliteit en functionaliteit van je set & sound?
En je moet 2e hands gewoon eens een synth kopen die je interesse heeft en dan gaan voelen en uitproberen waar je feeling mee hebt. Wat vind je lekker werken, wat wil je wel of wat wilde je absoluut maar valt tegen in de praktijk en soms kom je er achter dat wat je als onzinnig onwijs handig blijkt te zijn. Misschien valt synth die op papier fantastisch was ontzettend tegen. Of klinkt en werkt ie goed in de studio of thuis maar live voor geen meter.

Niet zover twijfelen maar zoeken en slanke een leuke deal hebt ergens gewoon instappen. Verkopen kan altijd, en je ziet ontzettend veel goeds voorbij komen 2e hands.

En niet te snel en makkelijk afhaken op 1 kistje of tasje meer of minder als dat je we de sound zou kunnen geven die je zoekt.
Review lezen en specs opzoeken brengt je nergens in de praktijk

Inderdaad, goed advies Manu.....
Blijf ook niet staren in de toekomst wbt het aanschaffen van een product, je maakt nu muziek en niet volgende maand....en al zal dat zo zijn dan komt er de maand daarna vast weer iets op de markt.......gewoon kijken wat er nu besachikbaar is en dan het advies van Manu eroplostlaten.

:) Ik weet het... Ik koop/probeer het liefst bij een reguliere winkel en daar mocht ik laatst wat mee naar huis nemen om het naast mijn eigen instrumentarium uit te proberen waaruit ik de conclusie trok dat mijn huidige synths naast de Moog's dun klinken en alle drie de Moogs die ik had geprobeerd te gek waren maar ergens wat miste als in mijn 'droom' setup wat uiteraard aan te vullen is met een andere synth maar ik weet nog niet welke. De Sub 37 sprong er met kop en schouders bovenuit, de vraag is alleen, heb ik het allemaal nodig wat erop zit maar wie weet is de uitdaging om juist alles te gebruiken wat de synth in zich heeft.

Ik ga altijd voor kwaliteit en wat het beste bij mij past maar ik kijk ook naar het praktisch oogpunt en het is voor mij beter me geen breuk te hoeven sjouwen met mijn bass & synth equipment en compact hoeft niet per definitie 'minder goed' te betekenen maar het is wel een uitdaging :)

Enige wat ik bedoelde te zeggen is dat je niet tot je droom setup komt door te dromen, in te lezen, reviews afgaan en bovenal op papier een what-if situatie te bedenken.
Je komt tot je droom setup door vallen en opstaan, door dingen te proberen en kijken of het een fit is met jou persoonlijk en met je andere spullen.

Ik heb zoveel Serious uitgetekend incl bekabeling en cases en alles voor mezelf en anderen, nog nooit is de uiteindelijke setup die geweest die we getekend hebben, geen uitzondering

Als jij zegt dat een Sub37 het helemaal voor je is...alleen is ie monofoon; dan is een Sub37 het dus niet voor je.
Als jij zegt ik heb een Integra7 die is te dun, dan kan je nog 25 andere doorstrepen.

Zoek je polyfoon analoog dan heb je per definitie geen toetsenborden die tegelijkertijd goed kunnen dienen als masterkeyboard met splits etc dus wordt dat al snel een module. Daar zijn er maar een paar van dus is een een beperkte keuze wat het makkelijk maakt.
Kom je al snel bij een virtual analog toetsenbord uit of een Workstation met iets virtueel analoogs erin, workstations zijn te groot en zwaar dus die kan je uitvlakken.

Kom je uit bij een handje vol polyfone analoge synths (want al de niet analoge heb je zo goed als een streep doorheen gezet)...en dan die flexibel genoeg zijn voor onstage zou in er ook maar een paar kiezen.

Neem je voor je bassen een Sub37 en ben je klaar. Die Sub zit in je hoofd alleen niet voor het polyfone gedeelte.

De keuze is niet zo moeilijk vanuit de praktijk gezien...op papier heb je 5.000.000 opties

Ik zag net een Nord Lead 2x (toetsenversie) te koop staan voor € 550,- ook mooi om eens in te duiken qua sound en synthese. Geeft je een goede basis om de overstap ooit te maken naar een analoge polyfone bak. Weet je gelijk watvoor type sounds je veel gebruikt live en kan je naar het merk zoeken die het beste is in dat soort specifieke sounds. Ik zag m net staan dus dacht laat ik het ff doorgeven. Kan je ook goed inzetten als bass synth naast je toekomstige analoge plank

Ik heb van de week de Sub 37 aangeschaft:). Deze ga ik (voorlopig) naast mijn Roland Integra met midi keyboard gebruiken. Ik heb direct het boek van Rob Papen besteld om alles uit het apparaat proberen te halen wat eruit te halen valt. Dank jullie wel voor het meedenken.

Back