iMac of Macbook pro?

Bono

Ouwe rot
Beste forumleden,

Ik heb een vraag:

Ik heb een iMac uit 2010 en die is aan vervanging toe en ik zat te denken om een nieuwe iMac te gaan kopen. Ik zat te denken aan een iMac met Retina.

Ik heb zelf ook een Macbook Pro met Retina, bijna 3 jaar oud. Deze is niet veel gebruikt. Hij kan mijn iMac ook vervangen, maar wel met een thunderbold display.

Welke optie is het beste voor mij?

Snap er eerlijk gezegd niks van in mijn ogen zeg je ook 2 dingen die elkaar tegenspreken.
Anyway.. Als schermgrootte een probleem is, ik route een thunderbolt naar vga adapter vanuit mijn macbook pro naar een samsung scherm dat groter is.

Moelijk te zeggen. De één vind een desktop model fijner de ander een 'Laptop'

Je kan een extra beeldscherm aansluiten op een MacBook Pro zodat je een even groot scherm hebt als een iMac en je hem als een desktop model kan gebruiken maar heeft wel nadelen.

- iedere keer scherm, toetsenbord, power en usb's/thunderbolt ed. aan-/afsluiten als je mobiel wilt zijn. (hoop gedoe dus).
- en een Macbook Pro wordt ook heter zodat je fans gaan loeien. (weet niet hoe het met de latere modellen zit maar zo'n groot scherm en geluidkaart ed. vraagt ook extra van je processor denk ik)

Als je vaak 'on the road' bent met je Mac heeft een Macbook Pro uiteraard ook weerl voordelen

De enige die hier een antwoord op kan geven ben je zelf. ;)
Wat is je budget, ben je vaak onderweg etc.

Ik zou zeggen gebruik je huidige laptop hier voor.
Zo dat je kan beproeven of dat het wat voor je is, zo
werken met de laptop in je studio.

Je kunt de iMac ook als extern scherm voor de macbook gebruiken door 'm in "target display mode" te zetten (google op tdm imac).

Back