Gaat dit voldoen aan mijn wensen? (PC)

KrisvdAssem

Ouwe rot
Dag beste Synthforumers,

Ik ben opzoek naar een sterke nieuwe PC en ben deze tegen gekomen
http://www.enter247.nl/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=772

Ik zelf heb niet veel verstand van PC's en hopelijk kunnen jullie mij een beetje adviseren. :)

Ik wil me eigenlijk geen zorgen hoeven maken over hoeveel plugins ik gebruik en zo vool mogelijk vrijheid hebben in zware routings binnen mijn DAW.
Ook wil ik meer met video editing gaan doen maar dat is een beetje een bijzaakje.
Niks is frustrerender dan het moeten kiezen tussen de plugins die je gebruikt omdat je CPU er de brui aan geeft en dus wil ik dit echt UITSLUITEN.

Nu heb ik er geen verstand van dus als me dat 2000 euro gaat kosten dan gaat die droom niet uitkomen haha :D

Mochten jullie ervaring hebben met de betere PC's dan zijn die suggesties ook welkom.
Oh en ik ben alergisch voor Appels :P

Iedere PC heeft z'n limieten. Als je een aantal instances van Diva en Bazille draait met akkoorden in unison dan houdt ook deze pc er snel mee op. Het ligt er dus volledig aan wat je verwachtingen zijn. Aan de andere kant kan je hiermee makkelijk tientallen tracks met meer standaard synths en fx op draaien. Het is dus moeilijk te zeggen of jij tegen die grenzen aan gaat lopen.

zie ik het nou over het hoofd of zit er geen cpu koeler bij?
ook windows moet je nog los kopen en voor een muziek pc kun je je afvragen of je een aparte grafische kaart nodig hebt.
Misschien is het overwegen van een SSD nog de moeite waard?

ik vind het niets..

kost aan componenten ongeveer net zo veel als de vraagprijs, das o zich wel reëel.

MAAR.

Windows licentie ontbreekt
32GB RAM, beetje overkill misschien.

Vind het lastig te verkroppen dat het RAM 265 euro kost en de moederbord maar 65.
Geen SSD
Geen grafische kaart (alhoewel het niet perse hoeft, maar als je een keer een spelletje wil doen of een videootje wil renderen... is het wel fijn)
Seagate schijf zou ik ook afraden, seagate kwam als hoogste failure rate uit de test (heb zelf al teveel kapotte seagates gehad) en daarbij, het is maar een schijf... geen interne backup... geen mogelijkheid om je data te scheiden.

Het is een prima computer voor de normale computer gebruiker die stoer kan zeggen dat ze een i7 hebben.

Absoluut geen serieuze workstation.

Haha nee Diva en Bazille gaat het niet worden.
Ik maak hardcore en dus voornamelijk veel klooien aan leadsounds met veel layers, veel kicks, veel sfeer geluiden en momenteel moet ik dus per synth/instrument appart renderen. Het kilt mn workflow echt verschrikkelijk.

Ik wil gewoon een track kunnen bouwen van ongeveer 40 kanalen, met per kanaal 2 a 3 standaard plugins (veel van fabfilter) en ongeveer 10 realtime synths. Als ik op dat punt moet gaan renderen dan heb ik daar vrede mee (:

ik vind het niets..

kost aan componenten ongeveer net zo veel als de vraagprijs, das o zich wel reëel.

MAAR.

Windows licentie ontbreekt
32GB RAM, beetje overkill misschien.

Vind het lastig te verkroppen dat het RAM 265 euro kost en de moederbord maar 65.
Geen SSD
Geen grafische kaart (alhoewel het niet perse hoeft, maar als je een keer een spelletje wil doen of een videootje wil renderen... is het wel fijn)
Seagate schijf zou ik ook afraden, seagate kwam als hoogste failure rate uit de test (heb zelf al teveel kapotte seagates gehad) en daarbij, het is maar een schijf... geen interne backup... geen mogelijkheid om je data te scheiden.

Het is een prima computer voor de normale computer gebruiker die stoer kan zeggen dat ze een i7 hebben.

Absoluut geen serieuze workstation.

Duidelijk! Daar heb je een paar grote feiten te pakken. SSD heb ik nog nooit mee gewerkt. Weet dat het veel word gebruikt voor sound libaries. Is er niet ergens een heilige PC waar de gemiddelde producer op werkt? Zegmaar de Pioneer 2000 onder de dj systemen? (Maar dan niet voor die prijs) :P

Duidelijk! Daar heb je een paar grote feiten te pakken. SSD heb ik nog nooit mee gewerkt. Weet dat het veel word gebruikt voor sound libaries. Is er niet ergens een heilige PC waar de gemiddelde producer op werkt? Zegmaar de Pioneer 2000 onder de dj systemen? (Maar dan niet voor die prijs) :P

Ja dat is een iMac :)
SSD is wel erg aan te raden. Nooit meer lang booten van je os, je apps die zonder vertraging openen. Wat heb je nu voor PC?

Ja dat is een iMac :)
SSD is wel erg aan te raden. Nooit meer lang booten van je os, je apps die zonder vertraging openen. Wat heb je nu voor PC?

Das een goeie vraag, het is zo'n zelf in elkaar gezette pc. De processor is de bottelnek. Heb nu even geen beschikking tot mn studio PC maar geloof een Quadcore AMD met 3.2 Ghz

Oke oke, SSD ga ik me eens in verdiepen. Al dat enthousiastme komt niet zomaar ergens vandaan haha.
Maar nu, welke systemen hebben jullie dan? Of kennen jullie systemen die jullie mij aan kunnen raden? Mn budget is echt maximaal 1000 euro

Oke oke, SSD ga ik me eens in verdiepen. Al dat enthousiastme komt niet zomaar ergens vandaan haha.
Maar nu, welke systemen hebben jullie dan? Of kennen jullie systemen die jullie mij aan kunnen raden? Mn budget is echt maximaal 1000 euro

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/753991

ook 100% OSX compatible, mocht je dat interessant vinden.

Dit is wel er van uit gaande dat je al een scherm en muis en keyboard hebt.

Zeker voor SSD gaan inderdaad. Je hebt ze tegenwoordig van 1TB tussen de 300 en 400 euro, dat was een paar jaar geleden niet te betalen.

Daarnaast zou ik zorgen dat je moederbord genoeg PCI-e poorten heeft, voor je audio interface en eventuele UAD kaarten ed. Als je audio interface met firewire werkt, heb je een firewire poort nodig, liefst met TI (Texas Instruments) chipset.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/753991

ook 100% OSX compatible, mocht je dat interessant vinden.

Dit is wel er van uit gaande dat je al een scherm en muis en keyboard hebt.

Ey dat ziet er wel tof uit! Je kan zo dus je eigen systeem samenstellen.
Het probleem is dat dat is echt geen idee heb wat al die dingen zijn en waar ik op moet letten haha.
Moet me misschien toch maar eens gaan verdiepen want dit is echt niet best :o:

Zeker voor SSD gaan inderdaad. Je hebt ze tegenwoordig van 1TB tussen de 300 en 400 euro, dat was een paar jaar geleden niet te betalen.

Daarnaast zou ik zorgen dat je moederbord genoeg PCI-e poorten heeft, voor je audio interface en eventuele UAD kaarten ed. Als je audio interface met firewire werkt, heb je een firewire poort nodig, liefst met TI (Texas Instruments) chipset.

Ik heb al een kleine audio interface en een UAD zit er echt niet in.
Ben een skere 18 jarige student met een Albertheijn loontje, dat word geen uad haha:P
PCI-e kaarten zijn voor meer RAM als ik me niet vergis? of zeg ik nu iets heel doms?

Ik heb al een kleine audio interface en een UAD zit er echt niet in.
Ben een skere 18 jarige student met een Albertheijn loontje, dat word geen uad haha:P
PCI-e kaarten zijn voor meer RAM als ik me niet vergis? of zeg ik nu iets heel doms?

Nee, dat is niet voor RAM. Maar je kunt daar bijvoorbeeld een DSP (UAD) kaart in doen, of een usb uitbreiding, firewire poorten etc. Ik kom ze zelf tekort inmiddels, vandaar dat ik je die tip geef.

Nee, dat is niet voor RAM. Maar je kunt daar bijvoorbeeld een DSP (UAD) kaart in doen, of een usb uitbreiding, firewire poorten etc. Ik kom ze zelf tekort inmiddels, vandaar dat ik je die tip geef.

Ah zo! USB, HDMI en andere poorten zijn dus verbonden via zo'n PCI-e kaart?

Ey dat ziet er wel tof uit! Je kan zo dus je eigen systeem samenstellen.
Het probleem is dat dat is echt geen idee heb wat al die dingen zijn en waar ik op moet letten haha.
Moet me misschien toch maar eens gaan verdiepen want dit is echt niet best :o:

Volgens mij doet SynnyS ook aan systemen in elkaar zetten tegen vergoeding.....even een pm sturen.

Back