Gaat dit voldoen aan mijn wensen? (PC)

SSD schijf moet je gewoon doen. De kleine meerprijs is het echt dubbel en dik waard!

Beste SunnyS, mag ik vragen wat je met al die harde schijven doet? Vermoedelijk gebruik je er ook ook een RAID 1 opstelling met zoveel schijven?

SSD1= OSX
SSD2= Windows (en games)
3TB 1= Itunes, Lightroom, Data
3TB 2= clone van 3TB1
1TB 1= AUDIO DOCS
1TB 2= AUDIO DOCS clone
2TB 1= clone van AUDIO DOCS en OSX

ben best wel een backup freak ;)
hele systeem wordt ook naar een server gebackupped, en ook nog een keer offsite.

Ah zo! USB, HDMI en andere poorten zijn dus verbonden via zo'n PCI-e kaart?

Nee, niet precies. Het is bijvoorbeeld voor dit soort dingen:

http://www.informatique.nl/892265/sharkoon-usb3-0-controller.html

En dan heb je extra usb poorten, handig voor als je nog eens een Virus TI koopt voor je hardcore, want die heeft echt een dedicated usb poort nodig, zonder dat daar andere apparaten aan hangen. Zelfde geldt voor je Firewire audio interface.

Over het in elkaar zetten, als je weet welke componenten je erin wilt hebben, dan is het bij Informatique net zo duur om het door hen in elkaar te laten bouwen, als dat je het zelf doet. Als je het zelf doet of laat doen, moet je eens kijken voor componenten bij pixmania.com, die zijn meestal wel goedkoop. Je mist dan alleen de extra service/garantie die een zaak als Informatique geeft.

Werkt dat tegenwoordig een beetje? Speel je dan op een Apple via b.v. steam?

Vroeger was dit een ramp, Windows emulatie op een mac. Nog steeds hoor ik mede CSers klagen over stram games op Apple. Ben dus benieuwd naar jouw ondervindingen.

is dual boot. dus ik game niet in een VM.

Maar voor mijn werk moet ik wel 's team fortress 2 spelen (tijdens lessen in level design) en dan doe ik op mijn macbook wel in een VM. En dat draait verbazingwekkend goed...

Maar op mac via steam speel ik soms ook wel games, dat loopt ook prima.

Nee, niet precies. Het is bijvoorbeeld voor dit soort dingen:

http://www.informatique.nl/892265/sharkoon-usb3-0-controller.html

En dan heb je extra usb poorten, handig voor als je nog eens een Virus TI koopt voor je hardcore, want die heeft echt een dedicated usb poort nodig, zonder dat daar andere apparaten aan hangen. Zelfde geldt voor je Firewire audio interface.

Over het in elkaar zetten, als je weet welke componenten je erin wilt hebben, dan is het bij Informatique net zo duur om het door hen in elkaar te laten bouwen, als dat je het zelf doet. Als je het zelf doet of laat doen, moet je eens kijken voor componenten bij pixmania.com, die zijn meestal wel goedkoop. Je mist dan alleen de extra service/garantie die een zaak als Informatique geeft.

Zelf bouwen is denk ik geen goed idee haha, ik heb er echt geen verstand van.
Ik zou ook niet weten welke componenten ik nodig heb, ik weet dat ik duurder uit ben om een kant en klare te bestellen maar ik denk dat dat wel de verstandigste zet is.
Misschien is het voor mij slim om eens naar een speciaal zaak te gaan, als ik duidelijk aan geef dat ik een rachtige audio gebaseerde workstation wil laten samenstellen komt dat wel goed denk ik.

Offf, ik ga door de zure appel heen bijten en me er in verdiepen. Is het moeilijke stof of is het na een middagje googlen en leren gepiept? Want volgensmij is het nog een vak opzich

Back