Klassieke track

azzjemenou

Ouwe rot
Hey collega-SF'ers,

Lange tijd hier niets gepost, maar dat komt omdat ik de laatste tijd vooral klassieke muziek aan het produceren ben. En ik vond dat niet direct passen op Synthforum. Toch overtuigde mijn muzikale vriend Dr. van Lansberg me ervan, om hier eens wat te laten horen.

Het is erg leuk en inspirerend om te denken in thema's, melodielijnen doorwerkingen daarvan. En om de partijen zo natuurgetrouw mogelijk uit te werken met sample libraries in Kontakt.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Zijn er meer SF leden die wel eens zo bezig zijn? Nog goede tips?

Zo, wat mooi zeg! Dat er geen synths erbij getroffen zijn zegt niets over de kwaliteit en gevoel.

Ik zou dit toesturen naar film makers (pro). :)

hoi klinkt goed hoor ,ik maak zelf ook klasiek voor een game.luister maar eens naar mijn pareltje :D https://soundcloud.com/dastroids/dastroids-hearts-of-oak-man-o-war
het is voor een piraten spel aargh

wat voor sound banks gebruik jij? ik gebruik met namen eastwest quantum leap banks.

Leuk om eens wat anders te horen op het forum. Klinkt goed hoor!
Verder geen specifieke tips, behalve dat zoals Dastroids al aangeeft, die sample library's van EastWest erg mooi klinken, al moet je dan wel een behoorlijk snelle computer hebben (en om die reden heb ik maar 1 pakket van hun, mijn computer is eigenlijk te oud). Luister maar eens op hun site, bijvoorbeeld http://www.soundsonline-europe.com/Hollywood-Orchestral-Woodwinds. Ze hebben toevallig net aanbiedingen.

Prachtig, mooi stuk hoor! Blijf dit soort muziek vooral posten, mij doe je er een plezier mee in ieder geval.

gaaf!!! als je dat in kontakt hebt gemaakt, kan je toch ook nog alle aangestuurde geluiden met synths vervangen, heb je gelijk een dikke synth versie! niet dat dat nodig is maar lijkt me wel gaaf.

mooi azzjemenou, maar probeer het interageren van melodie met harmonie nog beter te maken
succes!

:okdan: :halleluja
ik zou willen dat ik het zou kunnen,
omdat je een suggestie wilde:
soms mag het nog wat losser, het lijkt soms te precies op de tel
en dat bedoel ik op 2 niveaus:
- een dirigent die vertraagd en versneld, vooral naar een pauze toe
- instrumenten zoals de harp gliss die versnellen in hun gliss of hoe heet dat :biertje:

Super leuk, al die reacties!

@ Scrape en Funkaholic1972: bedankt voor de complimenten
@WAREHOUSEGROOVE: leuk dat je luistert al is het niet direct jouw genre :)
@Dastroids: klinkt ook mooi, jouw track! Die koren zijn idd goed. Ik ga ook eens kijken naar die library. Mijn favoriet is ProjectSAM Symphobia. Die strijkers zijn geweldig!
@Jayoverdose: dat is een kek idee :)
@Musicheaven: je hebt wel gelijk, ik denk dat je hoort dat deze track was gebaseerd op een piano improvisatie. Daardoor is er niet altijd een duidelijke melodielijn.
@GentleG: Bedankt voor de suggestie over versnellen en vertragen, dat zit er inderdaad maar op 1 punt in. Is niet zo makkelijk in Cubase, alles moet ingesteld in een tempotrack. Maar dat zou het inderdaad nog veel natuurlijker maken. Erg goede tip dus, ik ga daar meer mee doen!

Volgens mij is je improvisatie begonnen bij Satie? Het begin is zo ontzettend Gymnopedie no. 1, terwijl het verder een heel andere kant op gaat. Ik zou dan toch kiezen voor een andere 'eerste indruk'. Je hoort nog wel duidelijk dat het kunstmatig is en geen echt orkest, maar dat lijkt me ook zo ontzettend moeilijk om al die nuances in je samples aan te brengen. Wel heel interessante materie!

Verder mooi werk. Ik ben zelf ook bezig met een soort omschakeling van m'n gabber/dubstep-achtergrond naar wat meer inzicht in melodie, harmonie, muziektheorie e.d. In het kader daarvan heb ik ook iets gemaakt wat je als 'klassiek' zou kunnen beschouwen, zij het met een hoofdrol voor een Alpha Juno. Die klinkt echter nog te statisch, vooral omdat ik veel heb ingetekend. M'n keyboard-skills zijn helaas nog belabberd. Ik beschouw dit dan ook meer als een compositie op pen en papier, die ik nog moet repeteren om een daadwerkelijke versie op te kunnen nemen :)

Prachtig! En die z.g. Satie-Reinbert-de-leeuw-intro zou ik er gewoon inhouden.
Het voelt voor mij als heel beeldende filmmuziek. Ik zie schotse hooglanden en vergezichten. Een krijger zit op zijn paard en staart in de verte. Gaat op pad voor zijn queeste - zijn guinevere te vinden en zijn volk te redden.
De vraag is nu: vindt hij haar wel of vindt hij haar niet?
Komt de oplossing in het volgende stuk?

Heel mooi gedaan.
Kun je nagaan hoe het zal klinken als een orkest het speelt. :)
Dan komt de human feel er ook bij.

Deze had ik natuurlijk op SC al gehoord, maar wat een geweldige track is dit Jan! Prachtige opbouw en een heel mooi verhaal :okdan:.

En wat Arv zegt, zu het best eens willen in een uitvoering door een heel orkest. Kun je dat niet even regelen?

Ha Nightstorm, ik begon idd met een Satie achtig stuk maar gaandeweg ontwikkelde het zich tot wat het is. Heel organisch ontstaan dus, en dat heeft ook wel wat vind ik. Het zou wel mooi zijn om de intro nog te laten terug komen.

En leuk Marcmarc die beelden die je er allemaal bij krijgt, super, laat je fantasie de vrije loop!

En Arv en Dr van Lansberg: dat zou FAN-TAS-TISCH zijn om mijn eigen composities nog eens door een symfonie orkest te horen spelen! En dan zelf dirigeren natuurlijk!!!

Mooi. Je hoort idd wel dat het een beetje statisch is en niet door virtuosen gespeeld maar je kan zo een soundtrack voor een film maken.

Back