Ableton vs Korg ms20 mini werkt niet

Neuroclown

Nieuwkomer
Ik wilde van de week mijn Korg ms20 mini aansturen met Ableton Live9 en liep toen tegen het volgende probleem:

Op het moment dat ik in Ableton play druk gebeurd er niets en geeft de ms20 mini ook geen geluid meer als ik de toetsen indruk. Pas als ik de midi interface loskoppel en de ms20 mini uit en aangezet heb komt er weer geluid uit.

De ms20 mini laat zich wel door andere machines aansturen zoals bv. yamaha rm1x of korg emx en ook werkt Ableton probleemloos met mijn andere synths. Het lijkt dus wel alsof er een soort van persoonlijke vete is tussen mijn ms20 mini en Ableton.

Is er iemand bekend met dit probleem en hopelijk ook met de oplossing hiervoor?

Was de midi niet fixed op 100 of zoiets?

Bedoel je het midikanaal van de Korg? Die zit als ik me niet vergis op kanaal 1. Maar zelfs als ik in Ableton de channel op alle kanalen zet blijft ie dit doen.

Nee de veloxity. Ik weet niet of t uitmaakt hoor. Maak je noten eens wat zachter of luider dan 100?

Heb een printscreenscreen gemaakt maar hoe kan ik em eigenlijk hier plaatsen?

Hmm...Nu deed ie het ineens heel even nadat ik een nieuw midi kanaal aanmaakte maar na 4 keer de loop afgespeeld te hebben viel ie uit het niets ineens weer weg.
Kan het misschien iets met de voeding zijn? Zit hier in een niet al te nieuwe woning en vrij oude stopcontacten en heb daar weleens eerder gedoe mee gehad met andere gear.

De MIDI interface is het enige digitale stukje in de MS20 mini, dus áls je problemen hebt met de stroom dan zou het zich daar denk ik als eerste manifesteren, maar dan zou je dat met meer apparatuur moeten hebben. Ik stuur zelf ook gewoon vanuit Ableton de MS20 mini aan en heb daar helemaal geen problemen mee gehad tot nu toe, werkt gewoon plug 'n play.

Heb een printscreenscreen gemaakt maar hoe kan ik em eigenlijk hier plaatsen?

Een bericht maken (reply) en dan onder aan bericht onder "Bestanden toevoegen" de knop "Beheer bijlagen" aanklikken. Er opent zich dan een pop-up scherm waar je de simpele instructies volgt.

:)

Mijn bass station 2 is ooit vastgelopen tijdens een experiment wanneer ik lukraak midi cc's doorstuurde. Het leek precies of hij hem verslikte in het teveel aan midi data.
MS20 reageert alleen op note on/ note off (en heeft geen velocity) maar misschien kan teveel aan inkomende midi data de midi interface in de ms20mini laten vastlopen? Het is maar een idéé hé... .

Het is gelukt! Het bleek inderdaad uiteindelijk toch gewoon de velocity te zijn. Die moet dus helemaal uit en dat had ik niet gedaan. Bedankt allemaal voor het meedenken, ik kan voorlopig weer vooruit :)

Acidfever dankjewel, ik heb het gevonden. Dat gaat me vast nog eens van pas komen mocht ik nog eens met een vraag zitten.
:)

Back