Overstappen naar Apple

Vooral voor audio vind ik de Mac een stuk prettiger dan Windows. Geklooi met audio en ASIO en weet ik wat was voor mij een belangrijke reden om over te stappen en ik zou niet terug willen - verder vind ik Windows prima, gebruik het thuis voor games en op mijn werk voor alles, ik ben verder geen Applevangelist. Je betaalt je alleen het schompes voor Apple- het is allemaal mooi spul, maar je mag gauw het dubbele rekenen voor vergelijkbare specs tov een PC.

Vooral voor audio vind ik de Mac een stuk prettiger dan Windows. Geklooi met audio en ASIO en weet ik wat was voor mij een belangrijke reden om over te stappen en ik zou niet terug willen - verder vind ik Windows prima, gebruik het thuis voor games en op mijn werk voor alles, ik ben verder geen Applevangelist. Je betaalt je alleen het schompes voor Apple- het is allemaal mooi spul, maar je mag gauw het dubbele rekenen voor vergelijkbare specs tov een PC.

Same here. 7 jaar terug overgegaan op een macpro. Daarna nooit meer gedacht aan dat ellendige windows..

Ik kan het ook van harte aanbevelen. En het standaard meegeleverde Timemachine is een geweldige back-up oplossing vind ik zelf.

Als je een beetje een handige Harry bent zou je dit kunnen overwegen...

Kwam via via op een site MacBizz waar veel tweedehands Macs worden aangeboden, o.a. deze: https://www.macbizz.com/nl/products/detail/4367/Gebruikt/A1286/MC721/MacBook-Pro-15-20-GHz-Core-i7-4GB-320GB-Hi-RES-MAT

Ken die site niet, weet niet of het goed zit maar wellicht hebben anderen wel ervaringen met hen.

Bovendien ben ik ook niet zo goed thuis in alle Macbook varianten door de jaren heen dat ik kan beoordelen of dit een aardig alternatief kan zijn voor een MacMini. De specificaties lijken mij echter zo op het eerste gezicht wel in orde voor wat je wilt doen, zij het dat het wel een beetje weinig RAM is.

Ik heb een refurbished mac pro gevonden voor €450 met Intel Xeon 8-core 2,8 GHz processor
de kast is het zelfde als een pc toren dus daar is vast nog wel wat aan te upgraden dan aan ssd's enzo

Kwam via via op een site MacBizz waar veel tweedehands Macs worden aangeboden, o.a. deze: https://www.macbizz.com/nl/products/detail/4367/Gebruikt/A1286/MC721/MacBook-Pro-15-20-GHz-Core-i7-4GB-320GB-Hi-RES-MAT

Ken die site niet, weet niet of het goed zit maar wellicht hebben anderen wel ervaringen met hen.

Bovendien ben ik ook niet zo goed thuis in alle Macbook varianten door de jaren heen dat ik kan beoordelen of dit een aardig alternatief kan zijn voor een MacMini. De specificaties lijken mij echter zo op het eerste gezicht wel in orde voor wat je wilt doen, zij het dat het wel een beetje weinig RAM is.

of Mac4us. Zelf goede ervaring mee. Daar heb ik mijn huidige 2012 3,33Ghz 6-core Mac Pro besteld. Ziet er gloednieuw uit en geleverd in originele doos incl. garantie etc.

Geen on-board Thunderbolt gaat denk ik langzamerhand wel pijn doen op die wat oudere MacPro's. Ik zit vuistdiep in de UAD/Apollo, voor mij is zo'n bak vermoedelijk No Go.

Ik zit sinds eind vorig jaar ook op een tweedehands Mac pro xeon 8 core 2.8 GHZ, 18 gb intern. Kom van een Pentium 4, 3 GHz dus voor mij is dit echt een mega verschil. Mag wel bij gezegd worden dat ik met de Pentium vooral de hardware studio aanstuurde met hier en daar wat samples en vsti's op de 8 audio outputs van de Pentium naar de mixer dus die Pentium heeft het ook nooit zwaar gehad.

Draai nu zonder moeite projecten volledig vst zonder ook maar te freezen of hardware te gebruiken en ben echt niet zuinig met vst plug-ins. Hybrid gaat ook erg gaaf, werk met Mac pro dus en motu 424, 72 inputs en 72 outputs voorlopig. ( wou nog een extra 24 in out maar door veel hardware weg te doen waarschijnlijk niet meer nodig)

Ik kan hier voorlopig wel weer mee uit te voeten, toch zitten er nadelen aan, als ik upgrade zal ik aan een hackintosh moeten omdat de nieuwe Mac pro's geen pci e meer hebben voor mijn motu. Of ik moet upgraden naar een tweedehands 2012 Mac pro model.

En thunderbolt heb ik niet, maar voor mij zie ik daar voorlopig ook geen noodzaak in. Kaarten zoals hierboven genoemd gebruik ik ook niet. Heb nog een ssd upgrade liggen, al heb ik die nu in mijn oude studio Pc gedaan die nu dienst doet als game pc om weer quake en Unreal en nog meer games tot 2008 mee te kunnen spelen. Draait ook weer als een tiet, verbaas me nog dat ik latere games in fullhd en 720 p kan spelen op dat ding.

Geen on-board Thunderbolt gaat denk ik langzamerhand wel pijn doen op die wat oudere MacPro's. Ik zit vuistdiep in de UAD/Apollo, voor mij is zo'n bak vermoedelijk No Go.
Als je een oudere MacPro tweedehands koopt zit je waarschijnlijk nog ver van het UAD/Apollo-niveau van geld uitgeven. :D

Als je een oudere MacPro tweedehands koopt zit je waarschijnlijk nog ver van het UAD/Apollo-niveau van geld uitgeven. :D

Nouja, ik vind 8 cores 2.6GHz an sich genoeg voor mijn plugin-behoeftes. En ik prefereer een stevige kast boven een glimmende vuilnisemmer.

Voorlopig voldoet eerlijk gezegd mijn i7 mac mini ook.

Nouja, ik vind 8 cores 2.6GHz an sich genoeg voor mijn plugin-behoeftes. En ik prefereer een stevige kast boven een glimmende vuilnisemmer.

En wat voor een kast! Mooiste model sinds de macpro imo. De nieuwste heeft ook zn charme
maar het is dan vooral omdat het zo klein is. De alu kast van de macpro is ook bizar zwaar.

Ik kan hier voorlopig wel weer mee uit te voeten, toch zitten er nadelen aan, als ik upgrade zal ik aan een hackintosh moeten omdat de nieuwe Mac pro's geen pci e meer hebben voor mijn motu. Of ik moet upgraden naar een tweedehands 2012 Mac pro model.

Niet perse. Fabrikanten maken nu ook PCI Express enclosures voor Thunderbolt. Kun je nog steeds je oudere kaarten gebruiken. Niet goedkoop, maar je kunt wel gewoon upgraden en nog steeds je hardware blijven gebruiken.

Klopt maar die werken niet voor de motu424 kaart. Is afhankelijk van door Intel beloofde drivers.

Is een eindeloos onderwerp over op motunation.com

Auw, ik ging er van uit dat dat gewoon transparant zou werken (wat fabrikanten wel roepen 9 van de 10 keer). Gelukkig werkt de Thunderbolt/Firewire adapter wel zo, anders zou ik m'n ouwe 828mk2 kunnen weggooien. ;)

Ps. Ik heb hier al goeie dingen gehoord en gelezen(zeker qua technische uitleg). Maar heb hier al ook heel veel "zever in pakskes" gelezen, van zogenaamde "kenners". Die het absoluut niet zijn.

Ik vind het jammer om zo negatief te zijn, maar uiteindelijk is het wel zo. Synthforum is zeker een goed forum, maar er zijn hier veel die denken dat ze het weten. Een lachertje natuurlijk. Juist niks!(kaf van het koren scheiden is de boodschap).

Laatst gewijzigd:
Ps. Ik heb hier al goeie dingen gehoord en gelezen(zeker qua technische uitleg). Maar heb hier al ook heel veel "zever in pakskes" gelezen, van zogenaamde "kenners". Die het absoluut niet zijn.

Ik vind het jammer om zo negatief te zijn, maar uiteindelijk is het wel zo. Synthforum is zeker een goed forum, maar er zijn hier veel die denken dat ze het weten. Een lachertje natuurlijk. Juist niks!(kaf van het koren scheiden is de boodschap).

Ohh ik dacht nu komt er het ultieme antwoord..maar ik wacht daar nog wel even op. ...

Back