Overstappen naar Apple

Ik heb een net drive van Asus. Werkt prima. Dus je punt is? :)

Dan ondersteund jouw Asus NAS, net zoals de meeste western digital netwerk schijven, timemachine. Een NAS moet support voor timemachine hebben anders werkt het niet.

Indien OSX de schijf niet ziet in de TimeMachine configuratie wordt deze dus niet ondersteund.
Gelukkig doen de meeste dat inmiddels wel. :)

Dat was het punt van MadR vermoed ik, niet zomaar elke NAS werkt perse voor TimeMachine. Het OS van de NAS moet dit ondersteunen.

Het is overigens niet supermoeilijk om je time machine backups ergens anders dan naar een daarvoor aangeduide schijf heen te smurfen. Ik heb voor de backups van mijn laptop iets als dit gedaan.

het probleem zal hem wel in dat Nas zitten, mijn HD hangt met USB aan 1 van de routers. Jammer dat het niet werkt met time machine, ik ga excels link eens doorlezen.

Nog weer even een Nas kopen is ook zowat, heb nu 2 maal een 2 TB hd, achteraf gezien beter meteen een Nas kunnen kopen in plaats van een HD in USB kastje.

het probleem zal hem wel in dat Nas zitten, mijn HD hangt met USB aan 1 van de routers. Jammer dat het niet werkt met time machine, ik ga excels link eens doorlezen.

Nog weer even een Nas kopen is ook zowat, heb nu 2 maal een 2 TB hd, achteraf gezien beter meteen een Nas kunnen kopen in plaats van een HD in USB kastje.

Backuppen op een Mac doe je met Carbon Copy Cloner (CCC) Timemachine zet ze niet altijd even goed terug (wat vrij essentieel is bij een backup)

Als ik de link zo lees gaat dat niet werken met een HD aan het netwerk zoals ik heb.

NAS servers die werken met time machine geven dat aan in de specs? of is het een gok? Misschien maar opzoek naar eentje zonder HD erin, die heb ik nu wel zat.

En als dat eenmaal werkt, kan ik dan in timemachine aangeven wat ik wil backuppen? Ik hoef alleen maar project mappen met inhoud en eigen presets te backuppen. De rest zoals besturingssysteem en programma's geef ik niet zo veel om.

En als dat eenmaal werkt, kan ik dan in timemachine aangeven wat ik wil backuppen? Ik hoef alleen maar project mappen met inhoud en eigen presets te backuppen. De rest zoals besturingssysteem en programma's geef ik niet zo veel om.

In time machine kan je aangeven wat je niet wil backuppen..

Laat gewoon alles backuppen (standaard), dan kan je meteen verder als er iets misgaat.. Scheelt niets qua performantie en je externe backup schijf is waarschijnlijk meer dan groot genoeg..

Doorgaans staat dat wel bij de specs ja. Synology en bijv. Western digital ondersteunen timemachine in hun recente producten.

Wellicht doet jouw NAS het ook maar moet je even de juiste configuratie instellen (zoek even de documentatie van je NAS er op na).

Oke duidelijk,

Zie al dat prijsverschil van een nas inclusief of exclusief een 2 Tb HD zo goed als niets uitmaakt.

Ja zoiets bedoelde ik. Pc backups en Mac backups van timemachine op 1 Nas is tricky. Althans dat was het. Misschien kan het nu wel.

En ik ben nog niet overtuigd van Nas. Volgens mij zijn de goedkope langzaam. Zit zelf meer aan een Mac mini hackintosh te denken. Of iig zo'n mini atx ding voor weinig. Die dan achter mijn router hangt en dan wifi daar mijn downloads op zetten.

Heb nu gewoon een mirror raid in een H. Mac bak als Back-up. Dat gaat iig snel met een gigabit lan.

Als iemand nog een goede tip heeft voor een goedkoop hack Mac mini atx achtig ding voor weinig waar 2 extra schijven in kan, dan hoor ik het graag.

Keek rond feb dit jaar maar was niet echt overtuigd.

Koop dan toch gewoon een degelijke NAS ipv geld (en moeite) te steken in een "hackintosh NAS" die toch vroeg of laat problemen zal geven?

Het klopt trouwens dat goedkope NAS traag zijn.. Ik heb hier een WD MyCloud die echt triestig is. Das mede door de achterlijke software erop.

Ja zoiets bedoelde ik. Pc backups en Mac backups van timemachine op 1 Nas is tricky. Althans dat was het. Misschien kan het nu wel.

En ik ben nog niet overtuigd van Nas. Volgens mij zijn de goedkope langzaam. Zit zelf meer aan een Mac mini hackintosh te denken. Of iig zo'n mini atx ding voor weinig. Die dan achter mijn router hangt en dan wifi daar mijn downloads op zetten.

Heb nu gewoon een mirror raid in een H. Mac bak als Back-up. Dat gaat iig snel met een gigabit lan.

Als iemand nog een goede tip heeft voor een goedkoop hack Mac mini atx achtig ding voor weinig waar 2 extra schijven in kan, dan hoor ik het graag.

Keek rond feb dit jaar maar was niet echt overtuigd.

Je zou dit kunnen checken.

Als ik de link zo lees gaat dat niet werken met een HD aan het netwerk zoals ik heb.

NAS servers die werken met time machine geven dat aan in de specs? of is het een gok? Misschien maar opzoek naar eentje zonder HD erin, die heb ik nu wel zat.

Mijn backups lopen via eerdergenoemde truuks naar een RAID-kastje die aan mijn studiocomputer hangt. Die niet via de normale weg door time machine wordt gezien.

Je backup moet je niet via een netwerk of hub aan je mac hangen, voor zover ik weet is dat vragen om ellende.
Gewoon kabel naar 1 van de 6 USB poorten, moet lukken neem ik aan.....

Je zou dit kunnen checken.

Dank! Ik ken die site. Doen ze heel fijn! Binnenkort eens kijken.

En Rvooh. Ik draai 2 hacks. 1 van 6 jaar oud en op een oude laptop. Enige probleem was dat ooit de sata naar de kloten ging op die pc. Per saldo had ik voor 10 euro een ander bord en mijn oude verkocht. Alleen mb switchen en het liep weer meteen weer! Echt top! Alleen bij systeem HD crash moet je na het terugzetten die chameleon boot dinges terug zetten en dan moet het lopen. Al geef ik toe ik sta daar niet om te springen. Maar verder knallen!!

En arv ik draai gewoon backups via gigabit netw. Geen Nas. Gaat perfect. Dual proc G5 macbook pro 2012.

Maar ik zit vol met 2tb!

Laatst gewijzigd:
Je backup moet je niet via een netwerk of hub aan je mac hangen, voor zover ik weet is dat vragen om ellende.
Gewoon kabel naar 1 van de 6 USB poorten, moet lukken neem ik aan.....

Met alle respect, maar onzin. Apple verkoopt zelf ook de Time Capsule, da's gewoon een vermomde network drive.

Met alle respect, maar onzin. Apple verkoopt zelf ook de Time Capsule, da's gewoon een vermomde network drive.

Ok, dan kan het wel. Nooit gehoord van probs met non-apple spulletjes aansluiten zeker?

Het opzetten is pijnlijker dan wanneer je hun spul koopt. Maar het is niet onmogelijk.

Die heb ik hier ook, de 3TB versie. Daar backup ik ook heen, maar wel via Carbon Copy Cloner dus.......Time Machine is NIET betrouwbaar...Lees de Mac fora er maaar op na...

Ik heb vooralsnog met Time Machine geen problemen gehad. Carbon Copy Cloner kan sowieso naar iedere netwerkschijf natuurlijk.

Back