Compacte sampler keyboard?

cult45

011110111000
Wat is een beetje bruikbare sampler keyboard voor live?

Ik wil zelf instrumenten kunnen maken. Zie het als een moderne mellotron; dfwarsfluit noot in een s950 samplen, re-samplen op half bandwidth en dan opnemen/overzetten naar een modern en handzame keyboard sampler die een muzikant van na 1980 ook begrijpt.

nee geen ableton met een midi keyboard. hardware. De Korg Microsampler is het net niet als ik de demos check. Ik wil wel zelf zones kunnen maken en basic adsr hebben.

De microsampler heeft wel release en decay maar geen attack. Zones kan je wel maken toch.

Misschien de Roland DJ70 MK2?

verder is het nogal karig op het kleine sampling keyboard gebied, de OP-1 misschien?

Gewoon een rack sampler (Akai, E-mu, Yamaha) en daar een midi keyboardje op plaatsen?

Anders:
Ensonique maakte vroeger blijkbaar wel leuke sampler keyboards (Mirage/EPS/ASR)
Waldorf Blofeld (kan samples inladen maar om het nu een sampler te noemen :?)
Roland W30: ook een klassieker...

Ben zelf ook tijd opzoek geweest naar de jsuite en moderne sampler. Via Akai S-series en MPC's en Ensoniq ASR en EmuE4000 en nog meer terecht gekomen bij NI Maschine. Ja, dan maak je gebruik van een computer. Maar als je dat knopje in je hoofd om kan zetten staat er veel gebruiksgemak, workflow en mogelijkheden tegen over.

Er is dus niet echt een moderne goed uitgevoerde versie van bijvoorbeeld de ASR (keyboard) sampler.

Je wil toch niet op t podium staan met een schoenendoos vol floppy's voor je liveset en een display wat moeilijk te lezen wordt?

haha net als de eerste gig van Dopplereffekt in 1998 in EKKO Utrecht met zijn EMU ESI 32 en Roland MC500 en floppies, gewoon doodleuk even een nieuw nummer laden tussen de tracks door...5 minuten stilte.

haha net als de eerste gig van Dopplereffekt in 1998 in EKKO Utrecht met zijn EMU ESI 32 en Roland MC500 en floppies, gewoon doodleuk even een nieuw nummer laden tussen de tracks door...5 minuten stilte.

:) Ja, dat weet ik nog. Eind jaren '80 had ik een Akai S612 met disks.

s612md280-300x133.jpg

Later op het Koorenhuis(muziekschool) hadden we een EMU ESI-32.

Er zijn ook Samplers die laden via een flashcard, dat gaat sneller.
Zoals de Roland SP-555

attachment.php

Voor de prijs dat ze tegenwoording gaan kan je natuurlijk twee of drie van die setups kopen en ze live mixen :D

Nog altijd goedkoper dan een laptop met Ableton...

Rack sampler met een midi keyboard is denk ik waar je op uitkomt.. Er zijn niet veel profi keyboard samplers.

Eps16+ ( heb je weer zo'n lul die met zijn eigen set-upje komt dwepen), maar echt kost niks, klinkt goed, effecten, fijn keyboard.
Je kan ook nog eens acht layers van een geluid maken en die stapelrn of combineren en dan met twee knoppies naast t modwheel combinaties selecteren. Ineens achteruit of octaaf lager erbij drukken zonder poespas.

X2, moet je wel laden tussendoor en weegt ook een aardige buts, weet niet zoveel van nieuwere sampler maar misschien kan je beter naar iets als een ESX kijken voor op het podium.

Ik zou zelf graag een mirage door de midden willen zagen.. zoals de junoist en de ''akai ax37 mod.

Ik zou zelf graag een mirage door de midden willen zagen.. zoals de junoist en de ''akai ax37 mod.

Kan je daar wel bij helpen...

Moet ie nog werken nadien?

Mirage Rack is leuk!
Maar erg weinig geheugen, max twee samples erin en een onbetrouwbare diskdrive.
De diskdrive is wel te vervangen voor een Lotharek HXC..

jep liever wel, is tog niet zonde ?

x3700.jpg

Hee, ik ben aardig op de hoogte van alle samplers tot nu toe maar deze heb ik nog nooit gezien. Ook nooit wat over gelezen.. Ik neem aan een soort mini x7000?

De microsampler heeft wel release en decay maar geen attack. Zones kan je wel maken toch.

Misschien de Roland DJ70 MK2?

verder is het nogal karig op het kleine sampling keyboard gebied, de OP-1 misschien?

Hmm, als de microsampler dan een beetje zones kn maken is dat hem eigenlijk wel.
Die Roland ziet er leuk uit. Verder vond ik de Akai S-20, maar die heeft geen piano keys, en de WPTA2 die ook geen keys heeft.

De OP-1 lijkt me erg fijn, maar te duur.

Back