Compacte sampler keyboard?

toch zie ik al die professionele acts (thomas dolby, heaven 17, OMD...) live hun jaren80 muziek op (1) keyboards incl (originele?) samples spelen : yamaha tyros etc

Al eerder genoemd maar een Blofeld keyboard is een goedkope oplossing. Je kunt hem voeren met waves en met Korg Multi sample format, die je met bv Awave kan maken of converteren. Heeft 60MB flash ram en dat werkt zonder te laden. Dus aanzetten en spelen,

Stereo kun je maken met twee oscillators. Multi samples kun je verder gewoon als wave gebruiken en bewerken met filters env, vca, enz en de matige effecten.

evt nadelen zijn zacht uitgangsvolumen en matige draai knopjes maar dit laatste werkt met de laatste firmware ook al veel beter.

Vergt wat doorzetten op de computer om alles op te bouwen.

roland_s-10_02.jpg

De alesis fusion heeft een heel uitgebreide sampler met veel geheugen vaak en ook nog 4 andere synthese vormen en niet zo heel duur meer tegenwoordig.

Mvg

Casio heeft toch ook 2 nieuwe samplers in hun CTK keyboard serie ofzoiets, maar heb daar weinig of niks over gehoord, weet ook niet of die envelopes hebben etc.

EDIT: deze is dat http://www.casiomusicgear.com/products/menu_portable/CTK-2090

"The keyboard offers two sampling modes: short and full. Short Sampling Mode allows users to create up to five sounds 0.4 seconds in length, whereas Full Sampling Mode allows users to create one two-second sound." sojeee mijn Roland S10/MKS100 heeft nog meer sampling geheugen :D

en er was nog een andere van Casio maar kan die niet zo 123 vinden

Nuja niet echt wat je zoekt lijkt me

toch zie ik al die professionele acts (thomas dolby, heaven 17, OMD...) live hun jaren80 muziek op (1) keyboards incl (originele?) samples spelen : yamaha tyros etc

Thomas Dolby had inderdaad in Amsterdam in 2012 een Motif, een Roland A-300Pro en een M-Audio Triggerfinger. Maar, dat hangt bij hem wel allemaal aan een laptop met Logic, dus het zegt niks over hoeveel hij die Motif ook daadwerkelijk gebruikt voor het geluid.

Ah, je zoekt dus eigenlijk een keyboard dat samples kan afspelen, en zoekt dus niet per se een sampler-keyboard.

Als die workstations van nu kunnen dat toch? Of anders een oudje.. Yamaha SY85 bijvoorbeeld..

Oh ja.. compact was ook een eis he :D

Als Electribe Sampler is niet voor jou, niet vertrouwt op de V-machine en u niet wilt dat de oude omvangrijke rek gemonteerd samplers route gaan als AKAI S1000, Emu, Kurzweil, ...
... misschien heb je zou willen wachten op een Nord Stage 3 of Electro 6 module :engel:

Back