Yamaha AN1X

Status
Please reply by conversation.

Rachid

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Yamaha AN1X. Heeft er iemand 1tje in de aanbieding? De synth moet wel degelijk zijn, dus niet defect of gebrekkig etc.

Mijn budget is maximaal 200,-

Hallo sKeLeTvM,

Dank voor je reactie.

Beide synth zijn 350,-. Gezien mijn budget is dat teveel. Of ik moet echt in mijn portemonnee gaan graven.

Hoe lang heb jij die van jouw? Ben je de eerste eigenaar EN waarom wil je 'm verkopen?

Voor E 200 zul je goed moeten zoeken. Ze worden de laatste tijd weer wat duurder.
Logisch ook want het is een fantastische synth. E 280-300 is normaal en E 350 voor een mint condition is echt niet overvraagd. Let bij aanschaf op de OS versie; 1.02 is O.K, 1.04 is beter, maar vermijd 1.0 (de synth kan op onhandige momenten "Freezen").
Ik heb er overigens nu twee, dus evt. is er één wel te koop.

Ik had een tijd geleden mijn AN1x te koop staan voor 250 euro. Ooit geruild voor een analoge 8-track. Bij het ophalen bleek de AN1x niet in een beste staat, maar ja, die 8-track was me verder ook niets waard, dus alsnog een prima ruil.

In de loop van de tijd erg gek op dat apparaat geweest. Maar te koop gezet vanwege een grote opruiming in mijn studio. Eerst voor 275 euro vanwege de cosmetische toestand (deukjes en krasjes) en drie missende knoppen. Maar toen bleek ook de originele voeding de opslag in het krat met voedingen niet overleefd te hebben. Dus vanwege dat icm de uiterlijke staat gezakt naar 250 euro. Toen ik het apparaat weer testte, ontdekte ik twee dingen:

Ten eerste bleek ook de batterij aan vervanging toe en de eerste toets niet meer te werken. Daarvoor zou ik nog wat in de prijs moeten zakken, wat ik eigenlijk niet wilde.
Ten tweede kwam ik erachter dat ik nog steeds erg gek op die synth ben. Als je de matrix-functie van de knoppen eenmaal doorhebt, kan je er echt heel vette geluiden uithalen. Dus ik wilde dat ding helemaal niet weg, niet voor minder dan 250 euro, maar ook niet voor de oorspronkelijke vraagprijs.

Dus voor 200 euro een AN1x vinden in mint conditie is naar mijn mening een uitdaging. Maar het is een vette bak, dus ik hoop voor je dat het je lukt. Mijn advies zou zijn om je budget iets omhoog te krikken en er één te scoren. Hij is het zeker waard.

Heb ook een tijd een AN1x gezocht (en uiteindelijk gevonden) maar 200 euro is niet haalbaar voor een mooi exemplaar. Ik vind het qua prijs echt een top synth en een heel erg goed klinkende VA. De oude editor werkt nog steeds onder windows 7 maar het toestel zit zo goed in elkaar dat je deze niet echt nodig hebt. Hij is echter wel handig om backups te maken van je eigen gemaakte sounds.

Hoi Innisten,

Nooit geweten van het OS versie. Dus daar moet ik voor uitkijken. Thanks voor de tip. 200,- is dus ondergewaardeerd. Ik zal dan hoger moeten gaan.

Hoi Geuf,

De aanbieder geeft dat de synth in 'middelmatige staat' is. Ik vraag me af wat hij/zij ermee bedoeld en heb dus maar per mail om opheldering gevraagd. Vraagprijs is tevens 160,- wat dus totaal niet veel is.

Kraan,

Ja, ben van plan wat meer uit te geven. Jij bent dus niet van je synth af omdat je 'm niet kon missen. Ik had ooit ook een an1x, ze toen pas uit en heb 'm daarna helaas moeten verkopen. En nu dus weer op zoek naar eentje.

Steve303,

Oke duideliijk. DUs wat dieper in buidel tasten. En van die editor, vroeg me al af of die zou werken in W7. Jij bevestigt nu van wel. Mooi zo.

Hoe lang heb jij die van jouw? Ben je de eerste eigenaar EN waarom wil je 'm verkopen?

Ik wil 'm in principe niet verkopen, maar alles is te koop uiteraard. Dus voor minder dan 350 gaat hij echt niet weg. Maar is wel in perfecte staat en heb geen haast.
tja, het blijft een beregoede synth die net iets meer dynamiek heeft dan vele andere VA's...

Greetz

Ik wil 'm in principe niet verkopen, maar alles is te koop uiteraard. Dus voor minder dan 350 gaat hij echt niet weg. Maar is wel in perfecte staat en heb geen haast.
tja, het blijft een beregoede synth die net iets meer dynamiek heeft dan vele andere VA's...

Greetz

En als ik er een Casio MT-52 bij doe?

PsGUOHK.jpg

Ik weet niet wat je setup is. Maar als het de an1x is met alleen die defecte toetsen, dan zou ik die gewoon halen en als slave gebruiken. Voor dat bedrag sowieso een goede koop en misschien dat hij ooit nog te repareren valt.

Ik weet niet wat je setup is. Maar als het de an1x is met alleen die defecte toetsen, dan zou ik die gewoon halen en als slave gebruiken. Voor dat bedrag sowieso een goede koop en misschien dat hij ooit nog te repareren valt.

Nee, liever niet eentje met kapotte toetsen. Moet er wel op kunnen spelen natuurlijk.

Hey Urban, Hierbij de pic waar je om vroeg. Mijn AN1X is werkelijk perfect. Sorry maar helaas geen interesse in ruil met Casio. Groetjes.

Attachments

• Yamaha_AN1X_small.jpg
    Yamaha_AN1X_small.jpg
    247,4 KB · Bekeken: 70
Wat een karig klein plaatje.. en ik zie sowieso al rechts-boven, ergens boven de de oranje tekst een vlek.

Maar als je het zo bekijkt was mijn An1x voor 150 euro ook perfect :D

$_85.JPG

Wat een karig klein plaatje.. en ik zie sowieso al rechts-boven, ergens boven de de oranje tekst een vlek.

Maar als je het zo bekijkt was mijn An1x voor 150 euro ook perfect :D

$_85.JPG

Wat een schoonheid. En die heb je zeker niet meer :-(

Status
Please reply by conversation.
Back