Zaquencer aanvuren naar tr8

klinkske

boeketje voor de vrouw
Iemand ervaring mee? Ik wil de tr8 als geluidendoos gebruiken, aansturen met andere sequencer. Ik google en youtube, vind niks. Ik gebruik mss de verkeerde zoektermen.
Ik hooptedat video me kon tonen in enkele minuten dat t kon voor ik tijd moet gaan verliezen in die beknopte manual

Iemand ervaring mee? Ik wil de tr8 als geluidendoos gebruiken, aansturen met andere sequencer. Ik google en youtube, vind niks. Ik gebruik mss de verkeerde zoektermen.
Ik hooptedat video me kon tonen in enkele minuten dat t kon voor ik tijd moet gaan verliezen in die beknopte manual

Wat is daar zo moeilijk aan. De geluiden van de TR-8 bv hebben hun eigen MIDI nr. Etc.

Dank, ja in vermoedde dat t easy peasy was maar vind niks in de praktijk online als ik daw en tr8 slave ingaf.

is inderdaad erg simpel, je kiest in je sequencer gewoon de midi port waar je tr-8 op zit en dan heb je de volgende nootnummers om de sounds te activeren nodig:

nootnummer, instrument
36, bass drum
38, snare drum
43, low tom
47, mid tom
50, high tom
37, rim shot
39, hand clap
42, closed hat
46, open hat
49, crash cymbal
51, ride cymbal

uiteraard kun je dingen als tune en decay en zo ook allemaal via CC's bedienen, maar die staan wel in de manual.

Ik heb enkele maanden geleden eens zitten experimenteren met de zaquencer om een DRM3 aan te sturen en dat ging maar ik vond de zaquencer naar drum sequencer niet ideaal.

De TR-8 laat zich heel makkelijk aansturen via midi en je kan geluiden tegelijkertijd gebruiken die je via de interne sequencer niet kan samen gebruiken. Je kan ook de sequencer van de TR-8 laten lopen en extra geluiden triggeren via midi.

saaie is dat de zaq tot mij spreekt in Eb2 en C1 enz - vast ook weer een instelling. Ben aan 't stressen want over 25 min staat er iemand hier om te jammen en wil een basic setup met de zaq en no time to RTFM anymore :)
hoe dan ook, de zaq is baas over de tr8 ;) dat is gelukt

yup, we hebben de bezoeker de tr8 laten bedienen die enkel sync liep. Maar weer wat geleerd - hoe lang zou 't duren om te vergeten alweer :)

Back