synth gezocht

DJ Michael

Reason 2.5 User
ik wil binnenkort een synth aansdchaffen!
liefst onder de 1000 euro!
ik zat zelf te kijken naar de oberheim OB 12
nu is mijn vraag eigelijk is ie goed om progressive trance mee te maken
kijk ik weet ook wel dat je het niet in een hoekje kan stoppen maar ik zou graag info willen hebben over dit apparaat en eventuele andere synths in deze prijsklassen want ik heb al rondgekeken op veel sites maar kom er niet uit dus hopelijk helpen jullie me

alvasdt bedankt

Novation KS-serie!
=> Rond die prijsklasse
=> Gave sounds!!
=> Lekker makkelijk in gebruik!

type maar es in bij [zoeken]: KS5 (of KS4..)

Er zijn er nog wel meer, maar dat laat ik aan de rest v/d leden over om te noemen! ;)

Mag ik jou een nordlead adviseren. De ob-12 schijnt een wat beperktere toepassing te hebben (ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd, dus een echt waardeoordeel kan ik niet geven).

Maar ga eens naar de winkel en probeer ze uit. Als je een tweedehands wil aanschaffen dan heb je voor 1000 euro echt een enorme keus.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Mag ik jou een nordlead adviseren. De ob-12 schijnt een wat beperktere toepassing te hebben (ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd, dus een echt waardeoordeel kan ik niet geven).

Maar ga eens naar de winkel en probeer ze uit. Als je een tweedehands wil aanschaffen dan heb je voor 1000 euro echt een enorme keus.

ik kan ze niet echt uitproberen omdat ik in maastricht woon en er niet echt een winkel in de buurt ligt voor dit soort zaken

Ik zou je toch de tip geven om een keer iets te regelen om naar Eindhoven, Utrecht of beter: Rotterdam te gaan!
Een zaak als Feedback R'dam (Utrecht ookwel..) heeft gewoon veel verschillende types/merken staan!
Je moet toch niet (alleen) uitgaan van commentaren van ons!
Het beste is gewoon ZELF kijken/beluisteren/uitproberen! Een ding kan door iedereen de hemel ingeprezen worden, maar jij kan 't helemaal niks vinden na een tijdje!

Sja, vervoer IS ooit een probleem...

Succes!!

Wat is duurder, een tripje naar i4 in Eindhoven voor een dag om lekker met alles te spelen en je te laten voorlichten of een verkeerde synthesizer bestellen bij Thomann?

Let op met de Nord Lead, hij heeft geen ingebouwde effecten, dus hij kan wat schraler uitvallen tegenover de rest, maar vraag dus of je hem door een goede galm, echo chorus enzovoort kunt horen zodat je hem fatsoenlijk met de rest kunt vergelijken, of zet de internet FX van de andere synths een keer uit.

Vergeet niet de kosten van een FX bak mee te rekenen bij de aanschafprijs van een Nord.

Origineel geplaatst door bikkel
Wat is duurder, een tripje naar i4 in Eindhoven voor een dag om lekker met alles te spelen en je te laten voorlichten of een verkeerde synthesizer bestellen bij Thomann?

Let op met de Nord Lead, hij heeft geen ingebouwde effecten, dus hij kan wat schraler uitvallen tegenover de rest, maar vraag dus of je hem door een goede galm, echo chorus enzovoort kunt horen zodat je hem fatsoenlijk met de rest kunt vergelijken, of zet de internet FX van de andere synths een keer uit.

Vergeet niet de kosten van een FX bak mee te rekenen bij de aanschafprijs van een Nord.

ja ok maar dan luister je toch alleen maar naar presets, dusd daarom wou ik graag wat info daarna ga ik wel naar eindhoven

Ik heb nog een Nordlead 2 te koop.

Maar goed, ga gewoon allerlei synths eens beluisteren. Er is veel keus voor dat geld inderdaad.

iemand url en of naam van die winkel in eindhoven

Origineel geplaatst door DJ Michael
ja ok maar dan luister je toch alleen maar naar presets, dusd daarom wou ik graag wat info daarna ga ik wel naar eindhoven

Het gaat er toch om hoe de synth klinkt? Mensen zijn erg tegen presets, maar ze zijn wel bedoeld om te demonstreren wat een synth allemaal kan. Als je op iedere synth complete patches wilt bouwen om hem te testen, ben je nog lang niet klaar met een uurtje of 20.

Als je diepgaande reviews van alle modellen wilt vinden, surf je naar http://www.sospubs.co.uk en typ je de naam van de synths waarvan je iets wilt weten een voor een in de zoekfunctie in, veel betere reviews dan die van Sound On Sound vind je niet, en alle synths hebben een gelijkwaardige review als het ware.

Het is wel slim om goed beslagen ten ijs te komen.

Sites als http://www.harmony-central.com hebben ook databases met user reviews, maar die kunnen soms een vertekend beeld geven van synths. Iedereen is meestal enthousiast over zijn eigen spullen, sommige mensen overdrijven ook een beetje.

"Will blow any MiniMoog out of the water" achtige kreten daar kun je ze vaak aan herkennen :)

Er waren vroeger 2 zaken met synths in Eindhoven, EMI heeft nu alleen nog een paar rackmodules staan, ik geloof een Waldorf Q en MicroWave XT o.a., niet echt veel meer.

Mochten ze die bij i4 toevallig niet hebben, kun je daar nog ff kijken.

Ik heb de OB12 geprobeerd bij Musicstore in Koln, is niet zover van je vandaan. Vond het wel tegenvallen.
Ga eens kijken daar in Koln, alle bekende synths staan daar om te proberen.
Musicstore

Origineel geplaatst door mikanik
Ik heb de OB12 geprobeerd bij Musicstore in Koln, is niet zover van je vandaan. Vond het wel tegenvallen.
Ga eens kijken daar in Koln, alle bekende synths staan daar om te proberen.
Musicstore

ja dat heb ik al eensgedaan maar alleen naar presets geluisterd

weet iemand misschien in welke winkel ze nog een supernova 2 hebben

Back