Jupiter 4 en VP-330

Die SAD512's in de VP330 worden die enkel gebruikt voor de chorus

Worden die toevallig niet ook voor de chorus van de Jupiter 4 gebruikt, dat verklaart misschien dat ieder zijn VP-330 en JP-4 in de ban doet :eureka:

Nee bah, ik zet de chorus van mijn VP330 ook altijd uit :P

Die VP-330 staat te koop in R'dam, toevallig niet incognito die van jou aan de man aan het brengen exel :engel:

Die VP-330 staat te koop in R'dam, toevallig niet incognito die van jou aan de man aan het brengen exel :engel:

Voorlopig hou ik het er op dat de 'te koop'-advertentie van mijn VP330 chronologisch ná mijn overlijdensadvertentie geplaatst zal worden.

Dit is geen vraag om hulp met bespoediging van het laatste.

Nee, wel in een RS-505 en Opus 3 en om een tipje op te lichten, laat ik nu net al die synths niet meer te hebben en dat blijft ook zo :)

Worden die toevallig niet ook voor de chorus van de Jupiter 4 gebruikt.

Laatst gewijzigd:
Nee, wel in een RS-505 en Opus 3 en om een tipje op te lichten, laat ik nu net al die synths niet meer te hebben en dat blijft ook zo :)

Ik snap niet echt de reden dat je deze instrumenten om die reden mijd, geven die 512d chips dan zo snel de geest?

Sowieso zijn die SAD512s zo te zien nog redelijk te sourcen op ebay en aliexpress. Ze werden ook gebruikt in gitaareffecten in die periode, dus het is niet alsof het een custom chip was alleen gebruikt in een synth met een oplage van 2500.

Sowieso zijn die SAD512s zo te zien nog redelijk te sourcen op ebay en aliexpress. Ze werden ook gebruikt in gitaareffecten in die periode, dus het is niet alsof het een custom chip was alleen gebruikt in een synth met een oplage van 2500.

Die SAD 512s werden in de MXR flanger pedaaltjes gebruikt en neem aan dat die bij bosjes zijn verkocht.
2500 VP-330's das nie veul (om het maar in het twents te zeggen ;)), dan heb je een behoorlijk zeldzaam apparaat exel.
Heb jij de MK1 met de "rocket switches" of de mk2 met dezelfde "push buttons" als die op de Jupiter 8 zijn gebruikt.

Die SAD 512s werden in de MXR flanger pedaaltjes gebruikt en neem aan dat die bij bosjes zijn verkocht.
2500 VP-330's das nie veul (om het maar in het twents te zeggen ;)), dan heb je een behoorlijk zeldzaam apparaat exel.
Heb jij de MK1 met de "rocket switches" of de mk2 met dezelfde "push buttons" als die op de Jupiter 8 zijn gebruikt.

Die 2500 zoog ik uit mijn duim, maar er zijn best wat synths te vinden die wij hier bewonderen die in die aantallen zijn blijven hangen.

Ik heb de MK1, met orgelknoppen.

Een referentie hier zegt dat er 2000 gemaakt zijn. Waar hij die wijsheid vandaan heeft weet ik natuurlijk ook niet.

Mijn ervaring met SAD chippies is dat ze niet snel kapot gaan.
Ik heb maar enkele apparaten met SAD512 erin, de meeste ervaring heb ik met de SAD1024.
Ik vind de SAD2014 overigens misschien wel de allermooiste BBD chip die er bestaat (Electric Mistress, Memoryman etc)...
Overigens ken ik wel iemand die ooit te maken heeft gehad met een kapotte SAD512 in een VP330.
En een VP330 heb ik nooit gehad.

Die SAD BBD's vind je niet zomaar meer (of je koopt én sloopt er een duur pedaal voor), en in andere bakken van mij had je ook wel wat TOG en divider chips die moeilijker vindbaar worden. Om dezelfde reden moet ik ook geen Yamaha CS hebben.

Ik vind een pedaaltje van 50 euro moeten kopen om een synth van 1800 te fixen nou ook niet gelijk afschrikwekkend. Het wordt wat mij betreft pas problematisch als er meerdere unobtainium chips in een bak zitten, met bonuspunten als die bak ook nog bekend staat om vaak kapotgaan. Dan zit je volgens mij bij de CS80 en de A6.

Dan zit je volgens mij bij de CS80 en de A6.

Het enige wat mij bekend is dat niet alle batches van de A6 slecht zijn, bij sommige moesten i.d.d. boards omgewisseld worden.
De CS-80 en 60 schijnen vaker defect te raken dan de 50 om welke reden dat zou zijn weet ik ook niet, wat ik wel weet is dat Mark Cox elke defecte CS weer aan de praat krijgt alhoewel dat een aardige duit (kan) gaat kosten.
Maar als je zo'n dure synth (CS-80) kunt aanschaffen kun je de reparatie kosten ook makkelijk betalen lijkt me :engel:
Je loopt sowiezo een risico als je een dure zeldzame synth koopt die bekend staan om hun onbetrouwbaarheid zoals de SCI prophet 5 (rev 1 en 2), Oberheim OBX(a), Memorymoogs (op de LAMM na) en de al eerder genoemde Yamaha CS-80.
En toch zijn er nog steeds mensen die al die nadelen voor lief nemen en toch zo'n synth willen hebben om de doodeenvoudige reden dat ze gewoon geweldig klinken (zolang ze blijven werken ;)) en met niets anders te vergelijken zijn.

Mijn A-6 is van de eerste productielijn. In de VS gemaakt en ik heb er de hoofdprijs voor betaald. De enige problemen die ik ondervonden heb, zijn softwarematig van aard en traden op bij het gebruik van mixes. Ik heb meegemaakt dat er stemmen werden gestolen ook al gebruikte ik er veel minder dan 16. Ook werden bij sommige mixkanalen niet alle effecten gespeeld, alleen galm en geen delay. Heel vreemd. Ik heb vorige week ontdekt dat ik een program was kwijtgeraakt. Een eigen creatie waaraan ik uren had gewerkt. Het zou mijn eigen stommiteit kunnen zijn, maar vreemd is wel dat alle parameters waren overschreven met die van de initiële klank. Sinds die ontdekking ga ik regelmatig klanken op de geheugenkaart wegschrijven.

Ik zou vorig jaar een VP-330 Mk2 ophalen maar helaas ben ik voor niets naar Oud Beijerland gegaan. Gelukkig woonde mijn vader er toen nog, dus kon ik bij hem langs. Die VP werd overigens op Marktplaats aangeboden, niet hier, en hij moest 1800 opbrengen. Ik heb er vroeger heel wat voor een veel lagere prijs laten lopen, maar ja.... ik wist hem toen helaas nog niet op zijn waarde te schatten.

Back