logic enviroment probleem

matrixxx

Ouwe rot
ik zit met een probleem in logic

ik probeer een inviroment te maken en layers zoals in de beschrijving staat van logic maar om eerlijk te zijn zie ik niet hoe wat waar
de bedoeling begrijp ik wel maar als ik met de step to step manual aan de gang ga dan loop ik vast en zie ik de bedoeling niet meer
waarschijnlijk zal het iets heel simpels zijn
ik heb de zoek machine al gebruikt en div site's op het internet bezocht maar na een paar uur klooien zonder resultaat vraag ik het eerst maar aan de forum leden

is er iemand die dit op een fatsoenlijke manier kan uitleggen

al vast bedankt

Om te beginnen ctrl+8 (open environment)

Daarna kun je options -> layer -> insert of deleten.

Dan heb je een layer.

Dan zeg je new -> instrument (bijvoorbeeld)

Die geeft je een naam, Yamaha AN1X bijvoorbeeld.
Dan wijs je je midikanaal en poorten toe naar de yamaha

Klaar is klara.

Dan heb je een AN1X toegevoegd als instrument.

sorry mooi uitgelegd maar bij gebeurd er weing

ik wil alles er nieuw inzetten dus al mijn midi instrumenten en ook mijn master klavier en niks werkt

dus ik zal nog steeds wat verkeerds doen

niemand die logic gebruikt:confused: of is het zo'n moeilijke uitleg
de handleiding word ik niet wijzer van ik blijf steken nadat ik de click & ports heb gehad ???

of is iedereen op steinberg software overgestapt}:|

Ik denk dat alle Logic gebruikers hier met dezelfde vragen zitten, inclusief ik.

Tijd voor een Logic avondje voor SF leden met korting!

Origineel geplaatst door bikkel
Ik denk dat alle Logic gebruikers hier met dezelfde vragen zitten, inclusief ik.

Tijd voor een Logic avondje voor SF leden met korting!

Lijkt me een goed en leuk idee !
Ik doe mee
home_image.jpg
home_image.jpg

Mostatic heeft het toch goed uitgelegd dacht ik zo.. in principe zou het zo moeten werken...

Dus wat je doet is je environment openen, een nieuwe layer aanmaken en die noem je MIDI Instruments (of een andere naam die je leuk vind, het is alleen voor het overzicht) Vervolgens maak je een nieuw instrument aan een gewone voor bijvoorbeeld zoiets als de K-Station, en een multi-instrument voor bijv. een JV2080. Die dingen geef je een handig naampje mee, en de juiste eigenschappen (midi-poort en dergelijke). DAt is hetzelfde als wat Mostatic ook al zei, maar het kan zijn dat je nog even een objectje physical input moet maken en een objectje sequencer input, kabeltje ertussen en klaar is klara. (bij de instruments hoef je geen kabels te maken, hun aanwezigheid alleen is al voldoende om ze te kunnen selecteren in het arrange window)
En het spijt me te moeten zeggen, maar het staat toch echt in de handleiding, anders zou ik het ook nooit weten. Het is ook wat makkelijker er een goed antwoord op te geven als je wat specifieker kunt zijn, dan: hij doet ut niet...
Niet lullig bedoeld overigens of zo, kan me best voorstellen dat het frustrerend is als je muziek wilt maken en het lukt niet omdat Logic ff in de weg zit.

haha frustrerend is het zeker en helemaal als je de logica er niet van inziet

ik probeer het zo te doen zoals het in de manual beschreven staat en dat word hier boven eigenlijk verteld maar ik snap niet hoe ik een physical input moet maken en een objectje sequencer input
als 2de als ik links instrument aanklik dan kan ik weinig toevoegen alleen heb ik een leeg veld
ook als ik layer toevoegen gebruik blijft het veld leeg

ff de setup in beeld

amt8 outs:

1 > pulse > tx81z
2 > drums
3 > s3000xl
4 > mks30 > jd990
5 > nordrack
6 > jv
7 > an1x
8 > nog niks

amt8 inputs

1 > an1x

rest nog leeg

audio:

AW8 kaart 2 in 8 out

we gaan er wel uitkomen ik blijf door klooien tot dat ik het voor elkaar krijg
het is me ooit eerder gelukt maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan

Hoi.... ik heb even snel wat voor je in elkaar gezet, en dat zou toch echt moeten werken. Tenminste, als jij bij elk instrument in het environment de juiste poort van je AMT kiest met het midi kanaal wat bij het instrument hoort.
Ik weet niet welke van je instrumenten je allemaal multitimbraal kunt gebruiken, maar ik heb even gegokt. De mks30 bijv. maar 1 keer (dus een enkel instr.), de S3000XL 16x (dus een multi instr.) de AN1x 2x (dus daar heb ik 2 enkele instr. voor gebruikt, je kunt ook een multi instr. pakken en alleen kanaal 1 en 2 selecteren. Anyway, als ik werkt (khoop het wel) dan zou je dat naar wens aan moeten kunnen passen, desnoods met copy/paste van een ander instrument.
Plaatjes ter verduidelijking, 1= het menuutje waarin je nieuwe instrumenten inputs en nog vanalles meer kunt inserten (in het environment window) plaatje 2 is de plaats waar je de midi poort kunt wijzigen en het midikanaal. Waarschijnlijk ten overvloede, je klikt dus eerst 1 x op het instrument wat je wilt veranderen. Bijvoorbeeld je nordrack, en dan selecteer je links AMT poort 5 en midikanaal 1 (of 13 als je dat leuk vindt, whatever ;))

Hoop dat je hier wat aan hebt??? Succes er mee in elk geval.

KLOTE TRIPOD (excusez moi muh taalgebruik ;)) plaatjes komen in een aparte post.. sorry.

song met environment (wel even .lso achter zetten misschien)
http://bdeep2002.tripod.com/matrixxx

matt: url fix : : bij voorkeur rechtermuisknop , bestand opslaan

de beloofde plaatjes.

Attachments

• plaatjes.jpg
    plaatjes.jpg
    63 KB · Bekeken: 119
:halleluja BDEEP :halleluja

ik zie het verhaal al hoe het moet dank zij jou voorbeeld al moet ik me er nog wel redelijk in verdiepen maar ik heb al zelf mijn eigen setup redelijk opgesteld in logic en kan nu rustig mijn instrumenten kiezen

eigenlijk heel erg dit, een fatsoenlijke midi setup draaiend maken met de computer lukt me niet maar een analoge synth repareren wel
volgens mij heb ik de verkeerde keus gemaakt

BDEEP bedankt voor je goede uitleg
:okdan:

Het scheelt dat het beginnen met Logic het moeilijkste is, met het environment en zo. Als je dat eenmaal door hebt komt de rest vanzelf. Het is ff een kwestie van wennen denk ik. Analoge synths kon je ook niet vanaf de eerste dag dat je je er mee bezig hield repareren.

de rest spreekt ook van zelf en ik heb al div dingetjes gemaakt al vandaag om uit te proberen en te testen als alles wel ok werkt
en ik ga nu maar eens lekker muziek maken

bedankt alle:peukie:

Back