Iemand die CPU uit kan lezen

Status
Please reply by conversation.

Sound_Avenue

Ouwe rot
Forumgenoten!

Een collega heeft een probleem met de CPU van zijn Teisco SX400. Ik heb m ook, dus er zou even een hex file gemaakt moeten worden van de CPU van mijn SX400. Is er iemand die dat kan?

Ok. Betekent dat dat er simpelweg een kopie van mijn eprom gemaakt kan worden? Is er iemand die dat voor ons zou willen doen?

Ik kan het wel. In de buurt van Mechelen.

Mvg.

CoolRunning

Thanx :) maar das wel ver uit de buurt van Amersfoort..volgens mij kan hij zelf ook eproms kopiƫren. Een ding is me nog niet helemaal duidelijk - heeft een SX400 dan wel of geen CPU?

Thanx :) maar das wel ver uit de buurt van Amersfoort..volgens mij kan hij zelf ook eproms kopiƫren. Een ding is me nog niet helemaal duidelijk - heeft een SX400 dan wel of geen CPU?

Hah, op de een of andere manier dacht ik dat je wat dichterbij woonde :D

Mvg.

CoolRunning

@Sound_Av: Een CPU is de chip die alleen data verwerkt, het bevat geen (persistente) data, zoals een ROM of EEPROM dat doet (of USB sleutel, of HD). Patches, presets, waveforms, samples e.d. zitten altijd in iets buiten de CPU.

Strikt genomen is het dan geen CPU meer maar een microcontroller. Maar genoeg muggen gezift deze zomer :)

Als je al flash/eeprom in een chip zit te bakken, dan lijkt het me raar om de SRAM extern te maken, bestaan die constructies?

Als ik wat comfortabeler ben met SMD bakken laat ik die arduino bordjes wel een keer los. Intussen, bij de Chinees is een Due nou ook weer niet de hoofdprijs.

Nou, dan neem je een Freescale uit een iets hoger segment (de helft van de prijs van een Arduino DUE) en dan heb je twee keer zoveel geheugen. En ook nog eens de accelerators en magnetometers erbij. Ik wil maar zeggen: Arduino is gewoon duur. Behalve de Pro Mini zonder USB (10,-)
Die Chinese meuk heb ik inmiddels ook onder test. Werkt! Maar, voor hoelang? Wat vooral opvalt is hoe slecht (zuinig) het gesoldeerd is. Dat de tekstzeefdruk beroerd is: daar valt mee te leven.

Er zijn ook synth's gemnaakt met een CPU chip waar een on-chip mask rom bij inbegrepen zat. Juno 106 bijvoorbeeld. Dus, zo gek is het niet voor een leek om te vragen een CPU uit te lezen.

je hebt ook juno 106en met een gewone eprom erin.....

:mega:

Ja, die zijn er ook. Dat zijn de latere. Toen hadden ze in de gaten dat het toch handiger was om er een eprom in te stoppen i.v.m. updates. Volgens mij kan de oude configuraties zelfs omzetten naar een externe Eprom en zit er een voetjes voor de eprom er reeds naast.

Status
Please reply by conversation.
Back