Verschil/Overeenkomst

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
vraag: aan welke verschillen (en overeenkomsten) moet jij denken bij het zien van de volgende 2 afbeeldingen...? :)

b1.gif
b2.gif

Verschil: de DC component

overeenkomst: ze klinken hetzelfde, omdat luidsprekers geen DC kunnen weergeven ?

Ik weet het verder ook niet hoor, wat is de clue? :)

Heggeschaar I/O 8) AH YEAH!

Re: Verschil/Overeenkomst

Origineel geplaatst door 6 trak
vraag: aan welke verschillen (en overeenkomsten) moet jij denken bij het zien van de volgende 2 afbeeldingen...? :)

b1.gif
b2.gif

dat is een vrij algemene vraag ;) en aangezien er geen eenheden bij de assen van de grafiek staan is het erg moeilijk om te bepalen wat het onderwerp is...

de verschillen waar ik aan denk :)
de lijn in de eerste grafiek bevindt zich continu op waarde -6.0; afwisselend aan de boven- en onderzijde van de -inf lijn;
daartegenover is de lijn in de tweede grafiek afgewisseld circa -0,5 en daarna -inf, en bevindt zich op of boven de -inf lijn.

(de overeenkomsten waar ik aan denk :))
(beide golven vertonen eenzelfde patroon)
(beide grafieken hebben dezelfde schaalverdeling en waarden)

Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Origineel geplaatst door Roel
(de overeenkomsten waar ik aan denk :))
(beide golven vertonen eenzelfde patroon)
(beide grafieken hebben dezelfde schaalverdeling en waarden)
er is iig niet mis met je waarnemings vermogen... :D
wat is nou het wezenlijke verschil en overeenkomt tussen beide? (denk niet in grafische termen)

Re: Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Re: Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Origineel geplaatst door 6 trak
er is iig niet mis met je waarnemings vermogen... :D
wat is nou het wezenlijke verschil en overeenkomt tussen beide? (denk niet in grafische termen)

dat de 1 een weergave van rechte lijn op -6 is, en de ander een blokgolf die varieert tussen -0.5 en -inf?

ik zou een verschil in toonhoogte denken?

edit: nee kan niet want frequentie is dezelfde

:confused:

misschien heeft het iets met de diepte van modulatie van een LFO te maken?

ik zou zeggen 2 is identiek aan 1 alleen dan is er een offset op losgelaten... maar dan is mijn vraag weer -hoe- gezien de mij niet zeer bekende schaalverdeling.
zit er nog een nuttige kern in mijn opmerking van die rechte lijn?

tja het rechterplaatje heeft n flinke DC offset....zodanig zelfs dat er geen negatief voltage aan te pas komt....

Tja wat kun je hiermee? meerdere dingen.

Als je bijv de oscillator die deze waveform produceert als modulator zou gebruiken, gaat ie om verschillende punten heen zwieren. Met dezelfde amplitudes en frequenties overigens :D

Back