Verschil/Overeenkomst

Origineel geplaatst door 6 trak
wat bedoel je precies met "niet 2x negatieve waarden"?
Ik snap ook niet wat voor legenda je gebruikt voor de Y as..

Ik lees van boven naar beneden...

-2.5
-6
-12
-inf
-12
-6
-2.5

Twee keer negatief?

Dit is waarschijnlijk de grootste onzin en ik hoor de klepel maar kan de bel niet vinden thread allertijde! Machtig!

Attachments

• verschil.jpg
    verschil.jpg
    2,7 KB · Bekeken: 117
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik snap ook niet wat voor legenda je gebruikt voor de Y as..

Ik lees van boven naar beneden...

-2.5
-6
-12
-inf
-12
-6
-2.5

Twee keer negatief?

Dit is waarschijnlijk de grootste onzin en ik hoor de klepel maar kan de bel niet vinden thread allertijde! Machtig!
hoezo heb IK een foute schaalverdeling gebruikt? t'iz een rechtstreekse screenshot... en nee, het is zeker geen onzin thread...
er komt nl. geen boterham, flesje water of creatief met het getal 303 aan te pas...

Kan je het 2de tabel niet zien als aparte wave, dus 6 dezelfde geluiden met een kleine pauze ertussen?

1de tabel: doorgaand geluid.

Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Re: Re: Verschil/Overeenkomst

Origineel geplaatst door Roel
dat is een vrij algemene vraag ;) en aangezien er geen eenheden bij de assen van de grafiek staan is het erg moeilijk om te bepalen wat het onderwerp is...
Wat staat er horizontaal langs de as?

Vertikaal dbs?

hoezo heb IK een foute schaalverdeling gebruikt? t'iz een rechtstreekse screenshot... en nee, het is zeker geen onzin thread...
er komt nl. geen boterham, flesje water of creatief met het getal 303 aan te pas...

dan ben ik benieuwd welke softwareontwerer zulke schitterende schaalverdelingen opstelt :)

Origineel geplaatst door Bass
Bij de blokgolf die alleen boven de x as uitkomt, bewegen je speakers alleen naar voren

Bij de blokgolf die onder en boven de x as uitkomt, bewegen je speakers zowel naar achteren als naar voren...zal dus meer diepte geven..

dit is dus niet zo; je versterker haalt de DC offset eruit, dus worden ze gelijk aan elkaar. het verschil tussen beiden is dus niet te horen, alleen te meten. maar ik ben ook wel benieuwd naar de diepgang van deze hele kwestie... vertel eens 6trak?

nou WIL ik het weten!

KICK!

Wat is het nu 6-trak? :confused:

...en dat is het?

maar wat is de "natuurkundige" uitleg?? :geslaagd:

De eerste is een 50% pulsgolfvorm met beide polaire zijden, dus bij weergave gaat de luidspreker heen en weer; de tweede is een unipolaire puls, dus alleen de positieve waarden zijn aanwezig en de luidspreker zou in therorie twee keer zover naar voren gedrukt worden en in de nul situatie stoppen. Het tweede signaal zou een heel snelle gate kunnen zijn. Het is beslist geen pulsvorm meer in de zin van 'blokgolf', omdat de oppervlakten nu beslist niet meer gelijk zijn... (negatieve deel is immers nul)

Linker geluid een mooie zoemtoon, terwijl het rechter akelig klinkt.

Wout

volume van een geluid zit hem in de hoeveelheid verandering ongeacht of deze negatief, positief of centered plaats vind...
Dit is waar, omdat een signaal vaak door een condensator gaat alvorens hij via een speaker de mooie wereld ingaat.
Wat doet die condensator... Juist, het gelijkspannings element eruit halen.

Zie ook het technisch verschil tussen een DC ringmodulator en een AC ringmodulator. :) ( http://www.logosfoundation.org/kursus/4006.html )

Bij de blokgolf die alleen boven de x as uitkomt, bewegen je speakers alleen naar voren

Bij de blokgolf die onder en boven de x as uitkomt, bewegen je speakers zowel naar achteren als naar voren...

...dit IS gewoon ook waar!

Back