Hulp nodig bij AN1x patch transfer

rolandxp80

JFRY
Weet iemand hoe je via midi patches van de Yamaha AN1x naar de computer kan sturen, en andersom? Ik heb al gezocht naar een editor, maar ik kon geen goede vinden. En ik had ook ergens gelezen dat je patches ook gewoon direct in DAW als een midi file kan opslaan, klopt dat?

Met een "bulk dump" zou het mogelijk moeten zijn. Dit zou onder Utility/MIDI moeten zitten. Dan kun je met b.v. sysex librarian de data ontvangen lijkt me. Dan heb je een backup van je data. In de manual is wel het een en ander te vinden over Bulk Dump / Receive Bulk Dump (om weer te in te laden).

(caveat: ik heb zelf geen AN1X, dus niet getest)

Bulk Dump
The Bulk Dump parameter lets you initiate bulk dump operations when offloading AN1x data to an external MIDI data storage device (such as the Yamaha MDF2 MIDI Data Filer) or another AN1x. Bulk dump operations let you back up your important voice, Free EG, pattern and system data for safekeeping, and then load them back into the AN1x whenever you wish.
Before initiating a bulk dump operation, you must set up the external device for bulk dump send and/or receive. You’ll also need to match the Device Number of the AN1x and the external device. For information, see the owner’s manual which came with the external device.

Ik gebruik an1xedit werkt prima.

Ik heb Bome Send SX gedownload en geïnstalleerd, maar telkens als ik een Midi in of out poort wil selecteren krijg ik de melding: ''Cannot open MIDI input/output device xxx: Er is een niet-gedefinieerde externe fout opgetreden.'' Weet iemand hier raad mee. Ik heb al geprobeerd Ableton af te sluiten, maar dan krijg ik hetzelfde resultaat.

Zelf gebruik ik midi-ox en an1xedit. midi-ox voor de syx bestanden en an1xedit voor realtime tweaken.

Heb je Bome Bend SX geopend en ook nog een ander programma dat dezelfde midi poorten gebruikt?

Dat werkt namelijk niet. De MIDI poorten kunnen vaak maar in één programma actief zijn. Dus als de editor standalone is open je die alleen en niet ook nog je DAW.

Ik heb Bome Send SX nog een keer geprobeerd zonder dat Ableton opgestart is, maar dan geeft hij nog steeds dezelfde foutmelding. Buiten Ableton is er geen enkel ander programma die mijn MIDI poorten gebruikt.

Ik gebruik mijn geluidskaart (M-Audio Audiophile 2496) als midi interface, en ik heb ook een M-Audio Midisport 2x2 (Anniversary edition) in gebruik (via een usb aansluiting). Het OS van m'n pc is Windows 7 Ultimate 64 bit.

Ik gebruik mijn geluidskaart (M-Audio Audiophile 2496) als midi interface, en ik heb ook een M-Audio Midisport 2x2 (Anniversary edition) in gebruik (via een usb aansluiting). Het OS van m'n pc is Windows 7 Ultimate 64 bit.
De Midi interface op de Audiophile zal wel Multi-Client zijn... Zit de AN1X daar op?
En heb je de driver voor de Midisport geïnstalleerd?
Ik heb zelf een oude Midisport 4x4, en nog nooit problemen mee gehad...

tja, okey,,, mss veralgemeen ik teveel.

Voor zover ik al heb zitten uitproberen, worden veel Midi interfaces niet herkend op 64 bit.
Veel hardware heeft geen 64 Bit werkende driver, vooral omdat die van voor het 64 bit tijdperk zijn...

Werkt hier prima met Vista 64-bit en ESI M8U midi interface

Back