EWi

Status
Please reply by conversation.

AvK

Nieuwkomer
Hallo medewindcontroller gebruikers, ik ben in het bezit van een VL1m en voorheen had ik een WX5 helaas is ie in de strijd gebleven, nu wil ik een nieuwe WX kopen maar zoals jullie weten is deze windcontroller niet meer te koop in Europa, zou een AKAI ewi 5000 wat voor mij kunnen zijn, of is in dit geval een WX5 toch beter omdat yamaha beter met yamaha werkt ?
Ik zoek naar topkwaliteit.
bij voorbaat dank ik hoop snel wat van jullie te horen.
Take Care,
Aart

Er is net een WX7 in de Marktplaats-sectie verschenen. Valt nogal op nu dit topic op de frontpage naast deze Marktplaats-topics staat . :)

ieder bedankt voor de reactie`s, de WX7 is niks voor mij omdat er 1 controller minder op zit dan op de WX5, het was mijn aller eerste Windcontroller en ik heb `m verkocht in de vorige eeuw.
De Ewi 5000 lijkt me een goeie keuze, hoewel ik gewent ben om mijn vingers op de kleppen te houden, dat is ook de belangrijkste reden geweest om nooit aan EWI te beginnen.
De actie van een WX 5 lijkt op de actie van een dwarsfluit, ik hoefde alleen maar te leren om met een riet te spelen, wel heb ik inmiddels geleerd dat de EWI beter reageerd op de diverse controlparameters.
Daarnaast heb ik een extra uitgang zodat ik andere synth`s of een PC`s tegelijk met mijn VL1m aan kan sturen en natuurlijk de mogelijkheid om draadloos spelen !!
Ik denk er nog even over na.
Groeten, Aart

Ik gebruik een EWI4000s in combi met een VL1m en dat werkt super. De 5000 zal dus ook prima werken. De EWI is overigens veel prettiger dan de WX5 vind ik maar da's persoonlijk:D

BTW Dit is geen frontpage news. Ik denk dat deze draad snel zal worden verplaatst :doei:
Ik denk dat ik toch maar voor de EWI ga, 1 vraagje meng je de interne geluiden van de EWI met de VL1m geluiden ??
Mits goed gemixt moet je dan allemaal hele gave geluiden kunnen genereren.
Graag info hoe je dat doet, het duurt toch nog wel even voordat ik zoveel geld voor de EWI bij mekaar heb.

Ik denk dat ik toch maar voor de EWI ga, 1 vraagje meng je de interne geluiden van de EWI met de VL1m geluiden ??
Mits goed gemixt moet je dan allemaal hele gave geluiden kunnen genereren.
Graag info hoe je dat doet, het duurt toch nog wel even voordat ik zoveel geld voor de EWI bij mekaar heb.

Eigenlijk meng ik de VL1m nooit met iets anders maar dat is natuurlijk wel vrij eenvoudig te doen dmv een extra midi kabel naar een andere synth of synths (midi true -> midi in)

Ik heb wel een programma gemaakt voor de Mac waarmee je heel snel en simpel setups kan maken voor een EWI (of elk ander elektronisch blaasinstrument) waarmee je ook akkoorden kunt spelen en waarmee je snel elke synth kunt aansturen. Veel synths reageren op controller 11 (expressie) maar niet allemaal. Sommige werken liever met controller 7 of zelfs aftertouch. Met deze app kun je dat zonder de synth of de EWI te editen controleren en opslaan. Tzt zal ik hem wel beschikbaar stellen.

Eigenlijk meng ik de VL1m nooit met iets anders maar dat is natuurlijk wel vrij eenvoudig te doen dmv een extra midi kabel naar een andere synth of synths (midi true -> midi in)

Ik heb wel een programma gemaakt voor de Mac waarmee je heel snel en simpel setups kan maken voor een EWI (of elk ander elektronisch blaasinstrument) waarmee je ook akkoorden kunt spelen en waarmee je snel elke synth kunt aansturen. Veel synths reageren op controller 11 (expressie) maar niet allemaal. Sommige werken liever met controller 7 of zelfs aftertouch. Met deze app kun je dat zonder de synth of de EWI te editen controleren en opslaan. Tzt zal ik hem wel beschikbaar stellen.
Ik zat meer te denken aan de midi en de interne geluiden gescheiden de versterker in om ze daarna op volume te mixen, zodat een compleet geluid ontstaat, de VL1m is geweldig maar zodra je uit het toonbereik willekeurig welk instrument gaat wordt het geluid altijd dun of ijl of bombastisch laag zonder herkenbare warme klankkleur.
Met de redelijk goeie EWI klanken kunnen de geluiden dan met name in het hoog en laag wat compacter gemaakt worden zodat het geluid weliswaar minder realistisch wordt maar dat verschillen in embouchure duidelijker te horen zijn.
b.v: je neemt beste VL tenorsax die je hebt, meng je met de EWI tenor zodat je bij de middelste C een natuurgetrouw tenorsax geluid hebt terwijl je de EWI nog net hoort, als je geluid goed is probeer alle 8 octaven en luister goed wanneer het geluid laag en hoog minder mooi wordt.
Hetzelfde kan je doen met fluit, sopraan, mondharmonica, gave synths etc...
Ik ben benieuwd of dit wat wordt, de 2 disks van Patchman voor VL1 vond ik nogal tegenvallen, mijn zelfgemaakte geluiden vind ik stukken beter, t.z.t zal ik je wel e.e.a.laten horen

Ik zat meer te denken aan de midi en de interne geluiden gescheiden de versterker in om ze daarna op volume te mixen, zodat een compleet geluid ontstaat, de VL1m is geweldig maar zodra je uit het toonbereik willekeurig welk instrument gaat wordt het geluid altijd dun of ijl of bombastisch laag zonder herkenbare warme klankkleur.
Met de redelijk goeie EWI klanken kunnen de geluiden dan met name in het hoog en laag wat compacter gemaakt worden zodat het geluid weliswaar minder realistisch wordt maar dat verschillen in embouchure duidelijker te horen zijn.
b.v: je neemt beste VL tenorsax die je hebt, meng je met de EWI tenor zodat je bij de middelste C een natuurgetrouw tenorsax geluid hebt terwijl je de EWI nog net hoort, als je geluid goed is probeer alle 8 octaven en luister goed wanneer het geluid laag en hoog minder mooi wordt.
Hetzelfde kan je doen met fluit, sopraan, mondharmonica, gave synths etc...
Ik ben benieuwd of dit wat wordt, de 2 disks van Patchman voor VL1 vond ik nogal tegenvallen, mijn zelfgemaakte geluiden vind ik stukken beter, t.z.t zal ik je wel e.e.a.laten horen
Akkoorden vind ik soms leuk maar zodra je meer dan 2 stemmen gebruikt kan je het verschil tussen mineur en majeur in een nummer niet meer laten horen, en dat maakt een blazerssectie juist zo interessant

Status
Please reply by conversation.
Back