Korg Z1 MIDI Clock en start/stop probleempje

DungBeatle

Ouwe rot
Hey,

Heb tot nu toe mijn Moog Sub 37 als clock master gebruikt, met enkele rackmounts als slaves, en dat werkt perfect. Met perfect bedoel ik: de Sub 37 zendt heel de tijd clock msgs uit, en de arpeggios en sequences in de rackmounts lopen perfect mee, wanneer ik via master keyboard noten invoer.

Nu heb ik een Korg Z1 toegevoegd aan de mix (dank je, sales_b), en dus zet ik deze ook als slave in: MIDI Clock set to External. Spijtig genoeg gedraagt de Z1 zich anders dan de rackmounts: zijn arpeggios etc lopen alleen mee met de Moog indien ik op de Moog ook daar de Arpeggiator/Sequencer aan zet (Arpeggiator ON/OFF).. en dat wil ik niet, vermits ik voor Sub 37 solo's meestal geen arp/seq wil. Ik wil dat de Z1 de clocks ook hoort terwijl de Sub 37 Arp OFF is.. zoals de rest van mijn gear dus.

Is er een Z1 dokter in the house? Is MIDI Clock External slechts een deel van de oplossing?

Thx.

DB

De Z1 arpeggio's synchroniseren perfect met mijn Moog.. maar alleen als ie blijkbaar een MIDI Start bericht krijgt. En mijn andere apparatuur (Korg RADIAS, o.a.) heeft die Start niet nodig.

Ik zou de Z1 als nieuwe clock master kunnen gaan definiƫren, maar de Arp rate knop op de Moog is veel groter en nauwkeuriger dan het klein Speed knopje op de Z1.

Eigenlijk vind ik het raar dat de Sub 37 clocks verzend zonder dat de Arp/Seq aan staat. Is dit zo bij andere gear ook ?

De Z1 arpeggio's synchroniseren perfect met mijn Moog.. maar alleen als ie blijkbaar een MIDI Start bericht krijgt. En mijn andere apparatuur (Korg RADIAS, o.a.) heeft die Start niet nodig.

Ik zou de Z1 als nieuwe clock master kunnen gaan definiƫren, maar de Arp rate knop op de Moog is veel groter en nauwkeuriger dan het klein Speed knopje op de Z1.

Eigenlijk vind ik het raar dat de Sub 37 clocks verzend zonder dat de Arp/Seq aan staat. Is dit zo bij andere gear ook ?

Hoe bedoel je nauwkeuriger ? Verspringen de waardes of is het gewoon de resolutie die je bedoeld?

Back