[Synthpop] I love the 80's

80's is het zeker.
Vind t lekker klinken,
Welke software/samples heb je gebruikt?

Dank je Ramirez,

Ik krijg van deze muziek altijd een grote glimlach op mijn gezicht en dat is volgens mij een goed teken :)

Deze is gemaakt met: FM7, Tal Uno, Arturia CS80-v (mooie strings) en Sytrus uit FL Studio. Vooral FM7 en de Tal vind ik heerlijk. De beat is gemaakt met Linndrum-samples van internet.

Prettig deuntje hoor. Erg Italo-like-80's, goeie sound.
De bassdrum is misschien iets te dik voor 80's begrippen, maar das mierenn*ken.

Wat klinkt het erg fijn! Ik vind dat de basdrum juist een eigen draai geeft. Goede keuze om hiermee aan de slag te gaan!

Dank voor alle positieve reactie, dat stimuleert :okdan:

@Arv: de kick komt volgens mij Emu SP-12, die - volgens Google - in 1986 werd uitgebracht. Dat zou dus nog net mogen.

Het grappige van deze stijl is dat ik ermee begon omdat mijn pc moderne VST's niet trekt en ik een schijfje met FM7 tegenkwam. Elk nadeel :D

Ah zo.
Ik dacht dat het van die zenheizer 80's sample cd's waren,klinken overgens ook lekker.
Maar voor het echte werk zou ik drums direct samplen van 80's nummers of remixes.
Ik heb toen ook van G Moroder een hoop gesampled,heerlijke diepe drums en baslines.
Die fm-7 is idd een hele goede plug voor 80's,echt een fm werkpaard
Tip,voor een cs-80 check ook eens ME-80 van memorymoon,net een stapje brutaler.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1770707&highlight=me-80#post1770707

@Ramirez,

Die Zenheiser samples heb ik ook naar gekeken ja, en naar deze:

http://www.alyjameslab.com/alyjameslabvlinn.html

De ME-80 kende ik nog niet en daar ga ik naar kijken. Die Tal Juno klinkt ook te gek icm met FM-synthese. Met die 2 softsynths en wat samples kom ik al een heel ein en ik maak het bewust niet te complex. Gewoon lekker muziek maken voor de lol.

Die tal juno ga ik vanavond ook eens proberen.Voor een zacht prijsje zijn er leuke 80's plugs te vinden.
Zo ben ik ook al jaren tevreden met de korg monopoly, heerlijke sound.

@Ramirez,

Is die Polysix makkelijk te programmeren? Ik ben daar geen ster in en hij heeft nauwelijks presets. Daarom ben ik ook gek op Sylenth1 en nu de Tal Uno, de user interface is zo simpel dat ik hem ook begrijp.

De polysix is supersimpel dmv de edit buton.de monopoly gaat een stapje verder, maar is nog steeds zeer overzichtelijk en makkelijk te begrijpen.
beide klinken erg jaren 80.
mijn keuze zou de monopoly zijn vanwege 4 osc (geluidsbronnen).
Als je meer wil weten .laat maar horen

Dit is wel inderdaad erg lekker, de drums mogen wat gevarieerder misschien maar als dat alles is...
Over de PolysSix-VST: hij is prima te programmeren, lijkt qua interface veel op de P6 zelf en dat is ook gewoon een gevalletje 'what you see is what you get'. Het geluid echter is een beetje mwoah... Beetje heel erg mwoah....

Mooi :mega: Goeie sounds en qua compositie zeer oke ook :okdan:

Een breakje qua drums erbij zou kunnen maar niet teveel.. Ik hoor hier en daar al een subtiele wijziging en werkt 'as is' al erg goed. Hij ligt erg goed in de mix ook :)

Goed gedaan.. instant Eightees-Italo sound :okdan:

Back