Natural sounds please!!!!

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben hard op zoek naar een module waar een goeie Fender Rhodes/Piano/Echte strings etc etc in zitten, mooie natuurlijke geluiden bedoel ik dus. Nu vind ik die Roland jv serie niet boeiend en bovendien te duur.
Ik zoek iets in de prijsklasse van tussen de 500 en 750 euro. Weet iemand mischien iets wat bij mij zou passen???

Roland staat toch bekend om z'n realistische sounds.
De piano's en strings zijn geweldig.
Ook da pads mogen er zijn.
Moet eens luisteren naar de XV-5050.

Hmmm...veel over gelezen, nooit gehoord.
Die nord electro. Buiten de verplichte Hammonds en
Rhodes piano's, zitten er ook andere vintage sounds?

Last edited by a moderator:
Vond die Nord elektro niet zo lekker klinken hoor.

Weet wel dat GEM zo'n bakbeest heeft wat super zou moeten klinken.
Trouwens een EX5-rack kan ik je echt aanbevelen. Die dingen zijn tweedehands niet al te duur maar qua rhodes enzo ongelovelijk vet. Mede door de FDSP synthese wat geen enkele andere synth heeft. (heb zelf een EX5 en vind hem fantastisch qua geluid)

Tja, voor de piano en strings raad ik je een Roland JV/XP/XV aan... kwa budget kun je de JV-1010 kiezen (rond de 600 EUR).
Ik heb hem zelf ook, en ik vond vooral de piano errug goed. Er zit namelijl al een expansionboard ingebouwd: Session, waarop een zeer mooie piano staat (naast nog een hele hoop andere goeie sounds). Ik ben nog maar weinig modules tegengekomen met zo'n mooie piano. Ook de Rhodes sounds zijn zeker niet slecht, maar er zijn betere. Er is echter wel weer een expansionboard verkrijgbaar met extra vintage sounds (o.a. hele mooie Rhodes). De standaard strings uit de JV-1010 zijn ook niet verkeerd, maar ik heb er ook nog een Orchestrall 2 expansionboard ingestopt, en daarop staan zonder meer de meest natuurgetrouwe strings die ik ooit heb gehoord in een module, echt zeer mooi.

Een echte aanrader...

check anders ff het nummer 'Force4' op mijn site, bijna helemaal gemaakt met m'n JV-1010. Dan kun je ff een indruk op doen...
http://www.dr-ripsaw.da.ru (scroll naar beneden voor directe downloads)

Ik heb thuis niet eens internet dus ik moet het hier op de universiteit doen. Ik kan helaas niet een track van je downloaden Ripsaw, ik hou hem nog te goed van je.

Ik vind die Nord zowiezo veeeeel te duur, als ik zoveel geld zou hebben zou ik het wel ergens anders aan uitgeven.

ik kan de JV1010 ook aanraden, tenzij je veel wilt editen en/of multitimbraal wilt werken....dan kan je beter een 2e hand JV1080/2080 of XV5050 kopen

Olaf

Olaf=Olove???
Kom je weleens op de deephousepages toevallig??

En tja ik vind het wel interessant om geluiden te layeren ja dus ik zal wel multitimbraal moeten kunnen werekn. Maar het editten hoeft niet zo, voor weirde freak geluiden heb ik mijn trouwe makker, de sequential prophet al :)

Origineel geplaatst door olafmol
ik kan de JV1010 ook aanraden, tenzij je veel wilt editen en/of multitimbraal wilt werken....dan kan je beter een 2e hand JV1080/2080 of XV5050 kopen

Olaf

Je kunt met de JV-1010 ook multitimbraal werken, geen enkel punt... ik heb in cakewalk de instrumentdefinitions van de JV-1010 gezet, en ik kan met gemak alle sounds selecteren die ik wil. Daarbij heb ik dan nog wat Studioware-panels voor de JV/XP serie waarmee ik de effecten wat beter kan beheren. Ik kan daarmee prima uit de voeten. (je kunt alleen niet zo makkelijk eigen sounds bouwen, daarvoor moet je dan met sounddiver aan de slag)

Olaf=Olove???

yup that's me ;)

over dat multitimbraal zeg ik omdat ik ook vaak zonder PC werk (met alleen een hardware sequencer) en aangezien de JV1010 geen multitimbrale setups kan bewaren in het user geheugen moet je steeds alle sounds via ingewikkelde NRPN's enzo op elk kanaal goedzetten..... als je alles via een PC of mac doet is dat geen probleem...

en de JV1010 heeft 1 stereo uitgang, dus geen alt outs..ook wel handig om te weten

Olasf

Maar zit die fender rhodes sound nu al als standaard preset op de JV of moet je dan nog een of ander expansion board kopen??? ZOja welke???

op de jv1010 zitten er behoorlijk wat goed klinkende fender rhodes in de presets

Olaf

Origineel geplaatst door bobaphat
Maar zit die fender rhodes sound nu al als standaard preset op de JV of moet je dan nog een of ander expansion board kopen??? ZOja welke???

Er zit idd een best goeie Rhodes op, maar Roland is niet dom, ze zetten de mooiste op expansionboards. Maar ik zou zeggen: ga eens ergens luisteren, kan nooit kwaad.

Origineel geplaatst door olafmol

over dat multitimbraal zeg ik omdat ik ook vaak zonder PC werk (met alleen een hardware sequencer) en aangezien de JV1010 geen multitimbrale setups kan bewaren in het user geheugen moet je steeds alle sounds via ingewikkelde NRPN's enzo op elk kanaal goedzetten..... als je alles via een PC of mac doet is dat geen probleem...

en de JV1010 heeft 1 stereo uitgang, dus geen alt outs..ook wel handig om te weten

Olasf

Het is mogelijk om zg. performances te maken, waarbij je wel van te voren de patches vastlegt op een bepaald signaal. DIt moet dus echter wel via sounddiver, dus wat dat betreft is het wat lastiger om het voor te bereiden, maar het kan wel.
Ik heb het zelf echter nog niet geprobeerd, aangezien ik hem live nooit multitimbraal gebruik (ik gebruik hem dus live: ideaal, aangezien hij goed in m'n rugzak past :)

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Ensoniq Mr-Rack. Die kost werkelijk 'niks' tweedehands en klinkt echt veel voller en warmer (ook qua piano&strings) dan een JV!

Ik was natuurlijk weer stom genoeg die van mij te verkopen
8o)

Voor het Fender Rhodes gebeuren is de EX5, wel duurder dan de Ensoniq, absoluut super!!!

Ook die heb ik alweer....verkocht dus :stupid

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Het is mogelijk om zg. performances te maken, waarbij je wel van te voren de patches vastlegt op een bepaald signaal. DIt moet dus echter wel via sounddiver, dus wat dat betreft is het wat lastiger om het voor te bereiden, maar het kan wel.
Ik heb het zelf echter nog niet geprobeerd, aangezien ik hem live nooit multitimbraal gebruik (ik gebruik hem dus live: ideaal, aangezien hij goed in m'n rugzak past :)

maar helaas kan je deze multitimbrale performances niet opslaan in het user geheugen......correct me if i'm wrong want dat zou ik wel erg handig vinden

Olaf

Het kan, maar ik weet niet precies hoe. Je zult het in ieder geval moeten doen via Sounddiver, en vervolgens de hele performance aanspreken via een control channel o.i.d.

Ik zal wel eens ff in sounddiver duiken (al in geen tijden meer gedaan...)

Back