Midi-DCB converter. Supergoedkoop

idd el cheapo... oostblok landen...
dus.gif

Sander
Kun je ons wellicht straks even laten weten hoe die bevalt & wat je algemene indruk van dat bedrijf is ?

bvd
Joost

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zou toch liever een kenton kopen als ik een juno60 zou hebben

Want? zelfs in de archieven van AH worden deze midi-dcb converters benoemd en geroemd.

Origineel geplaatst door mono-poly
een kenton kan onder andere de cut off aansturen, apregiator aan midi clock, je juno als masterkeyboard gebruiken
dan heb je het over een interne mod...
wat sander bedoeld is extern neem ik aan, en daarmee kun je niet standaard via dcb de cutoff freq aansturen.
het nut om een juno-60 als master keyboard gebruiken zie ik ook niet in trouwens...

Ik heb al een externe Kenton. En heeft inderdaad clock out en aux out. Met de clock kan dus naar je arpeggiator syncen en met de Aux uit je cutoff.

Maar deze 2 fucties heb ik nog nooit gebruikt. Ik trigger de arpeggiator met een drumcomputer en de cutoff doe ik met de knop. Dus voor mij maakt het geen zak uit. Ik heb altijd ook nog een paar gate/cv signalen vrij op m'n syntecno converter, dus dis zou ik ook nog kunnen gebruiken.

Wat mono/poly zei over master synth is niet waar. Zowel bij de externe Kenton als die van CHD Electronics kan je de Juno ook als midi master keyboard gebruiken.

Van de kenton site:

The Kenton Pro-DCB brings instant MIDI to those much-loved instruments, the Juno-60 and Jupiter-8*. Just plug in and go.

As well as offering control of notes and program change (Jupiter-8 only), the interface also has output sockets for filter control and arpeggio clocking. In addition, it boasts a built-in programmable LFO and works both ways (ie. it's bi-directional), so your Juno can be used as a master keyboard if required. We think that you'll find this the most comprehensive MIDI-DCB converter available today.

*JP-8 must have an existing DCB or OP-8 socket

Specifications

* MIDI In/Out and Thru Sockets
* Aux output (for VCF or VCA control)
* Arp Clock Output (for syncing the arpeggiator)
* Fully programmable built-in LFO with 9 waveshapes, including S&H.
* DCB output (to keyboard)
* Power Supply 9v-15v

Ja voor beide. Op dat ding wat ik net bestelt heb kan je ook switchen tussen J60 en Jup8.
Voor het verschil in prijs is het echt geen moeilijke keuze lijkt me zo.

Hee heb net ook ff op die site gekeken naar die convertor maar weet iemand of die cv/midi convertors een beetje goed zijn ik wil em gaan gebruiken voor mijn MS10?

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Hee heb net ook ff op die site gekeken naar die convertor maar weet iemand of die cv/midi convertors een beetje goed zijn ik wil em gaan gebruiken voor mijn MS10?

Wat zou er niet goed aan kunnen zijn. Het is heus geen speelgoed hoor. Gewoon kopen.

Origineel geplaatst door bass-molecules
zit er op die goedkopere ook een LFOtje ?

Nee, want die gebruik je alleen in combinatie met de aux uitgang voor je filter te besturen.
Aangezien de goedkope geen aux/filter uitgang heeft, zit er natuurlijk ook geen LFO in.

Origineel geplaatst door sander
Nee, want die gebruik je alleen in combinatie met de aux uitgang voor je filter te besturen.
Aangezien de goedkope geen aux/filter uitgang heeft, zit er natuurlijk ook geen LFO in.

dit wist ik nog niet, heb de kenton namelijk nog niet gebruikt ivm met verhuizing, schilderen enz. en ga hem pas gebruiken als ik m'n huisje aan kant heb, ander komt dat nooit meer goed natuurlijk :dubbel:

Re: Midi-DCB converter. Supergoedkoop

Origineel geplaatst door sander
Ik heb em besteld. Komt volgende week binnen

75 euro voor converter inclusief adapter en verzendkosten. Exclusief invoerbelasting.

http://www.chd-el.cz/ (is al vaker gepost op dit forum)

Heb je het al binnen? en werkt het goed?

wat heb je precies betaald?

Back