Apparaat om live muziek af te spelen

napalmman

Ouwe rot
Hey guys,

Beetje simpele vraag misschien, maar ik ben hierin niet helemaal thuis. Een artiest voor wie ik produceer en afmix, gaat vanaf zeer binnenkort optreden en hij heeft me gevraagd om als 'DJ' te fungeren. Het is een RnB zanger en ik heb geen DJ achtergrond.

Nou zag ik jaren geleden een x een interview van een DJ, met een soort van module, waarin je alle nummers van de artiest kunt opslaan en afspelen als je op een knop drukt. Evenals geluidseffecten en dergelijke.

Heeft iemand een idee in welke hoek ik t zoeken moet?

BvD

Harddisk recorder.
CD speler.
Laptop.
Audio player.

Thnx voor je reply BRZ.

Wat voor audio player bedoel je bijv? T was geen van de 3 overige opties trouwens. T was echt een 'doos' met allemaal numerieke knopjes waaronder de verschillende songs en sound efx zaten.

Was het een doos of een controller die aan een laptop zal kunnen han gen?

T was een onafhankelijke doos. Volgens mij wit(tig) van kleur, met gekleurde knoppen. Al lang geleden trouwens. Jaar of 10 misschien al haha

Mss was t een apc 40 met verborgen laptop. Zag ik eens op tv

korg drumpad, de witte?

korg-padkontrol-344661.jpg

Mss was t een apc 40 met verborgen laptop. Zag ik eens op tv

Nee, het was echt stand alone. Hij vermeldde toen ook duidelijk dat ie volledige albums op dat apparaat had en niks anders mee hoefde te nemen. En hij grapte dat hij een "button pusher"was ipv een echte DJ.

Volgens mij was het Dj Whookid van g-unit (50 cent). Heb net nog getracht het filmpje terug te vinden, maar to no avail.

korg drumpad, de witte?

korg-padkontrol-344661.jpg

Deze was het ook niet nee. Lijkt er wel een beetje op. Maar die had meer knopjes.

Ik heb net een oud interview gevonden waar hij het een "playback machine"noemde, omdat 50 cent geen skippende platen/cd's wilde tijdens optreden.

Zoek een naar akai mpc. De 500 of zo.

usb stick mee en een up-to-date dj set op de rider? Vele R&B/Hip-Hop acts die het zo redden.

usb stick mee en een up-to-date dj set op de rider? Vele R&B/Hip-Hop acts die het zo redden.

Maar dat is mn punt juist toch chef. Ik ben geen dj en dat is ook geen verieste. Hij heeft alleen iemand nodig die zijn nummers in de juiste volgorde afdraait en er af en toe een geluidseffect doorheen gooit.

Zo'n Instant replay-achtig iets zou perfect zijn. Dan nemen we die zelf mee naar gigs en hoef ik geen heel dj systeem uit m'n hoofd te leren. Plus per venue kunnen die verschillen.

Back