Apparaat om live muziek af te spelen

Maar dat is mn punt juist toch chef. Ik ben geen dj en dat is ook geen verieste. Hij heeft alleen iemand nodig die zijn nummers in de juiste volgorde afdraait en er af en toe een geluidseffect doorheen gooit.

Zo'n Instant replay-achtig iets zou perfect zijn. Dan nemen we die zelf mee naar gigs en hoef ik geen heel dj systeem uit m'n hoofd te leren. Plus per venue kunnen die verschillen.

jouw feestje.

je moet wel je apparaat leren gebruiken, dus ik ben bang dat je ergens tijd in moet steken. Het verschillen per venue zal vermoed ik meevallen, zeker als je een duidelijke rider hebt en vóór de gig een keer overleg voert om te checken of alles een beetje in orde is (sowieso geen slecht iedee)

Lekker simpel je eigen apparaat mee.. met je eigen balanced jacks, jack naar XLR voor de zekerheid en DI's of moet de venue die ook leveren? Jij wilt natuurlijk alleen BSS of Radial. In pluggen en gaan!

..en ik denk dat je "het DJ zijn" een beetje romatiseert. Die sets kunnen vrij simpel een paar files afspelen en de DJ mixers hebben redelijk effects onboard. Geen rocket-science volgens mij.

Alles is dan ook technisch aan de venue (wel overleggen!). Dus als iets bromt of links harder uitstuurt is het niet jouw shit. En jullie kunnen super licht/compact op stap naar gigs.

Neon judgement recent gezien, die playbacken hun synths, enige live is gitaar en micro, rest vd set is een cd speler. Zo blij dat ik ze niet in AB moet gaan zien ter betaling... Geeuw.
Cd speler voldoet dus. Dj's tegenwoordig steken handjes in de lucht en gooien taart.

Ik denk datde vraag"terug met vinyl" moet zijn. Ik denk meer dan je denkt.

alles in ableton of traktor gooien en een controller meenemen om wat effektjes mee te bedienen
dan kan er quasi niks misgaan, je kan de set op voorhand al perfect x keer inoefenen etc
alles in één draagzak en je bent klaar.

Hoevaak wordt er tegenwoordig nog met vinyl gedraaid eigenlijk? Serieuze vraag overigens....

Ongeveer elk feest waar ik heen ga.....en dan ook echt draaien.....niet plaatje op plaatje klaar nieuw plaatje, maar gewoon dik mixen....2 of 3 draaitafels....meeste livesets gewoon met gear, sommige met laptops, maar zo goed als nooit press en play, want dan wordt je naar huis gestuurd:)

Ongeveer elk feest waar ik heen ga.....en dan ook echt draaien.....niet plaatje op plaatje klaar nieuw plaatje, maar gewoon dik mixen....2 of 3 draaitafels....meeste livesets gewoon met gear, sommige met laptops, maar zo goed als nooit press en play, want dan wordt je naar huis gestuurd:)

Voor de duidelijkheid, ik wil niet overkomen als dat ik juist de "moderne" dj slag aanhang.. Ik ben ook van de oude
garde, heb ook nog twee decks staan een berg vinyl.. Echter is dit al vrij stoffig.. ;)
De vinyl draaistijl is zoveel leuker! En lekker fysiek.

DJ'en is natuurlijk in de basis al pronken met andermans veren dus ieder elitair gedrag in dat wereldje is bij voorbaat misplaatst :D

Back