24 analoge kanalen recorden

T.Diggler85

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een geschikte geluidskaart die 24 kanalen van mijn Mackie 24-8 bus analoge mengtafel op kan nemen direct in ableton.

Ik gebruik nu de 4 subgroepen om te mixen die gaan in mijn RME Fireface 400.
Maar vind dit toch te omslachtig ivm edit mogelijkheden in ableton, en wil dus alle kanalen apart gaan recorden.

wie kan mij informeren / helpen naar het zoeken voor een geschikte geluidskaart?
mijn oog was gevallen op deze maar weet niet of ik daar goed aan doe:

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/motu-24ai-usb-geluidskaart

Motu 24Ai qua hoeveelheid inputs het meest betaalbare wat je gaat vinden.
Vroeger een Motu 24IO gehad (oudere model met zowel 24 in als uitgangen) en dit werkte prima.

In een wat hoger segment zou je eens naar de Antelope Orion kunnen kijken.

De nieuwe Motu reeks is een goede afweging tussen kosten en kwaliteit. Zover ik weet ga je met deze hoeveelheden IO bij elk ander merk tenminste het dubbele kwijt zijn. Let wel dat je dus 3 25 pins naar TRS kabel bomen moet aanschaffen om al je inputs aan te sluiten. Deze zijn niet mee geleverd. Bax geeft al een optie aan in de combinatievoordeel sectie onderaan de pagina.

Laatst gewijzigd:
Thnx Acid Fever, 24 ins & outs zou nog beter zijn natuurlijk, zou de Motu 24IO nog ergens te verkrijgen dat jij weet?

De 24IO werkte op basis van een PCI/PCI-E kaart, die moet je er dus wel bij hebben wil het werken.
2e hands zie je ze heel weinig voorbij komen. De laatste advertentie die ik op het forum in de aanbod sectie heb gevonden stamt uit 2012. :(

Het alternatief is zowel de 24Ai als de 24Ao kopen maar dan zit je zonder de kabels al op zo'n 2200euro en dan kun je eerlijk gezegd beter voor een Antelope Orion gaan. Dat is toch een klasse hoger.

Je kunt natuurlijk ook proberen in de 2e hands markt 8IO units te scoren. Dan heb je ook 24 IO en aangezien je dat hele gebeuren met 1 driver gebruikt ook geen rare problemen.
Of een ADAT kaart met 3 8IO ADAT ADDA units.

Ik doe nu 24 kanalen met twee UA Apollo's. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel redelijk schaalbaar (uit mijn hoofd kom je tot 64 kanalen).

Andere mogelijkheid is iets te nemen op basis van MADI, daar zijn verschillende oplossingen te vinden voor hoge channel counts.

Ik ben zeer te spreken over de SSL Alphalink + MADI kaart..
om eens wat anders te noemen....

Ik ben zeer te spreken over de SSL Alphalink + MADI kaart..
om eens wat anders te noemen....

Mee eens. Niet goedkoop, maar super stabiel, en erg fatsoenlijk geluid.

Mvg.

CoolRunning

De Motu 24Ai heeft naar mijn weten wel andere ad/da converters dan de 1248, 16a en 8m, die "beter zijn". Moet dan wel een adat converter eraan hangen voor 32 kanalen. Dacht ik zeg het toch maar even. Correct me if i'm wrong. Succes.

Back